Obie firmy zawarły strategiczne partnerstwo. Fuzja AL-KO z amerykańskim koncernem Dexter została już zatwierdzona przez niemiecki urząd antymonopolowy I weszła w życie z dniem 31 sierpnia 2016 r. Odtąd nad rozwojem aplikacji dla branży caravaningowej zadba połączony zespół inżynierów wiodących producentów technologii podwozia po obu stronach atlantyku.
Suma 130 lat doświadczeń nad rozwiązaniami dedykowanymi produkcji pojazdów specjalnych – tak w wielkim skrócie anonsowany jest alians obu fi rm. Integracja AL-KO i północnoamerykańskiej firmy Dexter wzmocni pozycję obu firm w branży caravaningowej. Poprzez wzajemny transfer technologii obaj partnerzy zyskują dodatkowy know-how. Efekt pierwszych zmian dało się zauważyć podczas minionych targów Caravan Salon. Spośród pięciu nowości, wymieńmy trzy anonsowane propozycje.
Zestaw montażowy haka holowniczego
Sawiko, firma należąca do AL-KO, prezentuje kolejną generację haków holowniczych (typu MT055), które dzięki zestawowi montażowemu – ten składa się z czterech części składowych – pozwalają doposażyć niemal każdy kamper w udogodnienie gwarantujące podróż w zestawie z przyczepą. Element poprzeczny i konstrukcja wsporcza są dokręcane do ramy pojazdu. Płytki boczne dostępne są w najbardziej popularnym z wariantów długości, co gwarantuje połączenie z elementem konstrukcyjnym ramy AL-KO.
ATC z aplikacją mobilną
AL-KO Trailer Control (ATC) doczekał się aplikacji, dzięki której w czasie rzeczywistym możemy monitorować nie tyle pracę urządzenia, co niepokojące zachowanie przyczepy. Dotychczas aktywność systemu sprzedanego w liczbie ponad 125 tys. sztuk, a zapobiegającego zarzucaniu lub wężykowaniu przyczepy, można było monitorować, ale wymagało to zakupu dedykowanego wyświetlacza. Począwszy od stycznia 2017 roku do sprzedaży trafi specjalny moduł 2Link, który dzięki technologii Bluetooth zagwarantuje podgląd pracy ATC na urządzeniu mobilnym (np. smartfonie). Aplikacja będzie
Mammut w lepszej cenie
System manewrowy dla przyczep kempingowych doczekał się ekonomicznej wersji. Mowa o debiucie uproszczonej, więc i tańszej wersji napędu. Model z ręcznym dociskiem rolki będzie oferowany w cenie poniżej 1500 euro. Taki Mammut, prócz braku automatycznego docisku, skrywa wszystkie funkcjonalne walory produktu z wyższej półki cenowej. Nowy napęd manewrowy będzie dostępny dla pojedynczych osi przyczep (o DMC do 1,8 tony) począwszy od października 2016 roku. Wariant dla przyczepy z osią typu tandem zadebiutuje na początku 2017 roku.
Redakcja „PC”
Artykuł pochodzi z numeru 3(72) 2016 Polskiego Caravaningu