artykuły

niezwyklostkiNIEZWYKŁOSTKI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
American Dream Trailer w zimowej scenerii, czyli caravaning dla odważnych
American Dream Trailer w zimowej scenerii, czyli caravaning dla odważnych

American Dream Trailer, czyli przyczepa z łódką

Czas czytania 5 minut

Czy marzysz o połączeniu caravaningu ze sportami wodnymi? Oto propozycja marki The American Dream Trailer Company.

Realizacja marzeń zawiera się zarówno w nazwie firmy, jak i produkowanych przez nią przyczep. A konkretnie marzeń o powrocie do stylistyki pewniej przyczepy z 1961 roku. Drugą cechą wyróżniającą jest łódka zintegrowana z dachem.

Łódka jak kapelusz

Łódź w przyczepie produkowanej przez The American Dream Trailer jest dopasowana do ścian bocznych i dachu jak kapelusz do głowy. Jednak pomysł na przyczepę z łódką nie jest nowy. W latach 50. XX wieku wytwarzana była m.in. przyczepa o nazwie KomPak Sportsman. Wyprodukowano zaledwie 16 sztuk, z czego do naszych czasów przetrwało zaledwie kilka. Kolejną ciekawostką dotyczącą KomPak Sportsman jest to, że została zaprojektowana tak, by pasować do samochodów marki Ford w wersji kombi. Niedługo później, bo na początku lat 60., firma o nazwie San Rafael z Kalifornii, zajmująca się konstruowaniem i produkcją łodzi, wprowadziła do oferty przyczepę z włókna szklanego z własną łodzią na dachu. Przyczepa nazywała się Trailorboat, Produkowana była kilka lat, a powstało kilkaset egzemplarzy. Co ciekawe, w KomPak Sportsman łódka stanowiła jednocześnie dach, natomiast przyczepa Trailorboat miała oddzielny dach pod zainstalowaną u góry łódką.

Replika z garażu sąsiada

W 2010 roku Paul Dahlman i jego żona kupili oryginalną przyczepę Trailorboat z 1961 roku i zakochali się w niej. Postanowili podzielić się ze światem swoją miłością do klasycznego wzornictwa i doświadczeniem w biwakowaniu. Wzorując się na posiadanym modelu, zaprojektowali jego replikę, czyli przyczepę z łódką, którą nazwali The American Dream Trailer. Ma ona obudowę z włókna szklanego, której konstrukcja zamontowana jest na podwoziu z rur stalowych o wymiarach 4 x 8 stóp (1,2 x 2,4 m), zaprojektowanym do udźwignięcia do 2000 funtów (czyli 907 kg). Po wyprodukowaniu podwozia przyczepa przewożona jest do firmy M&W Fiberglass and Composite Specialists w Dundee, w Oregonie, by dobudować nadwozie z włókna szklanego i łódkę. Stamtąd całość przyjeżdża do Portland, gdzie Paul Dahlman dostosowuje ją do indywidualnego zamówienia klienta.

ReklamaAmerican Dream Trailer, czyli przyczepa z łódką 1
– Odbywa się to... w garażu mojego sąsiada – mówi Paul. – Bo tak naprawdę American Dream Trailer jest po prostu pustym pudłem, które poddajemy personalizacji zgodnie z życzeniem klienta. Cenimy przede wszystkim prostotę i przystępność przyczepy z łódką dla wszystkich, którzy chcieliby z niej korzystać. Wyślij nam swoje marzenia, a porozmawiajmy o ich urzeczywistnieniu! Dodajmy jeszcze, że łódka jest zbudowana do przewozu do 3 osób (500 funtów, czyli 227 kg) i ma miejsce do umocowania silnika.

Trzy modele

Dostępne są trzy modele przyczepy z łódką: Retro, Classic („klasyczna”) i Modern („nowoczesna”). W każdym znajdują się 2 miejsca do spania, a z tyłu luk bagażowy. Tylko ścianka luku jest otwierana do poziomu, dzięki czemu można jej używać jak stolika. Umieszczona na dachu łódka, dzięki aerodynamicznym kształtom zmniejsza opory powietrza podczas ciągnięcia zestawu przez samochód.

Marzenie w cenie

Każda przyczepa powstaje na zamówienie, jednak w środku nie ma zbyt wiele miejsca ani luksusów. Swoje marzenia możemy realizować na bazie wspomnianych modeli, które kosztują odpowiednio: Retro – 12 180 dolarów (około 45 tys. złotych), Classic – 13 485 dolarów (50 tys. złotych) i Modern, której cena wynosi 16 965 dolarów (czyli ponad 63 tys. złotych). Trzeba przyznać, że jak na przyczepkę, w której mamy tyle miejsca co w niedużym namiocie i żadnych luksusów, to niemało. Ale zyskujemy za to klasyczną amerykańską przyczepkę i łódkę, czyli dwa w jednym. Czym różnią się poszczególne wersje? Najtańszą kupimy tylko w białym kolorze, w Classic kolor możemy wybrać, a w przypadku Modern możemy zarówno przyczepkę, jak i łódkę pomalować w dwa kolory. W Classicdostajemy wewnętrzne oświetlenie, a w Modern – stolik w środku (dość drogi, bo w specyfikacji jego wartość wynosi aż 254 dolary) i Bluetooth Stereo System warty 870 dolarów. Po szczegółowe specyfikacje odsyłamy wszystkich zainteresowanych do strony internetowej The American Dream Trailer Company, na której Paul czeka, by zrealizować nasze marzenia: www. americandreamtrailers.com. Przyczepa powinna być gotowa w 6 do 8 tygodni.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Autor: Dariusz Wołodźko

Artykuł pochodzi z numeru 1(86) 2019 Polskiego Caravaningu


Administrator14.04.2020 zdjęć 11
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News