artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian

Caravaningowe premiery Volkswagena w Genewie [cz. 1]

Czas czytania 3 minuty
Caravaningowe premiery Volkswagena w Genewie [cz. 1]

Jak pewnie większość z Was wie, trwa salon samochodowy w Genewie. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie motoryzacyjne na całym świecie. Okazuje się, że nawet tam można znaleźć produkty, które mają związek z caravaningiem. Wszystko za sprawą Volkswagena, który pokazał Cityskater i studyjny Streetmate. Oba z nich to nowoczesne pojazdy z napędem elektrycznym przeznaczone (teoretycznie) do użytku w centrach miast. Ale jaki problem zabrać je na pokład kampera?

Cityskater to elektryczny pojazd na krótkie dystanse. Jest przeznaczony do dojazdów na krótkich odcinkach – na przykład z parkingu, autobusu czy pociągu do ostatecznego celu. Pojazd napędzany elektrycznie za pośrednictwem tylnego koła, porusza się w mieście na trzech kołach – dwa znajdują się z przodu, a jedno z tyłu. W przeciwieństwie do skateboarda czy skutera Cityskater jest wyposażony w znajdujące się przy kołach podnóżki pod prawą i lewą nogę. Drążek kierowniczy zapewnia użytkownikowi równowagę, pojazdem steruje się – podobnie jak podczas jazdy na nartach – przerzucając ciężar ciała z jednej nogi na drugą.

Po złożeniu, Cityskater mieści się w bagażniku samochodu. Rozłożyć i przygotować do jazdy można go w ciągu sekundy. Ruch ręki na drążku kierowniczym uruchamia pojazd oraz powoduje jego przyspieszanie i hamowanie. Poruszając się z prędkością roweru (do 20 km/h) Cityskater znakomicie nadaje się do przejazdów na dystansach zbyt dalekich, by pokonywać je pieszo. Cityskater może przechylać się pod kątem 22 stopni, bardzo dobrze spisuje się więc w zakrętach. Elektryczny silnik umieszczony przy tylnym kole ma moc maksymalną o wartości 450 wat.

ReklamaCaravaningowe premiery Volkswagena w Genewie [cz. 1] 1
Pojemność litowo-jonowego akumulatora wynosi 200 Wh; można go w niecałą godzinę naładować do 50% pojemności korzystając z domowego gniazda prądu (230 volt). Zasięg w połowie naładowanego akumulatora wynosi 7,5 km, w pełni naładowany umożliwia przejechanie 15 km. Cityskatera można też ładować podczas transportowania go w bagażniku albo w wagonie kolejowym, jeśli tylko dostępne są tam źródła prądu. 

W tej chwili trwa procedura homologacji Cityskatera, której celem jest uzyskanie pozwolenia na poruszanie się nim także po ścieżkach rowerowych. Pojazd waży tylko 11,9 kg, ma długość 850 mm, wysokość 1.170 mm, może udźwignąć ciężar 120 kg i wjeżdżać na wzniesienia o nachyleniu 10 procent. W jego wyposażeniu znajdują się światła z przodu i z tyłu oraz sygnał dźwiękowy. Tarczowy hamulec umieszczono z tyłu. Po złożeniu wysokość Cityskatera wynosi jedynie 330 mm, dzięki czemu zmieści się on w biurze pod biurkiem.

Dane techniczne Cityskater 

  • Napęd elektryczny: silnik elektryczny 
  • Moc: 450 wat mocy maksymalnej 
  • Akumulator: litowo-jonowy 
  • Pojemność: 200 Wh 
  • Prędkość: maks. 20 km/h 
  • Zasięg: do 15 km 
  • Masa własna: 11,9 kg

W kolejnym materiale przedstawimy koncept pojazdu Streetmate. 



Bartłomiej Ryś07.03.2018 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News