ReklamaBilbord prenumerata podstrony

PREZENTACJE POJAZDÓW

4x4

13 dni temu  02.12.2019, ~ Martin   

Range Rover Classic 1970r

Range Rover Classic 1970r

Range Rover pierwszej generacji to jeden z najpiękniejszych klasycznych samochodów 4x4. To średniej wielkości, pierwszy na rynku, luksusowy SUV, produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo przez Rovera (później Land Rover), a następnie przez Grupę Rover.

Geneza
Pierwsza generacja pojazdów produkowanych pod nazwą Range Rover, zadebiutowała jako model dwudrzwiowy; wersje czterodrzwiowe były dostępne od 1981 r., (dwudrzwiowe wycofano w styczniu 1994 r.). Przez większą część swojej historii znany był jako „Range Rover”. Przez kilkanaście lat produkcji model ewaluował, pojawiły się wersje z wydłużonym rozstawem osi (dłuższe tylne drzwi), zmodernizowano wnętrze i deskę rozdzielczą.
Land Rover stworzył termin „Range Rover Classic”, aby odróżnić go od swojego następcy P38A, (kiedy oba modele, przez chwilę, produkowano równocześnie) i zastosowały nazwę retrospektywnie do wszystkich Range Roverów pierwszej generacji.

Silniki
Montowano w nim, miedzy innymi, benzynowy silnik V8 o pojemności 3.9L, produkowany na licencji amerykańskiego Buick'a - cudownie mruczy. Jeździła nim brytyjska rodzina królewska, pięknie wygląda na farmie i pod teatrem, uwielbiają go podróżnicy. Nadal można spotkać klasyczne Ranger Rovery z namiotem na dachu. Stały napęd na cztery koła w Classicu, doskonale sprawdza się do holowania wszelkich przyczep od kempingowych, końskich czy podłodziowych.

Benzynowe:

  • 3.5 V8 - 3528/3470 cm3, dwugaźnikowy, wolnossący 125/135KM przy 4000/5000 obr./min. 251-263Nm przy 2500 obr./min, montowany w latach 70-89
  • 3.5i V8 - 3528 cm3, wtrysk wielopunktowy, wolnossacy 150-165KM przy 4750 obr./min. 258-279Nm przy 2500-3200 obr./min, montowany w latach 85-89
  • 3.9i V8 - 3947cm3 wtrysk wielopunktowy, wolnossący 182-190KM przy 4750 obr./min. 319Nm przy 3100 obr./min, montowany w latach 89-96
  • 4.2i V8 - 4197 cm3, wtrysk wielopunktowy, wolnossący 200KM przy 4850 obr./min. 337Nm przy 3250 obr./min, montowany w latach 92-94

Diesel:

  • 2.4 TD - 2393 cm3, wtrysk pośredni, turbodoładowany 112KM przy 4200 obr./min. 248Nm przy 2400 obr./min (VM Motori), montowany w latach 86-89
  • 2.5 TD - 2498 cm3, wtrysk pośredni, turbodoładowany 116KM przy 4200 obr./min. 260Nm przy 2400 obr./min (VM Motori), montwany w latach 89-92
  • 200 Tdi - 2493 cm3, wtrysk bezpośredni, turbodoładowany 111KM przy 4000 obr./min. 265Nm przy 1800 obr./min (Land Rover), montowany w latach 92-94
  • 300 Tdi -  2493 cm3, wtrysk bezpośredni, turbodoładowany 113KM przy 4000 obr./min. 265Nm przy 1800 obr./min (Land Rover), montowany w latach 94-96

Model kultowy
Od jakiegoś czasu obserwujemy amerykański serwis zajmujący się odbudową klasycznych modeli Land i Range Rovera Congleton Service z Colchester (Vermont). Prezentują oni pięknie odbudowane samochody.
Pozdrawiamy też Range Rover Classic Polska i wszystkich miłośników tego terenowego klasyka.

Zalety

  • mocne i trwałe silniki V8, o wysokiej kulturze pracy
  • bardzo trwałe czterobiegowe skrzynie - manualne i automatyczne
  • stały napęd 4x4
  • komfortowe i trwałe zawieszenie
  • prosta budowa i serwis
  • duży bagażnik
  • niskie ceny materiałów eksloatacyjnych

Wady

  • duże zużycie paliwa silników V8
  • bardzo awaryje silniki Diesla włoskiej firmy VM
  • słabe skrzynie pięciobiegowe
  • delikatne półosie napędowe i mechanizmy różnicowe
  • usterki układów elektrycznych modeli w nowszych wersjach
  • korozja ramy i stalowych części nadwozia
  • wycieki oleju

GALERIA ZDJĘĆ

Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV
Range Rover Classic, pierwszy luksusowy SUV

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony