ReklamaBilbord prenumerata podstrony

ABC CARAVANINGU

PRZEGLĄD RYNKU

7 miesięcy temu  30.04.2019, ~ Bartłomiej Ryś   

Odpowiedni bagażnik rowerowy na samochód, czyli jaki?

Czym kierować się podczas wyboru, by przewozić rower bezpiecznie i zgodnie z literą prawa? Jak poszczególne rodzaje bagażników wpływają na zachowanie samochodu podczas jazdy?

Klienci mają szeroki wybór, jeśli chodzi o sposób montażu bagażników, niezależnie od rodzaju samochodu. Dosyć popularne rozwiązanie to uchwyt montowany do tylnej klapy samochodu, za pomocą specjalnych metalowych wysięgników. Możemy je stosować na wielu rodzajach pojazdów, a ograniczeniem może być jedynie samochód wyposażony w koło zapasowe montowane na klapie bagażnika. Zaletą tego rozwiązania jest bez wątpienia łatwość montażu i cena. Dobrze przemyślane uchwyty nie będą ograniczać ruchów klapy oraz zasłaniać tablicy rejestracyjnej, która musi być widoczna. Przewożenie rowerów za pomocą tej metody nie jest jednak pozbawione wad.

Masa, jaką stanowią rowery na tego typu uchwycie, wysunięta jest poza tylną oś samochodu i będzie wytwarzać w zakrętach dodatkowe przeciążenia. Skoncentrują się one jedynie na tylnej klapie pojazdu, co może doprowadzić do jej uszkodzenia. Przy przewożeniu rowerów w ten sposób kluczowa jest zatem płynna i spokojna jazda. Należy również pamiętać, by wybierać produkty renomowanych firm. Mamy wtedy pewność, że uchwyty wykonane są z materiałów, które zapewnią odpowiednią stabilizację i wytrzymałość. Im więcej rowerów chcemy przewozić naraz, tym bardziej jest to istotne – radzi Mariusz Fornal, kierownik działu technicznego w firmie Steinhof.

Drugim, nieco droższym, ale znacznie praktyczniejszym sposobem transportowania rowerów są specjalne, dedykowane platformy, które mocuje się za pośrednictwem haka holowniczego. Odznaczają się one podobną ładownością, co uchwyty na klapę – od 30 do 60 kg – co oznacza, że można na nich przewozić od jednego do nawet czterech rowerów. Jednocześnie są mniej obciążające dla elementów samochodu, a cała masa bagażnika i ładunku opiera się jedynie na haku. W większości przypadków wymagają również źródła zasilania (złączenie 7 lub 13-pinowe) oraz przymocowania dodatkowej tablicy rejestracyjnej. Jeśli chodzi o tablicę, stosunkowo niedawno zniknął problem natury prawnej, który uniemożliwiał jej zdobycie. Od 1 stycznia 2016 roku każdy kierowca może legalnie zawnioskować o wydanie trzeciej tablicy, montowanej na tego typu bagażniku.

Bagażniki typu „platforma” są uniwersalne, co oznacza, że można je stosować w różnych samochodach. Wystarczy jedynie posiadać zamontowany hak holowniczy. W ofercie Steinhof znajduje się pełen wachlarz platform rowerowych na dwa, trzy czy cztery rowery; w wariancie z odchylaniem a także bez tej funkcji; w wersji z zabezpieczeniem na zamek oraz bez niego. Wszystko jest kwestią potrzeb oraz osobistych preferencji użytkownika – podsumowuje Mariusz Fornal.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 6

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Misiek 1 4 miesiące temu Platformy niby podobne, jednak takie same nie są. Po dwóch latach użytkowania włoskiego bagażnika (ułożenie rowerów na podstawie zrobionych wcześniej zdjęć) powiedziałem dość i kupiłem podobny, ale szwedzki. Był dwa razy droższy, ale teraz mam spokój i trzeba było tak od razu.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony