artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Exide prezentuje innowacyjną technologię Carbon Boost 2.0 
  fot. M. Giecewicz

Exide prezentuje innowacyjną technologię Carbon Boost 2.0 

Czas czytania 4 minuty

Nowe akumulatory mają swój debiut na tegorocznych targach Autopromotec (22-26 maja, Bolonia). Podczas jednych z największych targów motoryzacyjnych rynku wtórnego zaprezentowano akumulatory EFB i Premium wzmocnione unikalnymi korzyściami.

Exide Technologies, globalny lider w zakresie magazynowania energii na rynku motoryzacyjnym i przemysłowym, wprowadza na rynek autorskie modele akumulatorów EFB i Premium, wyposażone w najnowszej generacji technologię Carbon Boost 2.0. Czym jest udoskonalona technologia i jakie korzyści z tego będą mieć użytkownicy akumulatorów?

Exide prezentuje innowacyjną technologię Carbon Boost 2.0  1

Technologia Carbon Boost 2.0 

Maksymalizuje akceptację ładunku elektrycznego, gwarantuje o 75% większy odzysk energii w akumulatorach z gamy EFB do samochodów z systemem Start-Stop. Zapewnia dwa razy szybsze ładowanie dla konwencjonalnych akumulatorów Premium.

Carbon Boost to unikalne rozwiązanie na rynku oryginalnego wyposażenia, które zostało stworzone przez Exide we współpracy z największymi producentami samochodów. Opracowana ostatnio, przełomowa technologia Carbon Boost 2.0 wyniesie przemysł akumulatorowy na nowy poziom – czytamy w komunikacie prasowym. 

Innowacyjne rozwiązanie wykorzystuje ulepszone dodatki węglowe, które nadają powierzchniom płyt znacznie lepsze przewodnictwo. To umożliwia sprawniejszy przepływ ładunku w akumulatorze (co skutkuje niezrównanymi możliwościami ładowania), a także usprawnia rozpuszczanie siarczanów (gromadzących się na powierzchniach płyt ujemnych), które wpływają negatywnie na wydajność ładowania.

ReklamaExide prezentuje innowacyjną technologię Carbon Boost 2.0  2
Dlaczego to tak istotne?

Zgodnie z nowymi przepisami Unii Europejskiej, które wejdą w życie w 2021 roku, ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95 g/km. W nowej procedurze pomiarowej, czyli światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP), po raz pierwszy bada się też zużycie akumulatora i przekłada je na zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 przez pojazd. Innymi słowy – akumulator powinien zachować wysoki procent swojej początkowej pojemności, by producenci samochodów nie przekroczyli określonego progu i nie narazili się tym samym… na karę.

Proces ładowania stanowi tylko 8% czasu trwania testu (reszta przeznaczona jest na rozładowywanie), w związku z czym należy zaprojektować akumulator tak, aby zapewnić jak największy odzysk energii w tak krótkim okresie. 

– Exide od zawsze przoduje w obszarze innowacji w przemyśle akumulatorowym. Korzyści płynące z Carbon Boost 2.0 dotyczą zarówno oryginalnego wyposażenia, jak i naszych klientów z rynku wtórnego – stwierdza Michael Geiger, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Exide Technologies w obszarze EMEA. 

Technologia Carbon Boost 2.0, stosowana teraz w nowych akumulatorach EFB (Enhanced Flooded Batteries) firmy Exide, zapewnia wyjątkowo dynamiczne przyjęcie ładunku. Dzięki niej akumulatory odzyskują o 75% więcej energii niż ich poprzednicy w tym samym czasie. To pozwala wykorzystać energię z hamowania rekuperacyjnego w znacznie większym zakresie, co przyczynia się do spełnienia przez pojazd nowych wymogów dotyczących emisji CO2.

ReklamaExide prezentuje innowacyjną technologię Carbon Boost 2.0  3
Szybsze doładowywanie akumulatorów Premium 

Wyposażone w technologię Carbon Boost 2.0 akumulatory Exide Premium do samochodów z tradycyjnymi układami napędowymi ładują się dwa razy szybciej niż zwykłe akumulatory kwasowe. Dzięki utrzymywaniu optymalnego stanu naładowania przez dłuższy czas, akumulator służy dłużej, a ryzyko jego awarii jest znacznie zmniejszone. 

Przyjąwszy, że faza hamowania wynosi kilka sekund, znaczącą korzyścią płynącą z technologii Carbon Boost 2.0 jest przyjęcie przez akumulator EFB (stosowany w samochodach z rekuperacją) większej ilości prądu, co skutkuje jego pozostaniem w wyższym stanie naładowania. Dzięki temu system Start-Stop nie jest blokowany przez system zarządzania akumulatorem, a to z kolei przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji CO2.

Klienci rynku wtórnego zyskają już wkrótce

Akumulatory EFB i Premium - w obu przypadkach klienci rynku wtórnego mają do czynienia z najwyższą wydajnością energetyczną. Niezaprzeczalnymi korzyściami dla kierowców są niższe koszty jazdy (związane z mniejszym zużyciem paliwa), a także oszczędności wynikające z rzadszej wymiany akumulatora. 

Już w czerwcu br. technologia Carbon Boost 2.0 zostanie zaimplementowana po raz pierwszy w akumulatorach typu EFB firmy Exide, a także posłuży jako aktualizacja jej akumulatorów z gamy Premium.


Rafał Dobrowolski23.05.2019
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News