artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia zadzwon
R-Bike firmy Lippert z rozszerzeniem R-Skirun

R-Bike firmy Lippert z rozszerzeniem R-Skirun

Kto ma rowerowy bagażnik firmy Lippert, ten może już wzbogacić się o adapter do mocowania nart i desek snowboardowych. Masz dwuskrzydłowe drzwi w kamperze? Wiedz, że ten przemyślany system nośny podnosi poprzeczkę w rankingu wszechstronności – teraz na czas zimowego caravaningu.

R-Bike to pierwszy bagażnik rowerowy firmy Lippert dla samochodów kempingowych bazujących na modelach Fiat Ducato, Mercedes Sprinter, Ford Transit, Volkswagen Crafter i Renault Master. Produkt wyróżnia się niską wagą (zaledwie 10 kg) oraz systemem bezinwazyjnego montażu. Drabinową konstrukcję bazową o nazwie R-Bar zaprojektowano do każdego furgonu, o ile jest to: Fiat Ducato (2006+), Ford Transit (2014+), Mercedes-Benz Sprinter (2020+), Volkswagen Crafter (2017+), Renault Master (2014+). Szerokość drzwi prawych (od 821 do 847 mm) i wysokość punktów mocowania (1259-1509 mm) – tym różni się typoszereg bagażników Lippert.

R-Bike został pierwotnie zaprojektowany do bezpiecznego przewożenia dwóch e-rowerów, a po zamontowaniu trzeciej szyny do wygodnego transportu trzech rowerów konwencjonalnych (przy założeniu maksymalnego obciążenia masą 50 kg).

Wbudowany mechanizm antywibracyjny

Mieści dwa rowery elektryczne, a skonfigurowany z adapterem R-BIKE 3RAIL pozwala transportować trzy konwencjonalne rowery. Inżynierowie z Lippert RV Europe chwalą się, że ich propozycja przeszła wyczerpujące testy zmęczeniowe, zyskała oczywiście stosowne dopuszczenia i certyfikaty (ECER26). I nie jest kosmicznie droga – bagażnik standardowo skonfigurowany kosztuje 550 EUR.

ReklamaSródtekstowy YT PC
Nie tylko bez przeszkód korzystamy z drzwi dwuskrzydłowych, gdy rowery są załadowane. Ten pierwszy z nowej generacji bagażników do samochodów dostawczych skrywa zaawansowane rozwiązania, by wspomnieć mechanizm antywibracyjny. To oczywiście gwarancja, że podczas jazdy wszelkie drgania są skutecznie tłumione u źródła mocowania do prawego skrzydła drzwi tylnych.

Już podczas ubiegłorocznej premiery Lippert zapowiadał opracowanie kolejnych rozszerzeń swej propozycji. Po sezonie rowerowym? To z myślą o wypadzie na narty czy deski snowboardowe powstała najnowsza propozycja.

- Zaprojektowany specjalnie dla wymagających starannie zoptymalizowanego załadunku na czas podróży caravaningowych, R-Bike w konfiguracji jako wszechstronny bagażnik rowerowy w szybki sposób zyskuje funkcjonalność R-Skirun – to dla fanów narciarstwa i snowboardu powstał ten ergonomiczny adapter mocujący - mówi Tommaso Gasparrini, kierownik ds. sprzedaży na rynku wtórnym w firmie Lippert.

Dwie poprzeczki R-Skirun

Bagażnik narciarski R-Skirun może pomieścić do 4 par nart spiętych razem, 2 pary nart obok siebie, 1 parę nart i 1 deskę snowboardową lub 2 deski snowboardowe. Ładunek zabezpieczony jest solidnym systemem zamków na klucz i z ergonomicznym przyciskiem zwalniającym blokadę. Podobnie jak reszta akcesoriów z linii R-Bike, również R-Skirun jest wykonany w całości z anodowanego aluminium i formowanego wtryskowo nylonu.

R-Skirun ma być szybki i łatwy w montażu do bazy R-Bar: wystarczy zdjąć element z szynami rowerowymi, by zamontować dwa elementy uchwytu narciarskiego. Póki co nie podano jeszcze ceny najnowszej propozycji. Wiemy za to, że system R-Bar zyska w najbliższym czasie szereg kolejnych akcesoriów.

ReklamaSródtekstowy 2 Ubezpieczenia zadzwon
Fot. Lippert Components, Inc.


Rafał Dobrowolski11.11.20220 zdjęć 5