PREZENTACJE POJAZDÓW

4x4

9 dni temu  08.01.2019, ~ Administrator   

Choć sama nie jest tania, to zadbana, dobrze konserwowana i wyposażona długo zachowa swoją wartość użytkową i rynkową

Choć sama nie jest tania, to zadbana, dobrze konserwowana i wyposażona długo zachowa swoją wartość użytkową i rynkową

Wyprawa samochodem terenowym w miejsca trudno dostępne, oddalone od cywilizacji, a przy tym fascynujące kulturowo, krajobrazowo i przyrodniczo, to przyjemność zarezerwowana dla nielicznych. Żeby jednak taka podróż była udana, potrzebny jest odpowiedni ekwipunek. Jeść, spać i dbać o higienę przecież musimy.

Jakie mamy opcje? Niezbędny ekwipunek możemy upchnąć kolanem do samochodu 4x4 (raczej niewygodne i mało ergonomiczne rozwiązanie). Możemy też zlecić przebudowę auta, montując część ekwipunku na stałe i wyposażając go w liczne schowki, namiot dachowy itp. (koszty profesjonalnej zabudowy doganiają ceny podobnie wyposażonych przyczep, co nie zmienia faktu, że nadal podróżujemy w 2 osoby, przeciążonym samochodem ze wszystkimi tego konsekwencjami). Możemy pójść dalej i nabyć terenowego, wszystko mającego kampera 4x4 lub 6x6 (skuteczny, ale bardzo kosztowny luksus). Możemy też wrócić do punktu wyjścia i do normalnej, „cywilnej” terenówki 4x4 czy nawet SUV-a dołączyć przyczepę wyprawową.

Swoją funkcjonalnością i wyposażeniem przyczepa Vagrand Premium konkuruje z drogimi kamperami wyprawowymi


Wygodne łóżko dla 2 osób z łatwością zamienimy na aneks jadalny

Zalety przyczepy wyprawowej

Przyczepa uwalnia samochód od wszystkich problemów bytowych na wyprawie, umożliwia przeniesienie ciężaru ekwipunku na trzecią oś, poprawiając trakcję terenową samochodu i ograniczając możliwość awarii. Dobrze zagospodarowana gwarantuje wygodny i szybki dostęp do ekwipunku, węzła kuchennego i sanitarnego. Możliwe jest też pozostawienie jej na biwaku czy w bazie wypadowej, aby nieobciążonym samochodem penetrować okoliczne zakątki. Zdecydowanym atutem przyczepy jest też to, że w okresie między wyprawowym generuje niewielkie koszty utrzymania, stanowiąc swoisty magazyn ekwipunku wyprawowego i pozostając w pełnej gotowości do kolejnych wypadów bez nadmiernych przygotowań.

Idąc tym tokiem myślenia, firma Vagrand opracowała i wdrożyła do produkcji serię lekkich przyczep wyprawowych opartych na zunifikowanym podwoziu własnej konstrukcji, przystosowanym do pracy w najcięższych warunkach terenowych. Podwozia Vagrand oparte są na niezależnych wahaczach wzdłużnych o dużym skoku, a każdy z nich współpracuje z podwójnym zestawem sprężyn i amortyzatorów, przez co trakcja przyczepy jest płynna i gwarantuje ciągły kontakt kół z nawierzchnią. Ich istotną zaletą jest dyszel z regulowaną wysokością przyłącza, a autorska konstrukcja samego przyłącza eliminuje możliwość wypięcia się przyczepy podczas agresywnej jazdy w terenie i dodatkowo tłumi przenoszenie drgań na konstrukcję samochodu.

Unikalna konstrukcja podwozia umożliwia wyciąganie samochodu wraz z przyczepą w przypadku ugrzęźnięcia zestawu, możliwe jest również holowanie w awaryjnej sytuacji drugiej przyczepy. Do podwozi Vagrand firma oferuje piasty o przyłączach kół dostosowanych do wszystkich produkowanych samochodów terenowych, umożliwiając użytkownikom stosowanie takich samych kół, jakie są zamontowane w samochodzie. Ponieważ każda przyczepa, podobnie jak samochód, wyposażona jest w koło zapasowe, łącznie zestaw dysponuje 8 kołami. Dla komfortu i skuteczności jazdy w terenie firma zaleca stosowanie opon typu AT na samochodzie i agresywnych MT na przyczepie oraz na obu zapasach. Opony AT zapewnią bezpieczną i komfortową jazdę drogami asfaltowymi, szutrami i w umiarkowanym terenie, a w tym trudnym błotnistym można się wesprzeć drugim kompletem kół z oponami MT, przekładając je na samochód z przyczepy i zapasów.


