artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Apropos energii i napędu nowej generacji - prąd z ulicy

Czas czytania 2 minuty
Apropos energii i napędu nowej generacji - prąd z ulicy

Elektryczność to przyszłość motoryzacji. Problemem samochodów napędzanych na prąd jest jak na razie ich ograniczony zasięg, który średnio wynosi od 150 do 200 kilometrów. Jak zatem rozwiązać problem zasilania?

Głowią się nad tym inżynierowie niemieckiej firmy IAV (Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr). Ich cel, to uczynienie z samochodów elektrycznych środków transportu nie tylko bardziej ekologicznych, ale też łatwiejszych, bezpieczniejszych i wygodniejszych w użytkowaniu. Stąd pomysł na zwiększenie zasięgu aut elektrycznych do w ogóle nie branych dotąd pod uwagę granic możliwości.

Gdyby w asfaltową nawierzchnię "wtopić" tzw. pętle indukcyjne, można byłoby uzyskać dość intensywne pole magnetyczne. To z kolei umożliwiłoby na pozyskiwanie energii bezpośrednio z drogi po której porusza się samochód. W ten sposób można pominąć zarówno długi proces ładowania baterii jak i ich częstej wymiany, a obecnie to właśnie w taki sposób producenci samochodów elektrycznych zmuszeni są korzystać z nowej technologii.

Niemcy zaznajamiają teraz  całą branżę motoryzacyjną z funkcjonowaniem tego systemu. W tym celu firma IAV zbudowała w skali 1:28 specjalną makietę instruktarzową, na której zminiaturyzowane auta elektryczne pozyskują prąd w czasie jazdy. W planach jest także budowa testowego odcinka "elektrycznej drogi" w skali 1:1 w Dolnej Saksonii.

Ponadto ta koncepcja otwiera szereg możliwości ładowania innych urządzeń elektrycznych, nie tylko samochodów. Podczas jazdy do pracy możliwe byłoby jednocześnie "indukcyjne ładowanie" komputerów przenośnych bez konieczności podpinania niezbędnego teraz okablowania itp. A pomyślmy ile urządzeń możnaby dzięki temu naładować w kamperze!

ReklamaApropos energii i napędu nowej generacji - prąd z ulicy 1
Oprac. DM
Źródło: mojeauto.pl


07.05.2010
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News