Atuty technologii Li-FePO4 są znane. A jeśli ktoś ich nie poznał, to powinien jak najszybciej nadrobić zaległości. Żeby być „na czasie”, ale również wejść w posiadanie wiedzy o jednym z najlepszych rozwiązań wśród akumulatorów głębokiego rozładowania.
A te jak wiadomo stanowią znakomite zaplecze energetyczne dla kamperów i przyczep kempingowych. Tym, co określa potencjał i sprawność akumulatora, jest ilość dostępnych cykli rozładowania i naładowania. Najnowsze produkty z oferty ACK Benimar spełniają wszystkie wymogi dobrych akumulatorów socjalnych, czyli przeznaczonych do ruchomego domu.
Akumulatory Li-FePO4 ACK Benimar Polska to produkt stworzony specjalnie dla tego dystrybutora i firmowany tą samą nazwą. DO dyspozycji mamy dwa typy produktów. XDLP12-100 o czasie pracy 100 Ah oraz XDLP12-200 dla bardziej wymagających użytkowników, którzy będa potrzebowali aż 200 Ah pracy.
Jednym z najważniejszych atutów są wymiary tych baterii. Zostały one dopasowane w taki sposób, aby zamontowanie pod siedzeniami Forda Transita i Fiata Ducato nie stanowiło problemu. Odpadają więc niepotrzebne kombinacje, zdarzające się w przypadku produktów innych producentów. To po prostu dedykowane ogniwa, które charakteryzuje wyjątkowa trwałość i wydajność pracy. Są odporne na zmiany temperatur, tolerują zakres od -10 do 45 °C zachowując w tym obszarze 100% swojej pojemności. Po kilku tysiącach cykli ładowania pojemność baterii zachowuje ponad 80% swojej pojemności. Co więcej, po roku nieużytkowania w temperaturze pomiędzy -40 a 25 °C, akumulator będzie w pełni gotowy do pracy.
Bardzo ciekawym dodatkiem, który wyróżnia te akumulatory na tle konkurencji jest wyświetlacz pokazujący stan naładowania.Kilka najważniejszych parametrów:
Porównując popularne rozwiązania w zakresie akumulatorów użytkowych ciekawie rysują sie niektóre parametry Li-FePO4. Tutaj wykorzystanie potencjału pojemności nominalnej zachodzi praktyczie w 100% niezależnie od pobieranego prądu rozładowania. Popularne akumulatory typu GEL/AGM dostarczają mniej energii użytkowej, przy większych obciążeniach. Inna też jest głębokość bezpiecznego rozładownia. Dla GEL/AGM zaleca się rozładowanie do 50% swojej pojemności, żeby wydłużyć ich żywotność, co nie ma znaczenia w technologii Li-FePO4. To ważny parametr w warunkach uzytkowania zimowego, kiedy możliwość doładowania chociażby za pomocą baterii słonecznych jest mniejsza, a potrzeba dogrzewania i wykorzystania urządzeń dodatkowo zwiększa zużycie prądu. Tym samym zmniejsza się koszt eksploatacji. Akumulatory LiFePO4 co prawda są droższe w zakupie od GEL/AGM, ale żywotność 3000 cykli przy pełnych ładowaniach i rozładowaniach, a nawet więcej cykli w zależności od głębokości rozładowań, czyni zakup mimo wszystko bardziej opłacalnym w długoterminowej kalkulacji.