artykuły

nasze-testyNASZE TESTY
ReklamaBilbord fajny kmaper 01.08-31.08 Sebastian
Rimora Evo 95 Plus udostępniła nam firma taniekamperowanie.pl. Auto na co dzień pracuje w wypożyczalni i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem
Rimora Evo 95 Plus udostępniła nam firma taniekamperowanie.pl. Auto na co dzień pracuje w wypożyczalni i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem

Rimor Evo 95 Plus. Jest bardzo dobrze, będzie jeszcze lepiej

Kamperów marki Rimor jest w Polsce coraz więcej. W opublikowanym niedawno raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiej Grupy Caravaningowej włoski producent znalazł się w pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych u nas nowych kamperów, przy czym z całej topowej dziesiątki odnotował rocznie najwyższy wzrost, bo aż o 310%.

Przyjrzyjmy się zatem jednemu z najpopularniejszych modeli – Evo 95 Plus, który na potrzeby napisania artykułu udostępnił nam oficjalny diler marki w Polsce, firma taniekamperowanie.pl spod Pruszkowa. To klasyczna półintegra z 5 miejscami do jazdy i spania, zbudowana na dwulitrowym, 130-konnym Fordzie Transicie z automatem. Lada dzień przyjadą do Pruszkowa odnowione modele Evo 95 Plus. Będzie nieco więcej miejsca wewnątrz, nowe blaty, fronty, nowa tapicerka i nowa zabudowa łazienki. Jak w tytule – jest dobrze, będzie lepiej!

Klasyczne wnętrza
O ile na zewnątrz Rimor Evo 95 Plus wyróżnia się czerwoną kabiną, to w kwestii zabudowy wnętrz mamy do czynienia z klasyką gatunku. W tylnej części są 2 łóżka wzdłuż pojazdu, które można oczywiście połączyć w jedno duże, małżeńskie. Idąc w kierunku szoferki, napotykamy na łazienkę z prysznicem po lewej stronie, a naprzeciwko na toaletę. Po lewej kuchnia, po prawej lodówka, a na wprost salonik z opuszczanym elektrycznie spod sufitu łóżkiem. Układ znany i lubiany. Mamy sporo miejsca, przestronny salon, dobre wyposażenie z klimatyzacją i telewizją satelitarną. 2 miejsca do spania z tyłu, 2 kolejne na opuszczonym łóżku, a piąte na łóżku pojedynczym, które budujemy z użyciem dodatkowych poduch w oparciu o opuszczony do dołu stolik w części salonowej.

ReklamaŚródtekstowy ACK sklep 07.07-31.08 Sebastian
To dobry kamper na wyprawy dla większych grup. Nie brakuje w nim miejsca nie tylko do spania, ale też spędzania wolnego czasu wewnątrz, także nocą. Łóżko górne opuszczamy do takiej wysokości, która umożliwia – choć nieco utrudnia, ale jednak – nadal korzystanie z dolnych kanap i stolika. Bez problemu możemy wchodzić i wychodzić z pojazdu. Sam stolik jest przesuwany w każdą stronę, możemy też powiększać lub zmniejszać jego powierzchnię, a także regulować wysokość do dowolnego poziomu. Przy złożonym stoliku bez problemu przechodzimy z szoferki do części mieszkalnej.

W kamperze jest sporo szafek, ale główne miejsce na odzież znajdziemy w tylnej części. Pod łóżkami mamy dużo wolnej przestrzeni. Z lewej strony jest typowa szafa z drążkiem, z prawej wolne do zagospodarowania miejsce. Szafki są także nad łóżkiem, z lampkami nocnymi. Oświetlenie jest warte uwagi – ledowe, jasne światło, którego moc możemy regulować do dowolnego poziomu. W kamperach marki Rimor znajdujemy wiele rozwiązań, które wskazywałyby, że mamy do czynienia z autem klasy wyższej, tymczasem to wciąż pojazdy w bardzo atrakcyjnych cenach.

W tym modelu nie znajdujemy wielu wad. Na pewno można ponarzekać na blat roboczy, a właściwie jego brak w części kuchennej, bo poza zlewem i kuchenką gazową pozostaje niewiele miejsca. Być może nie wszystkim przypadnie do gustu tapicerka czy kolory blatów, choć to oczywiście bardzo indywidualna sprawa. Tak czy inaczej, w nowej wersji serii Evo oba te elementy zostaną wymienione. Do tego wrócimy.

Reklamaśródtekstowy 2 aravanssalon mtp TARGI 06.07-23.10 Sebastian
Natomiast sam układ zabudowy wewnętrznej sprawia, że czujemy się tu dobrze, jest sporo przestrzeni. Zaskakuje kilka prostych, ale przydatnych rozwiązań, jak wysoka i dość szeroka łazienka z siedziskiem pod prysznicem. W serii Evo marki Rimor jest sporo okien, przez co do środka wpada dużo światła dziennego.

Model, któremu się przyglądamy, ma za sobą bardzo pracowite wakacje w wypożyczalni taniekamperowanie.pl, bo po rejestracji w lipcu przez niespełna 3 miesiące pokonał 15 tys. km, kilkukrotnie odwiedzając ciepłe kraje południowej Europy. Potwierdzamy dobre właściwości jezdne tego auta. Automat sprawnie współpracuje ze 130-konnym dieslem. Mocy też nie brakuje. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, wyposażone w podłokietniki, jest też oczywiście kamera cofania. Właściwie wszystko, czego potrzeba. No i jest silnik o pojemności 2 l, co w związku z niższą akcyzą przekłada się wprost na dobrą cenę ostateczną pojazdu.

Kamper wyposażony jest w markizę Fiamma, oświetlenie zewnętrzne, bagażnik na 4 rowery i bardzo duży bagażnik, otwierany z dwóch stron. W naszym bagażniku mamy drabinkę, stolik, krzesła, dodatkowe akcesoria kempingowe, a nie jest on załadowany nawet w 20%. Powtórzmy więc – to dobry pojazd dla dużej rodziny lub grupy znajomych.

Rimor Evo 95 Plus. Jest bardzo dobrze, będzie jeszcze lepiej 1

Tak jest. A jak będzie?
Modyfikacje obejmą całą serię Evo. W wersji podstawowej, bez dopłat, kampery będą wyjeżdżać na Fordach Transitach, 170-konnych dieslach, nie dotyczy zabudowy typu alkowa, te nadal będą miały 130 KM. Będzie więc sporo mocy i niska akcyza w standardzie. Standardowym wyposażeniem będzie także klimatyzacja w szoferce. Auta będą miały też odświeżone tylne reflektory, na zabudowie pojawi się nowa grafika, a nad drzwiami wejściowymi każdy kamper z serii Evo będzie miał oświetlenie zewnętrzne.

Dużo więcej zmian projektanci Rimora przewidzieli wewnątrz. Ta najważniejsza to więcej przestrzeni w części salonowej we wszystkich półintegrach – wydłuża się ona o 7 cm. Wchodząc w szczegóły, będzie to przestrzeń między kanapami ze stolikiem a szoferką. Wynikać to będzie z przebudowy układu wnętrz, bo długość pojazdu pozostanie bez zmian.

Spora zmiana dotyczyć będzie też w łazienki. W starej wersji jest ona zabudowana ściankami działowymi i drzwiami. W nowych modelach pojawią się drzwiczki harmonijkowe z tworzywa sztucznego. Są cieńsze, zajmują więc dużo mniej miejsca, i bardziej elastyczne, łatwiej je dopasować do rozmiarów łazienki – zyskujemy więcej wolnej przestrzeni w sypialni.

Fotele i kanapy w zabudowie mieszkalnej będą wyprofilowane nieco inaczej, przez co ma być wygodniej, choćby podczas dłuższych podróży. Tapicerki też będą odświeżone, podobnie jak blaty i fronty meblowe. Wykładzina podłogowa otrzyma wzór imitujący płytki. Zlew kuchenny będzie miał pokrywę.

Evo 95 Plus – kamper na plus
Rimor Evo 95 Plus w naszej ocenie zasługuje na miano bardzo dobrego, uniwersalnego, wygodnego kampera. Zapowiadane modyfikacje, które oceniamy jednoznacznie pozytywnie (szczególnie zmianę tapicerki i blatów), mogą dobrą opinię o Evo 95 Plus tylko umocnić. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ceny, w jakich te kampery są dostępne. Ceny modelu Evo 95 Plus w odświeżonej wersji będą zaczynać się od ok. 260 tys. zł brutto.

Piotr Łukaszewicz

Artykuł pochodzi z numeru 5 (102) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator20.12.20210 zdjęć 22