artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Automatyczny system wzywania pomocy

Czas czytania 2 minuty
Automatyczny system wzywania pomocy

Decyzją Komisji Europejskiej każdy nowy samochód od października 2015 r. będzie musiał zostać wyposażony w system eCall. Jego zadaniem będzie przekazanie wiadomości o lokalizacji wypadku.

Celem wprowadzenia systemu jest łagodzenie skutków poważnych wypadków komunikacyjnych. Nowe samochody będą wyposażone w specjalny nadajnik zintegrowany z poduszką powietrzną, który połączy się automatycznie z numerem ratunkowym 112.

Szybsza pomoc
ECall będzie miał za zadanie powiadomić służby ratownicze o lokalizacji pojazdu, który uległ wypadkowi w przypadku, gdy kierowca stracił przytomność i nie jest w stanie samodzielnie zadzwonić po pomoc. Ponadto alarm będzie mógł być również uruchomiony ręcznie np. przez świadka wypadku. KE chce, aby eCall został wdrożony nie tylko w samochodach osobowych, ale również dostawczych.
Komisja Europejska stoi na stanowisku, że nowy system może uratować życie około 2500 ludziom poprzez skrócenie czasu dotarcia do rannych i szybsze udzielenie pomocy. Jak podaje PAP, komisarz ds. transportu Siim Kallas podczas konferencji UE oznajmił, że „W ubiegłym roku na drogach w UE zginęło 28 tys. osób, a 1,5 mln zostało rannych. Gdy w grę wchodzi ratowanie ofiar wypadków, liczy się każda minuta. Technologia eCall niesie ze sobą ogromne możliwości ratowania życia ofiarom wypadków, ponieważ znacznie skraca czas interwencji służb ratowniczych”.

Korzyści dla przedsiębiorców
Jak zakłada UE, nowy system to również ogromna szansa dla przedsiębiorstw. Jak podaje strona Europa.eu, „Korzyści odniesie również przemysł, a zwłaszcza liczne przedsiębiorstwa, które będą dostarczać technologie, komponenty i usługi wykorzystywane w ramach systemu eCall, w tym systemy pokładowe, usługi z zakresu bezprzewodowej transmisji danych i systemy punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach. Ponadto oczekuje się, że urządzenia pokładowe zainstalowane w pojazdach na potrzeby systemu eCall można będzie wykorzystać w celu uruchomienia dodatkowych usług o wartości dodanej (np. usług umożliwiających odszukiwanie skradzionych samochodów)”.

ReklamaAutomatyczny system wzywania pomocy 1
Według szacunków Komisji, koszt urządzenia i zamontowania go w nowym pojeździe wyniesie około 100 euro, w związku z czym nie wpłynie rażąco na cenę samochodów.

Źródło: www.twojaeuropa.pl
Fot. AGENCJA SE/East News
Oprac. JZ


03.07.2013
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News