Range Rover pierwszej generacji to jeden z najpiękniejszych klasycznych samochodów 4x4. To średniej wielkości, pierwszy na rynku, luksusowy SUV, produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo przez Rovera (później Land Rover), a następnie przez Grupę Rover.
Geneza
Pierwsza generacja pojazdów produkowanych pod nazwą Range Rover, zadebiutowała jako model dwudrzwiowy; wersje czterodrzwiowe były dostępne od 1981 r., (dwudrzwiowe wycofano w styczniu 1994 r.). Przez większą część swojej historii znany był jako „Range Rover”. Przez kilkanaście lat produkcji model ewaluował, pojawiły się wersje z wydłużonym rozstawem osi (dłuższe tylne drzwi), zmodernizowano wnętrze i deskę rozdzielczą.
Land Rover stworzył termin „Range Rover Classic”, aby odróżnić go od swojego następcy P38A, (kiedy oba modele, przez chwilę, produkowano równocześnie) i zastosowały nazwę retrospektywnie do wszystkich Range Roverów pierwszej generacji.
Silniki
Montowano w nim, miedzy innymi, benzynowy silnik V8 o pojemności 3.9L, produkowany na licencji amerykańskiego Buick'a - cudownie mruczy. Jeździła nim brytyjska rodzina królewska, pięknie wygląda na farmie i pod teatrem, uwielbiają go podróżnicy. Nadal można spotkać klasyczne Ranger Rovery z namiotem na dachu. Stały napęd na cztery koła w Classicu, doskonale sprawdza się do holowania wszelkich przyczep od kempingowych, końskich czy podłodziowych.
Benzynowe:
Diesel:
Model kultowy
Od jakiegoś czasu obserwujemy amerykański serwis zajmujący się odbudową klasycznych modeli Land i Range Rovera Congleton Service z Colchester (Vermont). Prezentują oni pięknie odbudowane samochody.
Pozdrawiamy też Range Rover Classic Polska i wszystkich miłośników tego terenowego klasyka.
Zalety
Wady