Fiat Ducato utrzymuje pozycję lidera wśród firm zabudowujących, ale wielkie szansę objęcia prowadzenia ma Ford, którego Transit staje się rekomendowanym wyborem dla coraz większej liczby fanów caravaningu.
Francuska federacja dystrybutorów samochodów kempingowych odnotowała gwałtowny – aż o 40% – spadek rejestracji kamperów zbudowanych na Ducato.
Dane dotyczące pierwszych rejestracji (w miesiącach: wrzesień 2021 - sierpień 2022), opublikowane przez fédération des distributeurs de camping-cars (Dica), obejmują wszystkie samochody kempingowe, czyli te z linii montażowych producentów kamperów i te po rzemieślniczej konwersji pojazdu bazowego. To o tyle istotne, że od tego czasu notuje się kolejny spadek popularności Ducato, a Ford jeszcze bardziej umacnia swą pozycję w rankingu pojazdu bazowego.
Fiat we Francji nadal jest liderem, ale z udziałem w rynku nowych kamperów w latach 2021-2022 na poziomie 44,4% coraz bardziej traci przewagę do lepiej radzących sobie z brakami półprzewodników.
Traci udział w rynku na rzecz innych
W interesującym nas tu okresie nie tylko Ford, ale także Citroën Jumper zyskuje na znaczeniu. Należy zauważyć, że francuska marka należy do grupy Stellantis, tak jak Fiat, czy nawet Peugeot, którego popularność jako kampera wzrosła aż 5-krotnie.
Podane niżej udziały pojazdów bazowych (w %) w rankingu pierwszych rejestracji kamperów we Francji dotyczą okresu, w którym przeważał popyt nad podażą. To oczywiście z powodu opóźnień w dostawach podwozi, pierwsze rejestracje samochodów kempingowych we Francji uległy znacznemu zmniejszeniu – o 17,6% w okresie od września 2021 r. do sierpnia 2022 r.
Procentowy udział rejestracji nowych kamperów w latach 2021-2022 według pojazdu bazowego (dane: DICA)
Fiat: 44,4%
Citroën: 17,5%
Ford: 16,3%
VW: 7,5%
Renault: 6,2%
Mercedes: 4,4%
Peugeot: 2,4%
*inne marki pojazdów: 1,3%
Fot. R. Dobrowolski