Reklama
bilboard - Mazury24.eu
ReklamaA1 - PRENUMERATA

NIEZWYKŁOSTKI

PREZENTACJE POJAZDÓW

2 miesiące temu  10.05.2019, ~ Administrator   

Tak prezentuje się pierwsza „północnoamerykańska” propozycja Hymera – model Aktiv. To czteroosobowy kamper, w którym dwie osoby śpią w łóżku umieszczonym w podnoszonym dachu.

Tak prezentuje się pierwsza „północnoamerykańska” propozycja Hymera – model Aktiv. To czteroosobowy kamper, w którym dwie osoby śpią w łóżku umieszczonym w podnoszonym dachu.

Firma Roadtrek nie jest zbyt znana na europejskim rynku, choć jej kampery są bardzo popularne w Ameryce Północnej – nie tylko w Kanadzie, gdzie firma się mieści, ale także w Stanach Zjednoczonych. Teraz o tej marce słyszeć będziemy więcej, bo kupił ją europejski potentat caravaningowy.

Nie kto inny jak największy koncern caravaningowy Starego Kontynentu: od 24 lutego 2016 roku właścicielem firmy Roadtrek Motorhomes jest koncern Erwin Hymer Group. Miłośnikom zmotoryzowanej turystyki przedstawiać tej firmy nie musimy, dla porządku przypomnijmy jednak, że ten niemiecki koncern jest nie tylko największym w Europie producentem przyczep i kamperów, ale także właścicielem wielu marek produkujących pojazdy kempingowe, wyposażenie i akcesoria turystyczne. Do Hymer Group należy m.in.: Bürstner, Carado, Dethleffs, Goldschmitt, Hymer, Laika, LMC, McRent, Movera, Niesmann+Bischoff, Sunlight, 3DOG camping.

Zakup Roadtrek Motorhomes to ekspansja na kontynent północnoamerykański. Warto podkreślić, że o tej bezprecedensowej transakcji informowaliśmy w Polsce jako pierwsi na naszej stronie internetowej www.polskicaravaning.pl, na którą – jak widać – warto często zaglądać! Przypomnijmy więc, że zgodę na wykup akcji musiał wyrazić kanadyjski stanowy urząd ds. konkurencji. Chodziło bowiem o zakup lidera na rynku kompaktowych kamperów w Kanadzie i USA. Bo choć Amerykanie gustują przede wszystkim w dużych kamperach i mobilhome’ach, to ten segment także ma swoich miłośników.

Blisko pół wieku na rynku

Roadtrek Motorhomes powstała w 1970 roku. Dziś zatrudnia kilkuset pracowników i może się pochwalić pozycją lidera w segmencie kompaktowych kamperów, z udziałem w sprzedaży 30% na rynkach Stanów Zjednoczonych i Kanady. Siedziba firmy i dwa zakłady produkcyjne mieszczą się w Kanadzie, w miejscowości Kitchener w prowincji Ontario. Od 24 lutego 2016 roku jej oficjalna nazwa to Erwin Hymer Group North America. Martin Brandt, prezes zarządu Erwin Hymer Group AG & Co. KG, zdecydował o pozostawieniu na czele firmy Jima Hammilla – dotychczasowego prezesa zarządu Roadtrek Motorhomes.

Debiut miesiąc po zakupie!

Nowy właściciel zapowiedział również szereg innowacji i świeżych inwestycji. Zapowiadano, że w połowie roku pojawi się nowy kamper Hymer B-klasy. Nikt się jednak nie spodziewał, że nie minie miesiąc, a nowy pojazd już ujrzy światło dzienne! 23 marca na New York International Auto Show zadebiutował nowy Hymer Aktiv. To kompaktowy, półzintegrowany kamper na podwoziu vana Ram Promaster 2500, przeznaczony dla czterech osób. Wyposażony jest w klimatyzację, markizę dachową, łazienkę (więcej o niej za chwilę), generator prądu, podgrzewacz wody (od Trumy), mikrofalówkę, toaletę kasetonową, panele słoneczne (opcjonalnie, nie w standardzie), sprzęt audiowizualny. Pojazd napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Kamper ma zbiornik paliwa o pojemności 30 galonów (ponad 113 litrów) oraz zbiornik na nieczystości o pojemności 29 galonów (ok. 110 litrów) i dwie jedenastolitrowe butle gazowe z propanem. W swoim wyglądzie i rozwiązaniach bardzo przypomina model Grand Canyon, który Hymer produkuje w Europie od kilku lat.

W środku – bardzo przyzwoicie

- Hymer Aktiv to nowa jakość kamperów klasy B w Ameryce Północnej – zapowiadał premierę modelu prezes Jim Hammill. – Łączy on niespotykaną wydajność ze znakomitym wyposażeniem i wykończeniem wnętrza. Zaprojektowano go w celu zaspokojenia potrzeb na przygodę, weekendowe wyjazdy i wiele więcej.

To oczywiście szumne marketingowe hasła, jednak zagraniczna propozycja Hymera wygląda naprawdę przyzwoicie. Istotną cechą pojazdu jest możliwość posiadania łóżka typu queen size (duże łóżko podwójne o rozmiarach materaca 160x203 centymetry) ze specjalnym, dodatkowo sprężystym materacem, który łatwo można złożyć i przechowywać w zamkniętym łóżku.

Ponadto, nowością na rynku klasy B jest tutaj ekologiczny system zastosowany w toalecie kasetonowej, dzięki któremu nie ma konieczności opróżniania go do specjalnego chemicznego WC na kempingach – wystarczy wyrzucić nieczystości do zwykłej toalety. Z kolei w łazience znajduje się również kilka innowacyjnych funkcji oszczędzających miejsce: umywalkę można obrócić do pozycji pionowej, by móc wygodniej skorzystać z toalety czy prysznica. Jimm Hammill w jednym z wywiadów udzielonych amerykańskiej prasie podkreślił, że Aktiv został zaprojektowany po szerokich badaniach rynku (swoją drogą ciekawe kiedy przeprowadzonych, skoro kamper zadebiutował po miesiącu od zakupu firmy przez Hymera) i przygotowany specjalnie na potrzeby konsumenta w Ameryce Północnej, zachowując jednak innowacje marki Hymer z Europy, które „są bardziej zaawansowane niż to, co było wcześniej dostępne na rynku północnoamerykańskich pojazdów rekreacyjnych”. To odważne spostrzeżenia, a o ich trafności przekonamy się, gdy poznamy np. roczne wyniki sprzedaży pierwszego „kanadyjskiego Hymera”.

Nie tylko Aktiv

Erwin Hymer Group North America kontynuuje produkcję, z której słynął jej poprzednik Roadtrek. Są to więc kampery bazujące na nadwoziach Chevroleta (różnych modeli Express) oraz Mercedesa i Ram Promaster 2500 (poboczną działalnością firmy były też rozwiązania dotyczące efektywnych źródeł fotowoltaicznych, akumulatorów litowych oraz intuicyjnych paneli zarządzania systemami ogrzewania postojowego i klimatyzacją). Łącznie na bazie tych trzech vanów dostępnych jest dziesięć modeli kamperów różniących się nieco wielkością i wyposażeniem oraz – co zrozumiałe – ceną, która za najtańsze modele rozpoczyna się od osiemdziesięciu tysięcy dolarów, a kończy na ponad stu pięćdziesięciu tysiącach. Najmniejszym modelem jest Ranger, średniej wielkości to m.in. SS Agile, a największym, najbardziej luksusowym i najdroższym jest Roadtrek TS Adventurous oraz E-Trek, którymi może podróżować nawet siedem osób (choć mają tylko cztery miejsca sypialne). Klient może także w pewnym zakresie wpływać na wyposażenie pojazdów poprzez specjalną aplikację znajdującą się na stronie internetowej firmy pod adresem www.roadtrek.com. Co zaskakujące, nie znajdziemy tam żadnej informacji o tym, że właścicielem firmy jest teraz Erwin Hymer Group... Dla klientów z Kanady, Stanów zjednoczonych i Japonii funkcjonuje strona internetowa www.gohymer.com – tam już znajdziemy informację o zakupie Roadtrek Motorhomes oraz wszystko na temat modelu Hymer Aktiv.

opracował Dariusz Wołodźko
Zdjęcia Erwin Hymer Group North America oraz Roadtrek Motorhomes

Artykuł pochodzi z numeru 3(72) 2016 Polskiego Caravaningu

GALERIA ZDJĘĆ

A to Hymercar Grand Canyon. Prawda, że podobny do kanadyjskiego bliźniaka?
Tutaj lepiej widać składane łóżko w nowym kampervanie.
W przedniej części auta niemieccy projektanci zaproponowali takie rozwiązanie, by zwiększyć miejsce do leżenia i siedzenia.
Schemat Hymera Aktiv. Z tyłu niewidoczne, bo złożone, łóżko typu queen size o rozmiarach materaca 160x203 cm.
Najmniejszy z proponowanych przez Erwin Hymer Group North America kamper to Roadtrek 190 Ranger, którym może podróżować sześć osób, ale w którym tylko dla trzech znajdzie się miejsce do spania. Pojazd powstał na bazie Chevroleta.
Do 2015 roku w kanadyjskiej firmie produkowano także model o nazwie Roadtrek N6 na bazie Nissana, z podnoszonym dachem, w którym znajdowały się miejsca do spania. Takie rozwiązanie jest popularne w europejskich kamperach od lat pięćdziesiątych (czasów pierwszych Volkswagenów Westfalia)
Do największych kamperów produkowanych obecnie w Kanadzie przez niemiecki koncern należą Adventurous i E-Trek. Podróżować może nimi siedem osób, ale spać tylko cztery. Obydwa kampery wykorzystują jako bazę Mercedesa Sprintera.
Do największych kamperów produkowanych obecnie w Kanadzie przez niemiecki koncern należą Adventurous i E-Trek. Podróżować może nimi siedem osób, ale spać tylko cztery. Obydwa kampery wykorzystują jako bazę Mercedesa Sprintera.
To średniej wielkości model Roadtrek Zion, który powstał na tej samej bazie, co Aktiv, czyli na Ram Promaster 2500.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony