NASZ TEST

4 miesiące temu  28.05.2018, ~ Administrator   

Peugeot, którego mieliśmy przyjemność testować powstał we Francji w koncernie PSA i ma swojego brata bliźniaka w Citroenie. W Peugeocie samochód jest bazą dla wielu dostawczych odmian z serii Expert. Osobowy Traveller występuje w trzech wersjach długości nadwozia i dwóch rozstawach osi, my testowaliśmy tą z większym rozstawem i największym bagażnikiem, wersję Long.

Jakież było moje zdziwienie, kiedy pierwszy raz wsiadłem za kierownicę Travellera i rozejrzałem się po wnętrzu. Szybko zrozumiałem dlaczego marketingowy z PSA zdecydowali się nadać tej wersji osobną nazwę – to jest zupełnie inny samochód, który z „dostawczakiem” ma naprawdę nie wiele wspólnego. Podobny zabieg stosuje z powodzeniem także niemiecka konkurencja.

Deskę rozdzielczą wykonano z miękkich materiałów, poszczególne jej elementy bardzo dobrze spasowano a klasyczne, ładne zegary były bardzo czytelne. Wielofunkcyjną kierownicę wraz z gałką dźwigni zmiany biegów przeniesiono wprost z kompaktowych modeli Peugeota. Znany z inny modeli Peugeota Head-Up Display otwierał się w połowie deski, uruchamiany przyciskiem na życzenie kierowcy.

Traveller w wersji Allure, w tej konkretnej konfiguracji, zabierał na pokład osiem osób w trzech rzędach foteli (można zamawiać wersje 7, 8 i 9 osobowe). W pierwszym rzędzie w iście kapitańskim stylu podróżuje kierowca i pasażer. Obszerne fotele, regulowane w szerokim zakresie, wyposażone w podgrzewanie i podłokietniki są bardzo wygodne. Długa trasa nie męczy kręgosłupa, wręcz przeciwnie, kierowca wysiada zrelaksowany i wypoczęty. Rzędy drugi i trzeci to kombinacja podwójnych kanap z niezależnie regulowanymi oparciami dla pasażerów i składanego fotela – wszystkie z isofixem. Co ciekawe tylne kanapy i fotele można przesuwać tak aby powiększać bagażnik lub przestrzeń na nogi. Oparcia są oczywiście składane a całość można wymontować i uzyskać ogromną przestrzeń ładunkową. Bagażnik w długiej wersji pomieści bagaż dla kompletu podróżujących, mam bardzo regularne kształty a walizki czy torby można ułożyć piętrowo pod sama półkę. W bagażniku znajdziemy ciekawy gadżet, lampka oświetlająca jego przestrzeń jest jednocześnie latarką, która możemy używać po za samochodem. W wersji Long, po wyjęciu siedzeń trzeciego rzędu objętość bagażnika wynosi 2932 litrów, a po usunięciu także drugiego rzędu 4554 litrów. Można z łatwością powrócić do pierwotnej konfiguracji, gdyż montaż foteli na prowadnicach jest niezwykle prosty.

Testowany samochód wyposażony był w elegancką skórzaną tapicerkę, która zdecydowanie ułatwia utrzymanie wnętrza w czystości. Nie ma także problemu z zajmowaniem miejsca w ostatnim rzędzie, system przesuwania i składania foteli drugiego rzędu działa bardzo sprawnie. Pomagają w tym także duże boczne przesuwane drzwi, które zamontowane były po obu stronach samochodu. Co ciekawe drzwi w tej wersji sterowane są elektrycznie, także z pilota. Można je także otworzyć, nawet mając obie ręce zajęte. To unikatowe rozwiązanie umożliwia odblokowanie i otwarcie drzwi przesuwnych jednym ruchem stopy pod narożnikiem tylnego zderzaka. Samochód wyposażono oczywiście w system bezkluczykowy, wystarczy dotknąć klamki aby odryglować centralny zamek. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest także możliwość otwarcia tylnej szyby w klapie bagażnika, to świetna opcja na ciasnych parkingach.

