ABC CARAVANINGU

10 dni temu  01.12.2017, ~ Administrator   

fot. Bartłomiej Ryś

Strona 1 z 4

Być może na naszą stronę trafiłeś przypadkiem, być może w oko wpadła Ci jedna z reklam promujących nasze czasopismo i ogólnie szeroko pojętą istotę caravaningu. Powód ma tutaj tak naprawdę znaczenie drugorzędne. Cel jest jeden: chcesz rozpocząć przygodę z caravaningiem. Ale co to w ogóle jest? Od czego zacząć?

Przez kilka następnych odcinków, na łamach naszego portalu, zaprezentujemy totalne podstawy tej formy turystyki. Powiemy gdzie najlepiej rozpocząć swoją przygodę, z jakim sprzętem i co będzie przydatne. Pierwszy odcinek, który czytacie, będzie pewnego rodzaju wykładem. W następnych materiałach postaramy się pokazać (już w formie multimedialnej) pewne szczegóły tyczące się kamperów i przyczep.

Po pierwsze: pojęcia

Kamper - to „dom na kółkach” mówiąc kolokwialnie. To samochód (bazą są najczęściej popularne „dostawczaki” jak Fiat Ducato czy Citroen Jumper), na którym firma wykonała zabudowę, czyli część mieszkalną. Najczęściej sama kabina nie różni się zbytnio od tego, co prezentują „zwykłe” samochody dostawcze. Główne różnice to silnik, jego pojemność i moc, wyposażenie dodatkowe (tempomat, systemy bezpieczeństwa, nawigacja, rodzaj skrzyni biegów) i wygląd. W bogatszych wersjach fotele w kabinie są w takim samym kolorze tapicerki, co meble w części mieszkalnej.

Caravaning - to forma turystyki polegająca na podróżowaniu kamperem lub samochodem osobowym z przyczepą kempingową. 

Camping/Kemping - miejsce, gdzie swoim kamperem lub przyczepą możemy się ustawić i korzystać z większości atrakcji oferowanych w tym miejscu. Najczęściej płacimy za ilość osób w kamperze/przyczepie, za „miejscówkę”, czyli możliwość ustawienia się w danym miejscu oraz za prąd. W cenie otrzymamy dostęp do wody, sanitariatów (toalety, prysznice, obowiązkowo ciepła woda) i np. dodatków jak nieodpłatne wypożyczenie roweru. Wszystko zależy od danego kempingu i zasad, jakie są na nim stosowane. 

Przyczepa kempingowa - jak sama nazwa wskazuje, to przyczepa, a więc do jej holowania potrzebujemy „holownika”, czyli auta zdolnego ją pociągnąć. Poza tą różnicą, w środku praktycznie nie znajdziemy żadnych innych różnic względem kampera - to nadal „dom na kółkach” tylko że (dość często) o wiele przestronniejszy, niż kamper.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 33

  • 15
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 13
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony