Za nami bardzo ciekawy rok na caravaningowej scenie w Polsce. Krajowi producenci licznie prezentowali nowości. Zapraszamy na podsumowanie ostatnich dwunastu miesięcy.
Zanim o premierach, kilka słów o dużym wydarzeniu na rynku dilerskim. Firma M-camp otworzyła w Pieszycach na Dolnym Śląsku jeden z największych punktów serwisowych w kraju. Dowiecie się więcej na ten temat w materiale filmowym.
Rok 2024 zapisał się też w historii caravaningu w Polsce jako czas uruchomienia seryjnej produkcji kamperów marki Masuria. Zakład pod Częstochową produkuje kampery na niespotykaną dotychczas w Polsce skalę. Półtinegry Masuria cieszyły się ogromnym zainteresowaniem podczas targów Caravan Salon w Poznaniu. Odbyła się tam oficjalne premiera.
Na tych samych targach zaprezentowano nowość marki Niewiadów. Trzyosobowy model N-Star dopełnia szeroką już ofertę tego producenta z centralnej Polski. - Takiego układu wnętrza jeszcze Niewiadów nie miał. Stąd nazwa. To gwiazda w naszej ofercie - mówił nam na targach Paweł Ronek, kierownik działu handlowego Niewiadów
Pozostajemy w sektorze przyczep kempingowych. Dwie głośne premiery miała w tym roku firma Tomplan. Pierwszą z nich jest przyczepa Tommy BD, gdzie drzwi wejściowe zamontowane zostały w tylnej ścianie, skąd skrót „BD” („back door”). Pozwala to na nowe możliwości aranżacji wnętrza. DMC 750 kg, łazienka, przestronna kuchnia, wygodne spanie. Czego chcieć więcej? Sprawdźcie TUTAJ.
Firma Tomplan w tym roku, we współpracy z dilerem Campinity, zaprezentowała też model Mini Tommy x Campinity Premium. To lekka przyczepa, w oryginalnym kolorze, która łączy retro styl z nowoczesnymi technologiami (m.in. stację EcoFlow i panelami, dając niezależność energetyczną). Więcej informacji o wynikach kooperacji Tomplan i Campinity znajdziecie w tym miejscu.
Producent kampervanów Globe-Traveller zaprezentował w tym roku model Falcon 2YS, zaprojektowany dla dwóch osób. To zupełnie nowy układ wnętrza, gdzie łazienka znajduje się z przodu pojazdu. Więcej na temat tego samochodu znajdziecie TUTAJ. W grudniu firma poinformowała też o konsolidacji produkcji w nowoczesnym obiekcie w Makowie Mazowieckim.
Inny duży producent kampervanów, Affinity, zaprezentował natomiast dwa nowe modele, które przy pojedynczych łóżkach nawet dla trzech osób oferują przestronny garaż z możliwością transportu rowerów czy skutera. Oba są zabudowane na MAN-ie. Więcej na ten temat TUTAJ.
Firma Affinity przez cały rok promowała także swoją nowość, a więc kampervana Freedom, którego konstrukcja inspirowana jest pojazdami kempingowymi budowanymi przez vanliferów. Pozostawiono ścianę grodziową, co pozwoliło m.in. na zarejestrowanie samochodu jako pojazdu ciężarowego, dzięki czemu nawet na bazie Fiata Ducato polscy klienci nie płacą wysokiej akcyzy. W połowie roku zaprezentowano także dłuższą wersję Freedoma.