
Rok 2025 to czas rocznicowy dla niemieckiego producenta pojazdów kempingowych LMC. Minęło 70 lat od powołania do życia pierwszego samochodu tej marki, jubileusz celebrowany jest więc serią kamperów i przyczep sygnowaną hasłem „70 lat LMC – Eksperci z tradycją”. Dacie tej towarzyszą także prezentacje kilku nowych modeli powstałych na bazie dedykowanych programów.
Jednym z nich jest model Cruiser 2.0 powstały jako efekt wspólnego projektu z caravaningowcami. Jesienią 2022 r. producent LMC Caravan GmbH & Co. KG zaprosił entuzjastów kamperów do udziału w modernizacji serii kamperów Cruiser. Skupiono się przede wszystkim na uwzględnieniu życzeń klientów w ramach dopracowania koncepcji dotyczących siedzeń, łazienki, sypiani i przechowywania oraz kuchni. Okazało się, że idealne środowisko wnętrza pojazdu towarzyszy przede wszystkim dwojgu podróżnikom, a motywem przewodnim zmian i innowacji jest wygoda i optymalizacja korzystania z codziennych funkcji wspomnianych przestrzeni. Pośród różnych udogodnień i zmian pojawił się więc nowy system spania z indywidualnie regulowanym materacem EvoPoreHRC 2030 i stelażem ze sprężynami talerzowymi, dużo miejsca nad głową w sypialni – można z łatwością siedzieć w pozycji wyprostowanej, filcowe panele ścian tworzą przyjemne akustycznie środowisko, w kuchni są zunifikowana z zabudową deska służąca do krojenia i serwowania, uchwyty na dwa pojemniki cateringowe na składniki lub odpadki i mnóstwo innych elementów. Wszystkie modyfikacje tworzą wyjątkowo przyjazny w użytkowaniu pojazd.
Drugim ciekawym modelem półintegry sygnującym rok jubileuszowy jest Tracer. Nazwa ta oznacza „light trail” (lekki szlak) i symbolizuje nowy, przełomowy kierunek w dziedzinie kamperów LMC. Pomimo bogatego wyposażenia kamper pozostaje w kategorii pojazdów do 3,5 t DMC, oferując imponującą ładowność. W porównaniu z lekką serią LMC Tourer zaoszczędzono tutaj dodatkowo około 100 kg dzięki produkcji lekkiej zabudowy. Dostępnych jest pięć wariantów aranżacji wnętrza: 680 DL, 690 EL, 730 EL, V 670 i V 600. Te zaś są dostępne w dwóch wariantach podwoziowych – Fiata i Citroëna.
Dodatkowo modele Tracer są tańsze od serii Tourer, co czyni je szczególnie atrakcyjną opcją dla klientów z ograniczonym budżetem. Cena podstawowa to 65 200 euro.

Artykuł pochodzi z numeru 5 (125) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.