Od kilku już caravaningowych sezonów słyszy się o przeniesieniu tego rozwiązania do konstrukcji pojazdów kempingowych. Modele wykonane techniką „bez łączeń” są używane, oferowane i cieszą się dużym uznaniem. Do grona designerów zabudowy opartej na założeniu kapsuły mieszkalnej wykonanej z jednego kawałka laminatu dołącza firma Balcamp. Prezentujemy jej najnowsze „dziecko” – model SM 730.
Technika jednolitej osnowy, niejako bryły skrywającej funkcjonalne wnętrze, po raz pierwszy zastosowana została w budowie łodzi, gwarantując prawdziwy kadłub skorupowy przenoszący zarówno siły rozciągające, jak i ściskające w poszyciu. Tak samo zachowuje się mieszkalna zabudowa w funkcji pojazdu kempingowego, w tym wypadku półintegry osadzonej na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter 319 V6 4x4 190 KM. Gwarancja szczelności kopuły wynosi 20 lat, więc to nieporównanie dłuższy czas niż w przypadku ogromnej większości konstrukcji wykonanych zgodnie z dyktatem klasycznej technologii.
Balcamp przyzwyczaił nas już do wysokiej jakości, a w przypadku pojazdów koncepcyjnych, jak w tym, dodatkowo do idącego z duchem czasu i atrakcyjnego designe’u. Z zewnątrz pojazd prezentuje się dość tajemniczo. Szoferkę i „mieszkaniówkę” pokrywa szara farba, uwagę zwracają zaokrąglone krawędzie oraz jednolite połączenie spojlera nad kabiną z resztą konstrukcji, wskazujące, że mamy do czynienia z monolitem.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.