artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - ACSI sierpień 2024

Salon Caravaningowy: Po raz czwarty i liczymy dalej

Czas czytania 5 minut
Salon Caravaningowy: Po raz czwarty i liczymy dalej

Już po raz czwarty odbył się w ramach Motor Show w Poznaniu Salon Caravaningowy, od początku zapowiadany jako najważniejsze w Polsce spotkanie branżowe. Okazuje się, że organizatorzy nie rzucali słów na wiatr.

Od akcesoriów, poprzez usługi wynajmu i serwisu, po w pełni wyposażone kampery, które coraz bardziej zasługują na miano „domu na kółkach” – trzeba przyznać, że oferta wystawców była przekrojowa. Niektórzy twierdzą co prawda, że zachowawcza, nastawiona bardziej na prezentację firm niż dużych nowości, to były jednak i one.

Niezwykle gościnni byli tradycyjnie gospodarze stoiska BusKamper, opowiadając z dumą o swoim „najmłodszym dziecku” – modelu Family, który może i z zewnątrz na to nie wygląda, ale wewnątrz wyśpią się swobodnie nawet cztery osoby. Na pozór niepozorne, przestronne w środku – to cecha charakterystyczna buskamperów firmy spod Poznania, za których kompaktowością idzie również fakt, że można nimi wjechać i stanąć dosłownie wszędzie.

W sąsiedztwie stoiska „Polskiego Caravaningu” rozstawiła się firma Polcamp, słynąca z zabudów o różnym przeznaczeniu i zastosowaniu. Jej przyczepy i nadwozia do dystrybucji pieczywa, czy artykułów cukierniczych przygotowywane są na indywidualne zamówienie. Na targach firma kusiła ofertami wynajmu i dzierżawy kamperów.

Na stoisku Comanche byliśmy przekonywani o funkcjonalności przyczep namiotowych. W bogatej ofercie znalazły się także modele dedykowane miłośnikom motocykli. Również z myślą o nich (ale i o quadowcach) firma EbaCamp oferuje kampery, które sama nazywa „funkcjonalnym garażem zmieniającym się w luksusową sypialnię”. Z jej ofertą również mogliśmy zapoznać się na targach.

ReklamaSalon Caravaningowy: Po raz czwarty i liczymy dalej 1
W Poznaniu obecni byli również projektanci kamperów, m.in. Jacek Jaskot, odpowiedzialny za Neo-Traveller. Firma Elcamp (do której należy marka) prezentowała najnowsze modele samochodów kempingowych na bazie nowego Fiata Ducato, wszystkie własnej produkcji. Takie też były modele prezentowane na stoisku firmy Waldi, pośród których znalazł się samochód turystyczny na bazie Peugeota Boxera z silnikiem 2.2 o mocy 150 KM.

CamelCamp – marka firmy Camp-Rent, prezentowała na targach kampery w połowie zintegrowane, z alkową, a także w pełni zintegrowane, głównie włoskiego producenta P.L.A. Kampery Laika, Mobilvetta, Roller Team i CI prezentowała z kolei firma będąca ich przedstawicielem na Polskę – MTM Campery.

Największe stoiska na targach należały do CarGo i Centrum Campingowego Smolicz. Po zdjęcia wnętrz kamperów, które obie ww. firmy udostępniły zwiedzającym, odsyłamy do naszego działu Multimedia. Co pokazać miała również dysponująca dla odmiany niewielkim stoiskiem firma AllCamp, która zaprezentowała w Poznaniu nową ofertę na zabudowy do markiz (Villa Home), a także elektronikę do pojazdów turystycznych marki Votronic (ładowarki do akumulatorów, przetwornice sinusoidalne, systemy solarne, panele kontrolne itp.).

Z karawaningiem wiąże się wypoczynek, a ten umilą odpowiednie akcesoria: fotele relaksacyjne, stoliki kempingowe, krzesła, bagażniki, boksy, a także naczynia. Znaleźć je mogliśmy na stoiskach firm Caravans Mika i 2N-Everpol. Ta druga prezentowała m.in. naczynia z melaminy (będącej alternatywą dla tworzyw sztucznych i porcelany), które charakteryzują się tym, że nie tłuką się i nie hałasują w czasie podróży. Jeśli zwróciliśmy Waszą uwagę, radzimy zainteresować się produktami firmy Gimex, dostępnymi oczywiście w ofercie 2N-Everpol.

ReklamaSalon Caravaningowy: Po raz czwarty i liczymy dalej 2
Tłoczno było przy stoisku Mini-Caravans, a tym, co przyciągało zwiedzających była przyczepa Freerider firmy Tavex (której Mini-Caravans jest spółką-córką, odpowiedzialną za produkcję przyczepy). Produkt zdobył już uznanie za granicą, choćby za sprawą doskonałych parametrów izolacyjnych, zarówno termicznych, jak i akustycznych. Przyczepa nie nagrzewa się, jej wnętrze jest chłodne, suche i ciche. Dzięki redukcji materiałów drewnianych i blachy aluminiowej waga własna Freeridera – w zależności od zainstalowanego wyposażenia – oscyluje w okolicach 500 kg. Jeśli chodzi o wyposażenie: dwa miejsca do spania, oświetlenie, gniazda 12 V i 230 V, półki oraz szafki. Aneks kuchenny znajduje się w tylnej części przyczepy, dostępnej od zewnątrz.

Atrakcją stoiska CampRest był pięciotonowy MAN KAT 1 – pochodzący z niemieckiego wojska, a obecnie będący własnością Inez i Günthera, dla których pojazd jest jednocześnie domem i studiem filmowym, a którzy swoim ekstremalnym kamperem przemierzyli świat wzdłuż i wszerz. Przyznajemy, że robił wrażenie!

Skoro o przemierzaniu świata mowa, Salonowi towarzyszył złot kamperowiczów i użytkowników przyczep, organizowany wspólnie przez Polskie Towarzystwo Turystyki Camperowej i Caravaningowej, Klub Turystyki Kamperowej „CamperTeam” oraz „Polski Caravaning”. Mimo głośnego chwilami sąsiedztwa strefy car audio, uczestnicy oceniają zjazd bardzo pozytywnie, chwaląc zarówno jego atmosferę, jak i organizację.

Galerie z targów:
część 1
część 2
część 3


15.04.2015
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News