Rozbudowany układ klimatyzacji dba o komfort i miłą atmosferę we wnętrzu pojazdu. Nawiewy dla tylnych rzędów umieszczono w dachowej konsoli, która sięga aż do trzeciego rzędu. Trzeba przyznać, że układ jest bardzo wydajny i nie ma kłopotu ze schłodzeniem wnętrza nawet w upalny dzień. Ciekawostką jest także przeszklenie dachu nad drugim rzędem siedzeń, które dodatkowo doświetla wnętrze. Dachowe okna można oczywiście zasłonić roletami. Minusem był brak możliwości uchylenia nawet kawałka bocznego okna w tylnej części samochodu, na szczęście takie okno w drzwiach przesuwanych można zamówić jako opcję.

Travellera napędzał silnik Diesla o pojemności 2.0l o mocy 150KM i momencie obrotowym 370Nm/2000 połączony z manualną sześciobiegową skrzynią, przekazującą napęd na przednie koła. Samochód był bardzo dynamiczny jak na dużego vana, setkę osiąga już po 11s. Peugeotem jeździliśmy po autostradzie w dwie osoby, po mieście z kompletem pasażerów i za każdym razem byliśmy miło zaskoczeni wynikami spalania. Traveller zużywał średnio 8l oleju napędowego na 100km co jest bardzo dobrym wynikiem jak na jego gabaryty i możliwości. Francuski van bardzo dobrze się prowadzi, zupełnie nie czuć jego gabarytów a parkowanie ułatwiają czujniki oraz kamera cofania z kolorowym 7”ekranem dotykowym. Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje duże wyczucie samochodu nawet przy większych prędkościach autostradowych. Bardzo dobrą wiadomością, dla użytkowników ciężkich przyczep jest to, że w testowanej wersji 2.0HDI 150, Traveller mógł holować przyczepę hamowaną o masie 2300kg – to świetny wynik.

Wisienką na torcie była nawigacja 3D nowej generacji, obsługiwana za pomocą poleceń głosowych. Obejmuje ona dostęp do usług mobilnych i do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym z TomTom Traffic. Z multimedialnym ekranem dotykowym 7’’ zintegrowana jest także funkcja Mirror Screen, umożliwiającą bezpieczne korzystanie z aplikacji kompatybilnego smartfona, dostępna na telefonach Apple i tych z zainstalowanym Android Auto.

Podsumowując Peugeot Traveller to prawdziwy duży van, który niczego nie udaje. Ma bardzo obszerne i wygodne wnętrze, oraz bogate wyposażenie nie dające powodów do narzekań. Jest dynamiczny a przy tym zadowala się przyzwoitą ilością paliwa. Cena testowanej najdłuższej wersji Allure zaczyna się od 194 000 zł. W porównaniu do niemieckiej konkurencji oraz oferowanego wyposażenia, w naszej ocenie została dobrze skalkulowana.

Podstawowe dane techniczne:

  • Długość: 5306 mm
  • Szerokość (z lusterkami): 2204 mm
  • Wysokość: 1890 mm
  • Pojemność bagażnika: objętość bagażnika bez trzeciego rzędu siedzeń 2932l (objętość bagażnika bez drugiego i trzeciego rzędu siedzeń 4554l )
  • Rozstaw osi: 3275 mm
  • Silnik: Wysokoprężny 2.0 HDI, moc 150 KM
  • Moment obrotowy: 370 Nm przy 2000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
  • Prędkość maksymalna: 170 km/h
  • Pojemność zbiornika paliwa: 69 litrów
  • Zawieszenie: Przednie : Pseudo MacPherson / Tylne: wahacze wleczone ustawione ukośnie
  • Hamulce: Przednie tarczowe wentylowane / tylne tarczowe
  • Masa własna: 1951 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem: 2300kg
  • Koła: 225/55R17
  • Średnie spalanie: około 8-9 litrów w cyklu mieszanym
  • Cena: od 194 000 zł (wersja Allure 2.0 HDI, 150 KM)

GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM
Peugeot Traveller Allure 2.0 HDI 150KM

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony