artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - caravanssalon 2024 01.09-06.10 Sebastian

Klienci nie wiedzą po co etykiety

Czas czytania 2 minuty
Klienci nie wiedzą po co etykiety

Minęło już ponad sto dni od momentu wprowadzenia unijnych przepisów dotyczących konieczności etykietowania opon sprzedawanych w Europie. O ile sprzedawcy są dobrze poinformowani o tym obowiązku, to już konsumenci w dużej mierze pozostają nieświadomi istnienia etykiet.

Przyjęte w listopadzie 2009 r. Rozporządzenie nr 1222/2009 o etykietowaniu opon weszło w życie 1 listopada 2012 r. Etykieta dostarcza informacje o efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu zewnętrznego.

Zdaniem ekspertów z Goodyear Dunlop nowe przepisy, czyli obowiązek etykietowania opon w Unii Europejskiej, będą miały duży wpływ dopiero na nadchodzący sezon letni.
- Spodziewamy się, że etykiety po raz pierwszy poważnie wpłyną na decyzje konsumentów podczas tegorocznego sezonu letniego. Będzie to czas, w którym miliony europejskich kierowców tradycyjnie zmieniają opony zimowe na letnie – wyjaśnia Michel Rzonzef, wiceprezes Goodyeara ds. opon osobowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zdaniem Goodyear nowa etykieta na opony nie wpłynęła znacząco na rynek w sezonie zimowym. Nalepka zawiera ograniczoną liczbę informacji o oponie, czego najlepszym przykładem są właśnie opony zimowe. Etykieta nie informuje o kluczowych dla opon zimowych parametrach, takich jak: hamowanie i przyczepność w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie.

Firma Goodyear podkreśla, że kluczem do sukcesu programu etykietowania opon jest egzekwowanie nowych przepisów.

ReklamaKlienci nie wiedzą po co etykiety 1
- Zdajemy sobie sprawę z trudności, z jakimi muszą sobie radzić kraje członkowskie Unii Europejskiej, aby kontrolować skomplikowane przepisy i egzekwować ich prawidłowe stosowanie – mówi Rzonzef. – Jednak wiarygodność unijnej etykiety na opony zależy właśnie od skutecznego egzekwowania przepisów. Apelujemy do krajów członkowskich UE, aby zadbały o to, by opony o ewidentnie nieprawidłowej klasyfikacji nie były dopuszczane na unijny rynek. Konsumenci będą ufać etykietom tylko wtedy, gdy będą one zgodne ze stanem faktycznym.

Źródło: www.motogazeta.mojeauto.pl
Fot.: Michelin
Oprac. JZ


20.03.2013
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News