artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025

Miasto według TrybEco - cichsze, zdrowsze, bez korków

Czas czytania 4 minuty
Miasto według TrybEco - cichsze, zdrowsze, bez korków
Skuterem elektrycznym ominiemy sznur samochodów, choć to nie jedyna korzyść przesiadki na taki pojazd 

Zanieczyszczone powietrze, hałas, korki – tak wygląda codzienność mieszkańców większych miast. Często myślą oni, że najlepsze, co mogą zrobić, by polepszyć swój standard życia, to ograniczyć wpływ tych czynników na własne zdrowie i życie. Niewielu zdaje sobie sprawę, że bardziej aktywna postawa może przynieść znacznie więcej korzyści. Jak pokonać smog, uliczny zgiełk i morze samochodów?

Smog
W plebiscycie na Słowo Roku 2017, zorganizowanym przez Wydawnictwo Naukowe PWN, wyraz smog zajął drugie miejsce. Fakt, że tak zagłosowali internauci, jest dowodem na to, że problem zanieczyszczonego powietrza jest szczególnie ważny. Choć wciąż potrzebna jest edukacja w zakresie ochrony środowiska, coraz więcej osób zaczyna żyć bardziej ekologicznie, a przede wszystkim wierzyć, że działania jednostki mogą mieć znaczenie. W przypadku smogu warto wiedzieć, jak się przed nim chronić, ale też jak mu przeciwdziałać. Zabezpieczeniem przed wpływem smogu na nasz organizm może być noszenie maski antysmogowej czy założenie w domu specjalnych oczyszczaczy powietrza. Można też przybrać bardziej aktywną postawę i kiedy to tylko możliwe, rezygnować z samochodu.

O TrybEco
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych. Firmowane jej logo rowery hybrydowe – dzięki innowacyjnej baterii w piaście – wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, a jeśli zajdzie taka potrzeba, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Na uwagę zasługuje oryginalny design tych jednośladów. Wspomnieć warto też o wszelkich niezbędnych certyfikacjach, które posiadają produkty tej firmy, o homologacji europejskiej (EEC), Pedelec (EN15194) i zgodności z unijnymi wymogami.

ReklamaMiasto według TrybEco - cichsze, zdrowsze, bez korków 1
Korki
Minusy życia w dużym mieście najlepiej znają ci, którzy muszą dojeżdżać po kilka kilometrów do pracy czy na uczelnię. Przedostanie się z jednej dzielnicy do drugiej w godzinach szczytu potrafi zająć kilkadziesiąt minut, mimo to tkwimy za kółkiem, klnąc siarczyście każdego ranka i co popołudnie, bo transport publiczny nie zawsze jest dobrą alternatywą. Dostępność ścieżek rowerowych zachęciła część dojeżdżających do wypróbowania jednośladów, dla części jednak pokonywanie kilkunastu kilometrów w jedną stronę okazało się dość forsowne, zwłaszcza zimą. Jeśli problemem jest kondycja, warto zamiast tradycyjnego roweru rozważyć elektryczny.
– Zaprojektowany jest tak, że kiedy potrzebujemy, dostajemy wsparcie podczas pedałowania. Dzięki temu znacznie łatwiej pokonać dłuższe dystanse. Plusem jest też to, że jeśli nie chcemy wspomagania, możemy je wyłączyć i korzystać z roweru elektrycznego tak jak z tradycyjnego – tłumaczy Tomasz Przygucki z firmy TrybEco. Problem ulicznych korków doskonale rozwiązują też skutery elektryczne. Pozwalają ominąć sznur samochodów, a korzystanie z nich ma więcej plusów niż tylko ten, że szybciej dotrzemy do pracy czy do domu. Dzięki bezemisyjnemu silnikowi i cichej pracy są przyjazne dla środowiska.

Hałas
W większych miastach często jest tak duży, że nie słychać, co mówi do nas stojąca obok na ulicy osoba. Badania dowodzą, że hałas stanowi zagrożenie nie tylko dla naszego słuchu, wpływa również na samopoczucie. Powoduje niepokój, rozdrażnienie, a nawet agresję. Dziś często określa się go jako zanieczyszczenie środowiska. Co powoduje hałas na ulicach? To oczywiste – ruch samochodów i środków komunikacji miejskiej. W zniwelowaniu tego nieprzyjemnego elementu życia w mieście pomóc może – podobnie jak w przypadku walki ze smogiem czy korkami – ograniczenie korzystania z samochodu. Nawet jeśli zamiast spaceru wybierzemy autobus lub tramwaj, i tak na tym skorzystamy. Obniżenie hałasu ulicznego to jedno z największych wyzwań, przed jakim stoją miasta. Jednym z działań na rzecz bardziej ekologicznego życia są pączkujące wszędzie stacje rowerów miejskich. W zmniejszeniu natężenia dźwięku mogą też pomóc pojazdy z silnikiem elektrycznym. Takie pracują znacznie ciszej, a to nie jedyna ich zaleta. Nie wydzielają też szkodliwych substancji. 

ReklamaMiasto według TrybEco - cichsze, zdrowsze, bez korków 2
Zielone miasto – czy to w ogóle możliwe i czy takiego doczekamy? Na pewno będzie celem bardziej realnym do osiągnięcia, jeśli zrozumiemy, że każdy z nas, bez wyjątku, ma wpływ na to, jak zanieczyszczone jest powietrze, jak duże są korki czy jakie silne natężenie hałasu. Jeśli choć co druga osoba postanowi żyć bardziej eko, czeka nas zdecydowanie lepsza i zdrowsza przyszłość.

Artykuł pochodzi z numeru 4(83) 2018 Polskiego Caravaningu



Administrator04.01.2020 zdjęć 2
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News