artykuły

Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Najnowsze badania potwierdzają: caravaning wciąż zyskuje na znaczeniu

Najnowsze badania potwierdzają: caravaning wciąż zyskuje na znaczeniu

Czas czytania 3 minuty

W czasach pandemii decydujemy się na wypoczynek na łonie natury i z dala… od tłumów. Przed producentami tłuste lata, skoro tylko w Niemczech aż 1,3 miliona osób rozważa zakup kampera, a 700 000 osób zastanawia się nad kupnem przyczepy kempingowej.

Zrzeszenie Przemysłu Caravaningowego (CIVD) zleciło renomowanemu Instytutowi Badań Opinii Publicznej (IfD Allensbach) przeprowadzenie badania na temat caravaningu w Niemczech. Wyniki reprezentatywnej ankiety przeprowadzonej wśród właścicieli pojazdów i potencjalnych nabywców pokazują, że społeczność fanów caravaningu powiększyła się o 2 miliony! Licząc od nastania pandemii Covid już 13,8 milionów (+ 16%) niemieckich obywateli nie wyobraża sobie urlopu inaczej jak na pokładzie pojazdu kempingowego.

Wyniki badania dowodzą, że caravaning w dalszym ciągu zyskuje udział w porównaniu z tendencją spadkową na rynku turystycznym.

Kryteria zakupu pojazdów kempingowych

Równie interesujące są wnioski dotyczące intencji zakupowych. W porównaniu z rokiem 2015 nastąpił znaczny wzrost (o 1,2 mln) deklarujących zamiar kupna kampera lub przyczepy kempingowej w ciągu najbliższego roku i do dwóch lat. Aż 1,3 miliona osób rozważa zakup kampera, a 700 000 osób zastanawia się nad kupnem przyczepy kempingowej. Przedmiotem pożądania jest przede wszystkim kamper. Tak deklaruje 66 procent osób, które planuje zakup pojazdu kempingowego. W tej grupie ponad połowa (53 procent) najpewniej zdecyduje się na pojazd z drugiej ręki. Tylko 13 procent respondentów jest pewnych, że będzie to model fabrycznie nowy. Pozostali się wahają pomiędzy używanym i nowym sprzętem.

ReklamaNajnowsze badania potwierdzają: caravaning wciąż zyskuje na znaczeniu 1
Ankieterzy pytali również o kryteria zakupu. Niezależnie od tego, czy był to pojazd nowy czy używany, decydujące znaczenie ma cena (80 procent) i wyposażenie (75 procent). Duże znaczenie przy zakupie ma również wielkość pojazdu (58 proc.). Mniej niż połowa (43 proc.) zwracała uwagę na liczbę miejsc do spania.

Dziś jeszcze pasjonaci, a jutro pełnoetatowi podróżnicy?

Zanim nowi fani caravaningu wejdą w posiadanie własnych pojazdów kempingowych, już 40 procent spośród ankietowanych wynajmowało taki wcześniej. Badacze z Allensbach przeanalizowali, że 26 procent z nich wynajęło kampera, a 9 procent przyczepę kempingową. Pozostali mają już doświadczenie w użytkowaniu obu.

Tu kolejna informacja interesująca producentów. Naukowcy wyodrębnili nową grupę docelową, tzw. odkrywców. Z udziałem 17 procent wśród respondentów, to osoby podróżujące przede wszystkim z dziećmi i z przyczepą kempingową na krótszych trasach. Czasy covid przyspieszyły ich decyzje o ucieczce z metrolopolii.

Wspomnieliśmy, że przedmiotem pożądania jest kamper. Obszerny materiał badawczy pozwolił określić swoistą listę marzeń. Jak widać na załączonej ilustracji numerem 1 jest kamper typu półintegra, a na drugim miejscu w pełni zintegrowany. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyć się ma najmniejsza kategoria kampervanów.

Fot. CIVD


Rafał Dobrowolski26.01.2022 zdjęć 1
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News