Już tylko dni dzielą nas od kolejnej odsłony targów Caravan Salon. 62. edycja jednego z najważniejszych wydarzeń branży caravaningowej odbędzie się w dniach 25 sierpnia – 3 września w Düsseldorfie.
– Zainteresowanie ze strony wystawców ponownie okazało się ogromne i z radością stwierdzamy, że osiągnęliśmy, a nawet przekroczyliśmy rekordowe poziomy z ubiegłego roku – donosi Stefan Koschke, dyrektor projektu Caravan Salon.
Mowa o ponad 750 międzynarodowych wystawcach, którzy zaprezentują się na 250 tys. metrach kwadratowych powierzchni wystawienniczej – zarówno w 16 halach, jak i na terenach zewnętrznych. Będzie to doskonała okazja, aby zapoznać się z bieżącymi trendami i wizjami producentów na najbliższe lata. Kilka z nich omawiamy poniżej.
Wnętrza: jasne, naturalne i wielofunkcyjne
Wymagania klientów wobec wnętrz przyczep kempingowych i kamperów wzrosły. Oczekuje się, że strefy sypialne i mieszkalne będą nowoczesne i wysokiej jakości, utrzymane w jasnych, ciepłych kolorach i naturalnych odcieniach drewna. Projektanci mebli i akcesoriów stawiają na zrównoważone materiały.
W przypadku wyposażenia technicznego skupiono się na podejściu wielofunkcyjnym. Łóżka i łazienki mają składane i wysuwane komponenty, blaty są łatwe do przesuwania, a miejsca siedzące można przestawiać. Sterowanie systemami pokładowymi za pomocą tabletu lub smartfona? To standard od dawna, teraz czas na sterowanie głosowe – na targach zobaczymy pierwsze modele wyposażone w taki system.
Kompaktowość, elastyczność, wygoda
Różnorodność modeli przyczep kempingowych rośnie z roku na rok, otwierając drzwi do coraz większej liczby możliwych zastosowań. Rynek od dawna oferuje nie tylko modele dedykowane dla całych rodzin, ale także konstrukcje adresowane do takich grup docelowych, jak aktywni sportowcy – dzięki dużym przestrzeniom magazynowym i dodatkowym wyposażeniu.
Szeroki jak nigdy wcześniej jest dziś wybór kamperów. Oprócz klasycznych modeli z alkową i pół- lub w pełni zintegrowanych, coraz większą popularnością cieszą się kampery kompaktowe. Kampervany stanową najszybciej rosnący segment pojazdów rekreacyjnych i stanowiły ponad połowę wszystkich nowych rejestracji w zeszłym roku. Jednym z kluczowych aspektów docenianych w pojazdach kompaktowych jest łatwa obsługa i możliwość korzystania z nich na co dzień.
Jednak ci, którzy przywiązują wagę do kompaktowych układów, niekoniecznie muszą wybierać najmniejszą kategorię pojazdów. Łącząc zalety różnych typów kamperów, kompaktowe, półzintegrowane modele zyskują na popularności. Z jednej strony wyróżniają się poręcznymi rozmiarami i zwinnością, ale z drugiej oferują dużo miejsca i komfort znany z modeli w pełni zintegrowanych, a wszystko to dzięki przemyślanym rozwiązaniom wnętrza. Co więcej, wrażenia z jazdy tego typu pojazdami niemal nie różnią się od tych, które towarzyszą podczas korzystania ze zwykłych samochodów osobowych, co dodatkowo ułatwia wejście w świat caravaningu nowicjuszom.
Podwozia prezentują różnorodność
Ze względu na duże zapotrzebowanie na kampery, na rynek caravaningu wchodzi coraz więcej producentów podwozi. Oprócz Fiata Ducato i identycznych modeli Citroëna i Peugeota, pojazdy Forda, Iveco, MAN-a, Mercedes-Benz, Renault i Volkswagena od dawna stanowią część oferty wielu producentów kamperów. Rozszerzona gama podwozi oferuje nie tylko dodatkowe opcje klientom, ale także daje producentom jeszcze więcej opcji projektowania.
Bilety na Caravan Salon 2023
Jednodniowy bilet dla osoby dorosłej kosztuje 19 euro w weekendy i 17 euro w dni powszednie. 16/14 euro kosztują bilety ulgowe, natomiast bilety dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat to koszt 8/6 euro. A jeżeli zależy wam na tym, aby na spokojnie zwiedzić wystawę podczas tzw. „Preview Day” (który wypada 25 sierpnia, czyli w najbliższy piątek), za bilet zapłacicie 35 euro.