Alkowy kupujemy coraz rzadziej. Najwięksi producenci informują, że pojazdy tego typu to ledwie kilka procent sprzedaży. Największą popularnością na rynku cieszą się kampervany, czasem nawet dwuosobowe. Mówimy jednak o rynku zdominowanym przez sprzedaż dla klientów prywatnych, indywidualnych.
W przypadku powiększających swoją flotę wypożyczalni alkowy wciąż są niezwykle popularne i mocno trzymają swoją pozycję. Jeśli więc szukasz kampera do choćby niewielkiej wypożyczalni, przyjrzyj się tym modelom! Włoski producent kamperów Rimor zaprezentował w ubiegłym roku nową serię kamperów Kilig. Łącznie kilkanaście pojazdów, zarówno półzintegrowanych, jak i modeli z alkową. Seria Kilig to bardzo jasne wnętrza, przytulne kolory, interesujące rozwiązania wewnątrz oraz w całej linii podwozia forda z dwulitrowym dieslem.
Tym razem zaprezentujemy 3 pojazdy z tej linii – 3 alkowy, świetnie nadające się do wspomnianych wypożyczalni, ale nie tylko. Ilość miejsca wewnątrz, układ łóżek i pojemne garaże docenią wszyscy, dla których caravaning to zawsze wyjazdy grupowe. Dodajmy jeszcze, że Rimor w ubiegłym roku zanotował największy spośród wszystkich producentów kamperów wzrost sprzedaży w Polsce – aż o 63%. Mówimy więc o pojazdach znanych i cenionych przez branżę.
Rimor Kilig 50
Na początek alkowa, która już w standardzie oferuje aż 6 miejsc do jazdy i spania. Kamper o długości niespełna 730 cm ma w tylnej części aż 4-piętrowe łóżka pojedyncze. Kolejne 2 osoby wyśpią się wygodnie, w alkowie nie może być inaczej. Tuż obok tylnych łóżek mamy część kuchenną z lodówką. Na samym końcu, pomiędzy łóżkami, znajduje się łazienka – toaleta jest zintegrowana z kabiną prysznicową. Nieczęste to rozwiązanie w alkowach, bo w dużych pojazdach często udaje się znaleźć miejsce na 2 pomieszczenia sanitarne. W tym przypadku jednak kosztem wspólnej łazienki mamy komfortowy, i to w pełnym tego słowa znaczeniu, nocny wypoczynek dla aż 6 osób.
Rimor Kilig 5
Kolejny kamper jest nieco krótszy – mierzy niespełna 7 m długości. Przewiezie 6 osób, ale na noc w wersji standardowej zaprosi mniej, bo tylko 4. Jest jednak możliwość zorganizowania kolejnego, trzeciego, łóżka dla pary, w miejscu stolika z kanapy. 2 główne łoża to oczywiście alkowa oraz łóżko w tylnej części – poprzeczne, ale bez obaw. Miejsca nie zabraknie, bo wewnętrzna szerokość modelu Kilig 5 to 220 cm.
Tutaj mamy już do dyspozycji spory bagażnik, oferujący miejsce pod tylnym łóżkiem. No i kabina prysznicowa jest już osobno – nie jest tym samym pomieszczeniem co łazienka z toaletą, choć znajdują się we wspólnej kapsule. Lodówka znajduje się w przedniej części kampera, praktycznie tuż za szoferką, co jest miejscem trochę nietypowym, ale z drugiej strony to dość blisko dla osób biesiadujących przy stole. Ma to sens!
Rimor Kilig 9
Kilig 9 ma wiele cech wspólnych z modelem numer 5, przy czym tu w tylnej części kampera mamy 2 miejsca do spania na łóżkach poprzecznych, ale są to pojedyncze łóżka piętrowe, jednoosobowe. Inaczej niż 5, gdzie jest standardowe łóżko dla pary.
Tu także w standardzie mamy 6 miejsc do jazdy i 4 do spania. Możemy jednak postarać się o 2 kolejne miejsca noclegowe – stworzymy je także w oparciu o stolik i kanapy w salonie. Łóżko to powstanie po prawej stronie. Sama część kuchenna znajduje się w tylnej części pojazdu, podobnie jak drzwi wejściowe.
Oficjalnym dilerem kamperów marki Rimor w Polsce jest firma taniekamperowanie.pl.