Oba pojazdy uzyskały świetne wyniki w pierwszej ocenie Euro NCAP dla systemów bezpieczeństwa czynnego samochodów dostawczych. Transit otrzymał złoto, a Transit Custom srebro.
W ramach zupełnie nowej inicjatywy Euro NCAP przetestowało działanie i skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego w 19 najlepiej sprzedających się samochodach dostawczych w Europie. Analiza dotyczyła autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) podczas zbliżania się do pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także systemów utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania ograniczeń prędkości i monitorowania pasażerów. Testy obejmowały ocenę działania autonomicznych systemów hamowania awaryjnego, które pomagają chronić kierowców i pasażerów samochodów dostawczych, a także innych użytkowników dróg, w tym pieszych i rowerzystów.
Transit otrzymał złotą nagrodę za zestaw dostępnych funkcji bezpieczeństwa czynnego, a Transit Custom srebrną nagrodę w tej kategorii. Euro NCAP szczególnie wyróżnił system AEB firmy Ford, uznając system ochrony przed kolizjami (Pre-Collision Assist) z wykrywaniem pieszych za rozwiązanie wiodące w swojej klasie.
Transit jako jedyny z testowanych samochodów uzyskał pełne 100-procent punktów za wszystkie funkcje dotyczące rozpoznawania znaków drogowych 1, a jego system AEB został również uznany za najlepszy w zakresie ochrony rowerzystów.
– Wiemy, że bezpieczeństwo jest najważniejszym priorytetem dla przedsiębiorstw, zarówno w zakresie ochrony pracowników, jak i innych użytkowników dróg – powiedział Stuart Southgate, dyrektor ds. inżynierii bezpieczeństwa w Ford of Europe.
– Cieszymy się, że Euro NCAP doceniło zakres i skuteczność naszych systemów bezpieczeństwa czynnego. Systemy te chronią pasażerów i albo łagodzą, albo eliminują poważne kolizje na drogach. Dzięki temu zaawansowane rozwiązania zmniejszają zarówno obrażenia ciała u ludzi, jak i minimalizują czas wyłączenia samochodów z eksploatacji konieczny do ich naprawy.Co istotne dla firm zabudowujących, Euro NCAP zastosował te same kryteria do porównania funkcji bezpieczeństwa czynnego wszystkich samochodów dostawczych. Wszystkie pojazdy badano na torze testowym, pod obciążeniem 50 procent ich maksymalnej ładowności, aby uzyskać wyniki reprezentatywne dla rzeczywistych warunków eksploatacyjnych.
Fot. Ford Motor Company