TARGI

PREZENTACJE POJAZDÓW

7 dni temu  11.09.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

fot. Bartłomiej Ryś

W lekkim zaokrągleniu oczywiście. Concorde Liner Plus 996 L na niemieckich targach został pokazany w konfiguracji za około 388.200 euro. W Polsce musielibyśmy do tego jeszcze doliczyć całkiem niemałe podatki. A co dostajemy w zamian? Właściwie wszystko, co możemy sobie tylko wyobrazić.

Podobnie jak w latach ubiegłych, jedna z hal podczas największych targów caravaningowych w Europie została zagospodarowana na prezentację kamperów najdroższych i najbardziej luksusowych. Marki takie jak Concorde, Morelo czy Phoenix to jak Ferrari, Lamborghini czy Maserati w świecie samochodów osobowych. 

Jeden z wielu modeli pokazanych na zdjęciach ma ponad 10 metrów długości, 2,45 m szerokości i 3,85 m wysokości. Jego DMC to prawie 12 ton. Na pokład zabierzemy bagaże o maksymalnej wadze 2588 kilogramów. Podstawą jest tutaj ciężarówka: Mercedes Atego 1230 L. Pod maską znajdziemy silnik 7,7 l o mocy zaledwie 299 koni mechanicznych, ale za to z olbrzymim momentem obrotowym rzędu 1200 Nm. Zbiornik na paliwo ma natomiast 180 litrów pojemności. 

Potencjalny klient ma możliwość zwiększenia DMC nawet do 15 ton. To ważne, ponieważ w garażu kampera mamy możliwość umieszczenia małego samochodu osobowego jak chociażby Fiat 500, który będzie służyć do szybkiego poruszania się z i na kemping, gdzie nasz „apartament na kołach” zostawimy. 

Zazwyczaj w takich luksusowych kamperach znajdziemy od 3-4 do 5-6 miejsc do jazdy. Do tego wręcz gigantyczne łóżka o szerokości przeszło 2 metrów. 

Trudno wymienić wszystkie dane ze specyfikacji takich „potworów”, więc skupimy się na najważniejszych. Zbiorniki na wodę liczą po 320 litrów pojemności. Za ogrzewanie odpowiedzialny jest zazwyczaj system ALDE, często znajdziemy na pokładach dwa różne, niezależne od siebie rozwiązania o mocach rzędu nawet 5500 W. Podłoga w każdym z nich jest podwójnie izolowana oraz podgrzewana. Nie są to rozwiązania jak ze „zwykłych” kamperów. Tutaj możemy wybrać chociażby strefy intensywności grzania. A klimatyzacja? Dachowa, podłogowa, o różnych mocach i intensywnościach. Do tego zbiornik na gaz o pojemności nawet 200 litrów!

Do tego dwa akumulatory żelowe po 170 Ah pojemności każdy (jeżeli to za mało, to mamy możliwość zwiększenia i pojemności akumulatorów i mocy przetwornicy, nawet do 6000 W) oraz wszędobylska elektronika, która steruje praktycznie wszystkim. Do tego olbrzymie satelity, bardzo duże i mocne panele słoneczne oraz 32” (i większe) telewizory LED. A może internet satelitarny? Jeżeli klient ma potrzebę, to jeden z producentów luksusowych kamperów na pewno ją zrealizuje.

Prawdziwą wykwintność tych pojazdów zobaczymy jednak w środku. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza jest na najwyższym, możliwym poziomie. Przestrzeń jak w domu i wygląd, jaki znamy chociażby z najlepszych linii lotniczych na świecie. 

Zresztą, co tu dużo mówić. Sami zobaczcie zdjęcia… 

 

GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]
Tak wygląda kamper za 1,7 mln zł [FOTO]

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 34

  • 12
    ZADOWOLONY
  • 8
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 3
    WKURZONY
  • 5
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony