artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - polboat 08.07-21.07 Sebastian
Stworzone, by przenosić duże obciążenia

Stworzone, by przenosić duże obciążenia

Czas czytania 3 minuty

Połączenie nieprzeciętnej wytrzymałości i walorów estetycznych w jednej feldze jest prawdziwym majstersztykiem. Od lipca 2024 r. Ronal wprowadza wariant obręczy 16-calowych, które zaprojektowano specjalnie dla kamperów.

Nadszedł czas wzmożonych podróży caravaningowych, więc na drogach znów zobaczysz wiele kamperów. I wielce prawdopodobne, że coraz więcej z nich zyska na komforcie za sprawą najnowszych obręczy marki Ronal. Otóż, ten producent z siedzibą w Szwajcarii opracował wariant felg R64 w rozmiarze 6,5x16 cali do różnych pojazdów kempingowych. Najnowsze produkty już zostały uwzględnione w specyfikacjach takich producentów kamperów jak Dethleffs, Crosscamp, Karmann-Mobil, Pössl, Niesmann & Bischoff. W tym ostatnim przypadku mowa o modelu Smove, który bazuje na podwoziu Fiata Ducato.

Ronal R64 w rozmiarze 16"

Najnowsza obręcz jest stworzona do tego, by wydobyć maksimum mocy i przenosić duże obciążenia. Produkt jest dostępny w kilku specyfikacjach nośności - od 925 kg do 1125 kg. Pasuje do takich pojazdów bazowych jak Fiat Talento, Renault Traffic, Opel Vivaro, VW T5/T6/T7, VW Crafter, MAN TGE, Ford Transit, Citroën Jumper, Fiat Ducato, Peugeot Boxer.

Ta wytrzymała felga aluminiowa powstaje jako odlew niskociśnieniowy. Certyfikowany przez TÜV produkt charakteryzuje klasyczny, pięcioramienny układ szprych. Producent zapewnia, że obręcze są mniej wrażliwe na zawierającą sól do posypywania dróg wodę roztopową, żwir i lód, zapewniając przez to doskonałą trwałość także zimą. A ich design doskonale wpłynie na wygląd zewnętrzny kampera. Na rynku debiutują trzy wersje kolorystyczne Ronal R64: „Jetblack-matowy przód diamentowy”, „Jetblack” i „Silver”.

ReklamaStworzone, by przenosić duże obciążenia  1
Dlaczego warto postawić na felgi aluminiowe?

Produkty do pojazdów kempingowych – analogicznie jak dla pojazdów użytkowych – muszą charakteryzować się znacznie większą nośnością. Zmniejszenie wagi w wyniku przejścia z felg stalowych na aluminiowe, może dzięki mniejszej masie nieresorowanej spowodować zmniejszone zużycie zawieszenia kół i amortyzatorów. Co więcej, lekki stop aluminiowy odprowadza ciepło (np. podczas hamowania) wielokrotnie szybciej niż stal.

To, jakie felgi i opony mogą być używane w Twoim kamperze, możesz odczytać z certyfikatu zgodności WE (dokument COC) w punkcie 35 i 52.  Masz wątpliwości co do właściwego wyboru swojej nowej felgi? Najlepiej skontaktuj się z producentem pojazdu bądź jego reprezentantem.

Fot. Ronal


Michał Żak08:00 zdjęć 1
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News