WIEŚCI Z WARSZTATU

miesiąc temu  17.07.2019, ~ Rafał Dobrowolski   

Knaus Tabbert i Bosch Engineering pracują nad przyszłością 48-woltowych instalacji elektrycznych

Fot. Knaus Tabbert GmbH

Osie przyczepy mogą generować energię elektryczną podczas hamowania. Dodanie nowego napędu do osi oznacza, że przyczepa może manewrować (np. na kempingu) samodzielnie.

Firma Knaus Tabbert GmbH uzgodniła kompleksową współpracę z Bosch Engineering GmbH. Celem umowy jest opracowanie systemu elektrycznego o napięciu 48 Volt specjalnie dla pojazdów rekreacyjnych, aby w sposób zdecydowany i trwały poprawić samowystarczalność. W pierwszym rzędzie - przyczep kempingowych. 

Jeden z wiodących europejskich producentów pojazdów kempingowych będzie teraz intensywniej współpracował z firmą Bosch Engineering GmbH. Zespół specjalistów z MISSION TEC skorzysta z ponad 20-letniego doświadczenia dostawcy rozwiązań w dziedzinie indywidualnych projektów dla mobilności. 

48-woltowe napięcie na pokładzie przyczepy

W niedalekiej przyszłości fani caravaningu będą mogli cieszyć się autonomią z pominięciem zewnętrznego źródła zasilania. Pokłady system o napięciu 48 Volt ma być też kluczową technologią na czas jazdy w zestawie – za pojazdem ciągnącym. Wspomnijmy, że Bosch tworzy już elektryczne naczepy, a tym samym umożliwia wprowadzenie elektromobilności do ciągników siodłowych. Elektryczna oś odzyskuje energię podczas hamowania, a taka naczepa chłodnia jest nie tylko znacznie cichsza, co oszczędza do 9 000 litrów paliwa, a tym samym CO2.

Napęd elektryczny nieocenionym pomocnikiem

48-woltowy napęd dla lekkich pojazdów elektrycznych to także domena firmy Bosch, która opracowała precyzyjnie dopasowany 48-woltowy układ napędowy obejmujący silnik, jednostkę sterującą, akumulator, ładowarkę, wyświetlacz i aplikację. W pierwszym rzędzie dla skuterów elektrycznych. Ten układ napędowy zapewnia sprawną mobilność w mieście, a dzięki szybkiemu przyspieszaniu zwiększa przyjemność z jazdy. 

Niezależnie od tego, czy chodzi o pojazd dwu-, trzy- lub czterokołowy, ten system jest dostępny dla wszystkich klas lekkich pojazdów elektrycznych. Ponieważ składa się z już istniejących części samochodowych, producenci będą korzystać z już przetestowanych produktów i poświęcać mniejsze nakłady na opracowanie projektu.

Energia kinetyczna (np. przyczepy)

W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, silniki w zelektryfikowanej osi pracują tylko sporadycznie. Zaczynają działać wtedy, gdy mogą odzyskać energię – na przykład podczas jazdy z góry lub przy hamowaniu. Dzięki rekuperacji, która jest wykorzystywana w samochodach osobowych, nie traci się energii podczas hamowania; jest ona magazynowana w akumulatorze wysokiego napięcia. Ta energia elektryczna może być dostarczana do silników podczas ruszania pod górę.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony