Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest nowoczesnym samochodem hybrydowym. Będąc pojazdem PHEV (Plug-in Hybrid EV), posiada napęd hybrydowy z możliwością doładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego źródła. W pojazdach z takim napędem montuje się mocniejsze silniki elektryczne, oszczędniejsze silniki spalinowe oraz bardziej zaawansowane układy zarządzania mocą. Rozwiązania te gwarantują cichą i płynną pracę podzespołów oraz wysoki moment obrotowy. To także mniejsza lub nawet ograniczona do zera emisja spalin, na co warto zwrócić uwagę, planując wyjazd na łono natury. A tam świetnie sprawdzi się namiot dachowy. Naszą sypialnią na kilka nocy była Yakima SkyRise HD M.
Mitsubishi, będąc pojazdem hybrydowym, posiada baterie usytuowane pod podłogą pomiędzy osiami, co nie wpływa na pojemność bagażnika. Sam bagażnik ma wyżej położoną podłogę z uwagi na ilniki elektryczne znajdujące się pod spodem. Ma to jednak niewielki wpływ na gabaryty przestrzeni bagażowej. Jednak patrząc na liczbę, wielkość toreb i walizek, można stwierdzić, że mimo niespełna 400 l to wcale nie jest mały bagażnik.
Duże, 18-calowe koła napędzane osobno w systemie Twin Motor 4WD i kontrolowane przez liczne systemy, m.in. S-AWC (Super All Wheel Control), pozwalają zjechać z utwardzonej drogi i cieszyć się odkrywaniem nowych miejsc. Gdyby jeszcze zmienić seryjne opony na jakieś porządne ATV, mielibyśmy konkretne możliwości.
Eclipse Cross PHEV wyróżnia możliwość jazdy w trybie elektrycznym, hybrydowym szeregowym i hybrydowym równoległym. To jakby 3 auta w jednym. Pojazd ma pojemną baterię – 13,8 kWh. Ilość zgromadzonej w niej energii zapewnia zasięg do 55 km według normy WLTP w trybie elektrycznym EV. Poza tym jest cichy, komfortowy, dynamiczny i oszczędny. Dokładając do tego wsparcie silnika spalinowego, dysponujemy w sumie zasięgiem na poziomie około 550 km.
Namiot Yakima SkyRise M HD przeznaczony jest dla 3 dorosłych osób. My nocowaliśmy w nim w dwie dorosłe osoby i dwójkę małych dzieci. Było trochę ciasno, ale był to świadomy wybór. W środku namiotu jest przestronnie, na tyle wysoko, że swobodnie można siedzieć, dzieci mogły nawet stać. Na wyposażeniu jest piankowa mata do spania (o grubości 64 mm), więc nie musimy mieć żadnych karimat czy materacy. Jest bardzo wygodna i posiada zdejmowaną warstwę ochronną ułatwiającą czyszczenie. Montaż namiotu na dachu wymaga bagażnika bazowego mocowanego na relingach lub z pomocą fabrycznych punktów montażowych (tzw. fixpoint). Ładowność bazy oraz dachu pojazdu powinna wynosić 75 kg (obciążenie dynamiczne). Do wstawienia namiotu na dach potrzebne są 2 osoby, gdyż waży ponad 50 kg. Ale sam proces nie wymaga żadnych narzędzi i trwa naprawdę chwilę.
Rozłożenie namiotu to kilka minut. Zaczynamy od otwarcia ściągaczy, następnie zdejmujemy pokrowiec (rzep na 3 bokach i rolujemy go), odpinamy dwa zabezpieczenia i jesteśmy gotowi do rozłożenia namiotu, który otwieramy na wzór książki. Służą do tego trzy aluminiowe profile (w kształcie litery U), które są stelażem. Następnie rozkładamy drabinę, która posiada punkty regulacji wysokości dla ułatwienia montażu. Jedyną trudność sprawia montaż 8 aluminiowych „pałąków”, po dwa na każdym boku namiotu, które naciągają dodatkowo tropik. Przy wzroście 170 cm trzeba było stanąć na progu auta lub na kole, aby sięgnąć do wszystkich otworów mocujących.
Mitsubishi Eclipse Cross wyposażone w namiot Yakima SkyRise tworzą „udaną” parę. Wyjazd na aktywny wypoczynek na biwak, wspinaczkę czy rowery, z pewnością będzie należał do udanych.
Artykuł pochodzi z numeru 6 (108) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.