Słoweński producent kampervanów Bravia Mobil na targach w Düsseldorfie zaprezentował model zabudowany na MAN-ie z podnoszonym dachem. Polski przedstawiciel tej marki, firma Kampery Suwałowski, spodziewa się dużego zainteresowania tym pojazdem.
Bravia Mobil to linia kampervanów, które cechują się przede wszystkim bardzo przyjemnym i estetycznym wnętrzem. Wywodząca się z branży meblarskiej firma bardzo mocno stawia na aspekty wizualne. Różnego rodzaju tapicerki, szeroki wybór kolorystyki, eleganckie detale dodają tym pojazdom atrakcyjności. Są to kampervany w różnych konfigruacjach, dla pary czy nawet dla rodziny. Dostępne są bardzo zróżnicowane układy, z łóżkiem piętrowym z tyłu, łóżkami wzdłużnymi i poprzecznymi, dostawkami do stworzenia miejsc do spania w saloniku, a także miejscem do spania dla dwóch osób w podnoszonym dachu.
Dotychczas jednak ta ostatnia opcja była dostępna tylko w modelach zabudowanych na Peuegocie Boxerze. Od tego roku Bravia wprowadza model zabudowany na MAN-ie z podnoszonym dachem.
– O taki model od dawna pytali nasi klienci. Wreszcie na podwoziu MAN-a mamy kampervana z czterema pełnoprawnymi miejscami do jazdy, a także spania – opowiada przedstawiciel marki Bravia w Polsce, Piotr Suwałowski.
MAN cieszy się na naszym rynku rosnącą popularnością. Dzięki zamontowanemu pod maską silnikowi o pojemności 2 l przy zakupie pojazdu klienci opłacają dużo niższą akcyzę niż w przypadku pojazdów zabudowanych na podwoziach Stellantis (różnica to 15,5% wartości auta). MAN zapewnia także bardzo komfortowe prowadzenie. Samochód oferuje liczne systemy wspierające kierowcę, bogate wyposażenie już w standardzie. Kierowca i pasażerowie przy dłuższych wyjazdach z pewnością docenią wygodne fotele i ergonomiczny kokpit. Ci, którzy korzystają z kampervanów na podwoziu MAN-a, podkreślają m.in. precyzyjnie pracujący układ kierowniczy, porównując komfort prowadzenia niemalże do auta osobowego.
Podnoszony dach w MAN-ie to niejedyna nowość. Wprowadzono zmiany w tylnej części pojazdu. Łóżko jest podnoszone, można je zawiesić bez rozkładania na większej wysokości, co pozwala na przetrzymywanie pod nim, także podczas snu, na przykład rowerów. Zyskujemy bardzo dużą dodatkową przestrzeń bagażową.
Bravia na MAN-ie dostępna jest w długości 6,8 m. Zachowujemy więc z jednej strony dobrą przestrzeń do zagospodarowania, ale z drugiej nadal poruszamy się stosunkowo zgrabnym, mobilnym pojazdem. Takie gabaryty auta pozwalają na zastosowanie m.in. bardzo dużej łazienki, co nie jest często spotykane w kampervanach. Tutaj Bravia w tym modelu na pewno się wyróżnia.
Piotr Suwałowski podkreśla, że nie brakuje też zwolenników kampervanów Bravia w wersji na podwoziu Peugeota. To rozwiązanie, mimo wyższej akcyzy, ma swoje oczywiste plusy. Przede wszystkim cena bazowa jest niższa, natomiast klienci doceniają także duże doświadczenie marki Stellantis w branży caravaningowej oraz rozbudowaną sieć serwisową. W tej wersji podwozi Bravia oferuje modele o długości 599 oraz 636 cm. Ciekawym dodatkiem, szczególnie jesienią, jest wersja Narvik, przygotowana do podróżowania kampervanem w skrajnie niskich, zimowych temperaturach.
Oficjalnym przedstawicielem marki Bravia Mobil w Polsce jest firma Kampery Suwałowski. Z ofertą firmy będzie można zapoznać się podczas targów Caravans Salon w Poznaniu w hali numer 6 na stoisku stoisko 12.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (125) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej