
Na ostatnich targach Caravan Salon Düsseldorf firma Balcamp pokazała spektakularną realizację na bazie 190-konnego Mercedesa Sprintera. Już sam wygląd zewnętrzny z przepiękną grafiką wzbudzał ogromne zainteresowanie i przykuwał uwagę odwiedzających.

Widać od pierwszego spojrzenia, że mamy do czynienia z typowym autem wyprawowym, gotowym na wyzwania terenowe. Samochód jest wyposażony w odpowiednie do tego rodzaju jazdy felgi i opony oraz odpowiednio podniesione zawieszenie. Off-roadowego charakteru dodaje także platforma na dachu i rama do mocowania niezbędnych akcesoriów z tyłu pojazdu, drabinka prowadząca na dach, a także koło zapasowe zamontowane na tylnych drzwiach. Wszystkie te dodatkowe detale są w kolorze czarnym, co dodatkowo podkreśla terenową charakterystykę tego auta.
Wnętrze pojazdu także prezentuje się stylowo. Szoferka jest utrzymana w stylu charakterystycznym dla Mercedesa. Jakość materiałów wykończeniowych w środku sprawia, że w kabinie nie były wymagane żadne modyfikacje. Za to w części mieszkalnej użyto materiałów najwyższej jakości, by całość była elegancka i komfortowa. Również tu znajdziemy tapicerkę z miękkiej, czarnej skóry, do tego meble z jasnego drewna z białymi elementami. W kuchni znajdziemy blat roboczy ze zlewem i kuchenką, licznymi szafkami do przechowywania oraz dużą, pionową lodówką.
W łazience znajduje się toaleta w nowatorskim systemie Clesana oraz prysznic. Pomieszczenie wyłożone jest jasną okładziną z delikatnym, marmurowym motywem. Całość sprawia bardzo eleganckie wrażenie.
W części sypialnej króluje duże, wygodne łóżko, w którego wezgłowiu ukryto podręczne półki na drobiazgi, jednak to, co najbardziej przykuwa uwagę w tylnej części tego kampervana, to przepiękne oświetlenie podsufitki, imitujące rozgwieżdżone, nocne niebo. W gorące dni ulgę w upalne noce zapewni zamontowana na dachu klimatyzacja postojowa.
Aby zasilić te wszystkie udogodnienia, również na dachu zostały zainstalowane dwa panele fotowoltaiczne o łącznej mocy 300 W, zaś generowana przez nie energia jest magazynowana w akumulatorach AGM o pojemności 300 Ah. Wewnątrz pojazdu, nad wejściem do części mieszkalnej znajduje się nowoczesny panel sterowania energią i ogrzewaniem Truma.
W pojeździe dość dużo przestrzeni zarezerwowano na bagaże, stąd tak wysokie położenie łóżka. Wszystko po to, by pod spodem powstał ogromny bagażnik, w którym docelowo ma się zmieścić motocykl. W celu przewożenia i umocowania tak specyficznego ładunku Balcamp zastosował szyny airline i mnóstwo haków mocujących. Całość luku bagażowego mogłaby po dodaniu materacy spokojnie służyć za dodatkowe miejsce sypialne dla dwóch osób.
Gdyby jednak właściciel tego samochodu potrzebował jeszcze więcej miejsca do przewozu rzeczy, to został on także wyposażony w hak holowniczy o dopuszczalnej masie ciągniętej przyczepy aż do 2 t!
Prezentowany Mercedes to auto zabudowane pod specyficzne potrzeby klienta, a jego koszt to 268 tys. euro.



Artykuł pochodzi z numeru 5 (125) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.