Kampervan D51
W całej serii dostaniemy podwozie z mocniejszą, bo 170-konną wersją wspomnianego silnika, a także automatyczną skrzynią biegów. Domykając temat związany z właściwościami jezdnymi, wspomnijmy jeszcze o isofiksach do przypięcia dziecięcych fotelików przy homologowanych miejscach do jazdy.
Model, który omawiamy w tym artykule, to D51. To oczywiście kampervan, pojazd bardzo zgrabny i mobilny, ale z funkcjami pełnowymiarowego kampera. Mamy do dyspozycji łazienkę z prysznicem, niemały aneks kuchenny ze 140-litrową lodówką oraz 3 miejsca do spania. Tylne łóżko ma wymiary 190 × 140 cm.
Szczególną uwagę przy tego typu wyposażeniu wnętrza zwracają gabaryty auta. Jest bardzo mobilnie – długość pojazdu to niespełna 6 m, wysokość 2,84 m, a szerokość 2,06 m. Tym samochodem spokojnie zmieścimy się na pojedynczym miejscu parkingowym przeznaczonym dla samochodów osobowych. Nie będziemy mieli problemów przy robotach drogowych czy w wąskich uliczkach miejskich. Uwagę przykuwa i z pewnością dostarcza wielu wrażeń także duże panoramiczne okno w przedniej części pojazdu.
Mniej niż 5 metrów
Skoro o mobilności i komforcie prowadzenia mowa, warto spojrzeć także na model z serii Fun marki Dreamer – Cap Coast. To kamper zabudowany na Fordzie Custom (L1H1), a więc mierzący poniżej 5 m długości, ale z bardzo ciekawym i funkcjonalnym układem wnętrz. Znajdziemy tu co prawda tylko 2 miejsca do spania, ale wielorakość aranżacji w tylnej części zabudowy imponuje. Przykład? Fotele w tylnej części na czas jazdy możemy ustawić w szeregu, jeden za drugim, i tym sposobem znajdzie się miejsce na rowery. Łącznie mamy tu 6 miejsc do jazdy, 40-litrowy zbiornik wody czystej i 40-litrową lodówkę.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.