Wykonujemy standardowe usługi, jak naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, przeglądy instalacji, ale też doposażamy kampery i przyczepy w akcesoria. Mamy serwisową autoryzację takich marek jak Benimar, Steckerman, Bravia, ale też producentów akcesoriów, jak Dometic czy Truma, wkrótce także Webasto.
Zdecydowanie rozwiązań podnoszących ich niezależność, dlatego najczęściej doposażamy pojazdy w akumulatory, przetwornice czy gasbanki. Ludzie coraz częściej szukają miejsc dzikich, bez infrastruktury caravaningowej. Jeżdżą do lasu, nad zatoki czy nawet zwiedzają miasta i chcą być samowystarczalni.
Oferujemy oczywiście rozwiązania renomowanych producentów, ale mam też bardzo kreatywny zespół, sam lubię majsterkować, dlatego posiadamy również własne autorskie rozwiązania. Jednym z nich jest przetwornica do klimatyzacji. Mamy opracowany pakiet oddzielnych komponentów, które są dużo tańsze, więc oferujemy klientom także takie ekonomiczne alternatywy. Cena jest niższa nawet o połowę.
Przy akumulatorze o pojemności 100 Ah, bez doładowywania, klimatyzacja może średnio pracować nawet 4-5 godzin, przy czym bezwzględnie musi to być akumulator LiFePo. Dobry akumulator mieszkalny, który w trakcie jazdy będziemy doładowywać do 40 A, do tego panele solarne – to nam wystarczy w dużej mierze do niezależności energetycznej.
Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, poszukujemy niestandardowych rozwiązań, dużo rozmawiamy z klientami i podpowiadamy, co może uprzyjemnić im kempingowe wyjazdy.
Mamy w ofercie autorski projekt tapicerowanych paneli do alkowy, gdzie wymieniamy wewnętrzną część ściany. Jest przytulnie i bardzo estetycznie, natomiast pomysł na to powstał, kiedy odbudowywaliśmy alkowę klientowi po uderzeniu w balkon. Z zewnątrz odbudowa jest prostsza, natomiast w środku musieliśmy poszukać innowacyjnych rozwiązań, bo ubezpieczyciel nie zgodził się na wymianę całości. I tak powstał produkt, który oferujemy dziś kolejnym klientom.
Zachęcam klientów posiadających starszy system ogrzewania Truma do wymiany paneli, dzięki czemu będą mogli sterować temperaturą przez smartfona – to dość szybki proces, a korzyści są niemałe. Na razie tylko poprzez Bluetooth, ale pracujemy nad tym.
System waży ok. 55 kg (± 10 kg, w zależności od modelu), natomiast jego koszt to ok. 25–30 tys. zł. Myślę, że przy zakupie kampera za 300-400 tys. zł warto zdecydować się na taki dodatek. W kwestii masy też możemy poszukać oszczędności, bo mając podnośniki, wyrzucamy kliny, podpory, lewarek. Jeśli trzeba „odchudzić” kampera, wymieńmy akumulatory na LiFePo. Można w ten sposób zaoszczędzić nawet 40 kg.
Warto pomyśleć o hydraulicznych podporach, bo pomagają w wielu sytuacjach, jak zakładanie łańcuchów na koła czy wyjazd po zakopaniu się w błocie czy piasku. Wystarczy trochę się podnieść i coś podłożyć. Ułatwi to zmianę koła w przypadku awarii. Jeśli parkujemy pojazd na kilka miesięcy (np. zimą), również warto go unieść – oszczędzamy w ten sposób opony. Nie mówię już o szybkim wypoziomowaniu kampera na czas pobytu. Zapraszamy do nas na tę usługę. Mamy autoryzację producentów podnośników HPC, a wkrótce także E&P.
Dziękuję za rozmowę.
Tekst i fot. Piotr Łukaszewicz
Artykuł pochodzi z numeru 3 (111) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.