No, może nie tyle w roli kampera, ale jako znakomita baza dla kapsuły wyprawowej. Tego typu nadbudowa czyni z pojazdu typu pickup narzędzie do spontanicznych, lub planowanych wypraw, nawet kilkudniowych. Niewielkie gabaryty wnętrza kapsuł nie są w tym wypadku przeszkodą, jako że spełniają podstawowe funkcje umożliwiając mobilność w ramach dowolnej aktywności.
Zalety niespełna 400 konnego Forda F-150 z benzynowym silnikiem mieliśmy okazję poznać testując kapsuły produkcji Azar4. Okazuje się jednak, że ta typowo amerykańska maszyna idzie z duchem czasu, a jej producent dba, aby rozwój i transformacja były jak najlepsze. Czy zatem elektryczny pickup byłby najlepszą, nowoczesną bazą dla niewielkiego kampera - fuzji kapsuły z podwoziem? Trendy elektryfikacji motoryzacji zdają się wyznaczać taki kierunek. Dlaczego jednak zwracamy uwagę na Forda? Otóż Ford F-150 Lightning rozpoczął nowy rok z tytułem North American Truck of the Year™. Najnowsza statuetka dla elektrycznego modelu na półce z trofeami Forda to już trzecia z rzędu nagroda główna konkursu Truck of the Year. To także piąta nagroda NACTOY dla Forda zdobyta w ciągu ostatnich trzech lat.
"Zdobycie tytułu Ciężarowego Samochodu Roku Ameryki Północnej to wielki sukces zespołu i uwieńczenie jego wysiłków, by wyprodukować i dostarczyć klientom jak najwięcej egzemplarzy Lightninga, tak szybko jak to możliwe” – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. „Staramy się szybko zwiększać produkcję do 150 000 egzemplarzy modelu, co powinniśmy osiągnąć jesienią tego roku. Przy okazji staramy się poprawić każdy z parametrów tej ciężarówki. Z linii produkcyjnej zaczęły zjeżdżać Lightningi z nową, doskonałą aktualizacją interfejsu użytkownika, który powinien jeszcze podnieść satysfakcję kierowców, a który udostępnimy zdalnie poprzez funkcję over-the-air wszystkim właścicielom sprzedanych już Lightningów.”
Bestseller w USA
F-150 Lightning jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem ciężarowym w USA od momentu wprowadzenia na rynek w maju 2022 roku. Jego sprzedaż osiągnęła łącznie 15 617 sztuk, co pomogło Fordowi stać się w 2022 roku drugim w rankingu producentem samochodów elektrycznych w USA.
„Jeśli na rynek wchodzi elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się pojazdu w Ameryce, wiedz, że transformacja musi mieć rozmach" – powiedział Karl Brauer, juror NACTOY i niezależny dziennikarz Forbes. "Wysiłek jaki podjął Ford aby skonstruować w pełni elektrycznego F-150 jest godny uwagi, ponieważ samochód zachowuje wymiary standardowego modelu pickupa, co oznacza, że pozostaje otwarty na serwisowe wsparcie masowego rynku wtórnego, a jednocześnie wprowadza znaczące zmiany w takich obszarach jak przestrzeń bagażowa i funkcja mobilnego źródła prądu. Łączy zdecydowanie najlepiej te odmienne światy, co daje F-150 Lightning wielki zakres zastosowań. Jest atrakcyjny zarówno dla tradycyjnych klientów segmentu ciężarówek, jak i nowych, dopiero dołączających.”
By wystartować w rywalizacji o tytuł North American Truck of the Year, modele muszą być nowe, lub znacząco zmienione w danym roku. Jury złożone z 50 profesjonalnych dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Ameryki Północnej wybiera zwycięzcę oceniając innowacyjność, wzornictwo, bezpieczeństwo, osiągi, systemy, satysfakcję użytkownika i kierowcy oraz koszty.
North American Truck of the Year to najnowsza nagroda w gablocie z trofeami F-150 Lightning. Model ten ma jednak na swoim koncie znacznie więcej tytułów i nagród, to m.in.:
Więcej informacji na temat F-150 Lightning można znaleźć na stronie medialnej Forda.