Łazienka jest niewielka, ale wygodna

Rozwiązania klasy premium

Sztandarowym produktem Vagrand jest przyczepa kempingowa klasy premium o zintegrowanej sypialni, zapleczu kuchennym i węźle sanitarnym, niewymagająca skomplikowanych zabiegów obsługowych. Jej niewielkie rozmiary mogą na pierwszy rzut oka budzić wątpliwości, ale po rozłożeniu dachu otrzymujemy imponującą przestrzeń, w której ulokowano wszystkie niezbędne funkcje. Znajdziemy tu wygodne łóżko dla 2 osób, które z łatwością zamienimy na aneks jadalny, jest też ciąg kuchenny wyposażony w dwupalnikową kuchnię gazową z krytym płomieniem i odprowadzeniem spalin na zewnątrz przyczepy oraz wyciągiem, energooszczędną, 50-litrową lodówkę z zamrażalnikiem, zlewozmywak nierdzewny zamykany szklaną płytą, szufladę na sztućce i szafkę na produkty. Zewnętrzne gniazdo gazowe z szybkozłączką umożliwia podłączenie dodatkowej kuchenki gazowej lub grilla. Część kubatury nad łóżkiem wykorzystana została na szafkę ubraniową. Obok ciągu kuchennego wygospodarowano miejsce na niewielką, ale wygodną łazienkę z prysznicem, umywalką z szafką i lustrem oraz chemicznym WC. Ciekawostką jest dodatkowa, plażowa, łatwo rozkładalna łazienka zewnętrzna z prysznicem i lustrem. Przyczepa wyposażona jest również w 3 zewnętrzne zamykane schowki oraz doczepianą aluminiową skrzynię na tylnej ścianie na agregat prądotwórczy, grilla i inne rzeczy, które nie powinny jeździć wewnątrz. W standardzie otrzymamy też dopinany przedsionek o wymiarach 2,5 x 3 m, energooszczędne oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne oraz pompę nadciśnienia uruchamianą pilotem z samochodu podczas jazdy dla zabezpieczenia wnętrza przed kurzem.

Poszycie i zabudowa wewnętrzna wykonane zostały w technologii lotniczej plastra miodu przy użyciu włókna szklanego, kevlaru i włókien węglowych. Podstawowym źródłem zasilania konstrukcji jest system solarny o mocy 450 W, współpracujący z akumulatorami 300 Ah, co daje przyczepie całkowitą autonomię w słoneczne dni i co najmniej 7-10 dni autonomii w dni bez słońca i dostępu do sieci energetycznej. Przyczepa została również wyposażona w 80-litrowy zbiornik wody ogrzewany elektrycznie z paneli i butlę gazową 24 l LPG. Nad całością czuwa inteligentny system zarządzania energią z panelem sterującym.


Nie zabrakło aneksu kuchennego

Dla klientów o skromniejszych budżetach

Vagrand Duke to nadwozie zamknięte dwukomorowe – skrzyniowe, o wymiarach dł. 1400 mm, szer. 1200 mm, wys. 600 mm, z otwieraną ścianą przednią i tylną. Przestrzeń wewnętrzna podzielona została asymetrycznie. Luk przedni bagażowy ma głębokość 800 mm, a tylni, przeznaczony na cele kuchenne, 600 mm. Przyczepa jest standardowo wyposażona w rynienki i pałąki pod namiot dachowy. Ten model można zamówić z panelem kuchennym, namiotem dachowym, koszem na kanister i innymi uchwytami na akcesoria. Poszycie nadwozia zostało zaprojektowane z grubej i wytrzymałej sklejki wodoodpornej, co umożliwia nabywcy łatwą samodzielną rozbudowę.

Janusz Grymaszewski

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony