artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Nie ma lepszego wyboru dla kampera niż silnik wysokoprężny
  fot. R. Dobrowolski Nie ma lepszego wyboru dla kampera niż silnik wysokoprężny

Mój kandydat (na kampera) zasilany będzie... "dieslem"

Czas czytania 3 minuty

W kamperze taki napęd sprawdza się przecież idealnie. Od dziesiątków lat fani caravaningu nie obywają się bez silników wysokoprężnych. Niemało też pewnie fanów caravaningu sprawiło, że udział zamówień na samochody z silnikiem Diesla wzrósł (+4%) do 43 procent w 2018 roku. Gdzie? W Niemczech!

O ciekawej wolcie donosi marka Volkswagen. Popyt na samochody z silnikami o zapłonie samoczynnym był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił – z 15 procent w 2017 roku do 27 procent w ubiegłym roku. 

„W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.

Na długich trasach, gdy podróżować kamperem – doprawy nie ma lepszego napędu! Wystarczy wspomnieć chociażby serię kampervanów VW California.

(nie tylko) fan z Polski głosuje za Dieslem

Także na rynku wtórnym rośnie zainteresowaniem samochodami z nowoczesnymi silnikami Diesla. Co szczególnie cieszyć może w Polsce, bo też dzięki temu młodnieje statystyczny park zarejestrowanych pojazdów. My dziedziczymy takie po bogatych paryżanach czy też mieszkańcach metropolii, w których nie są mile widziane. Ale nie tylko my. Znajdziemy niemało krajów UE, gdzie liczba rejestracji rdr (II. kwartał 2017 i 2018) wzrosła! Przykładowo, nie tylko w Estonii (+6,9%), ale też… w Szwecji (+5,6%). Polski park pojazdów zasilanych wysokoprężnymi trzyma się dobrze. Najnowsze dane dot. rejestracji pojazdów dowodzą, że silniki wysokoprężne wracają do łask.

ReklamaMój kandydat (na kampera) zasilany będzie...
Samochody z silnikami wysokoprężnymi dużo łatwiej dziś kupić w nader atrakcyjnej cenie. Na nic zdał się dominujący przekaz mediów, który poddał w wątpliwość ich oszczędność i ekologiczność – by wspomnieć głośną aferę Dieselgate. Tym bardziej zaskakiwać może, że klienci Volkswagena w Niemczech ponownie składają coraz więcej zamówień na nowe samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi. Cóż, o przewadze technologicznej takich napędów można pisać wiele.

Argumenty za wyborem „koni” pod maską kampera

Silniki Diesla pomagają producentom aut w osiągnięciu progów emisji gazów cieplarnianych. Spalanie w dieslu jest wydajniejsze, a wysokoprężne jednostki napędowe emitują do 15 procent mniej dwutlenku węgla niż porównywalne silniki benzynowe. Korzyści w związku z emisją CO2 są jeszcze większe w przypadku dużych samochodów. Przykładowo, najnowsza generacja silników wysokoprężnych Grupy Volkswagen (EA288 evo) osiąga niższe poziomy emisji i emituje o nawet 10 g mniej dwutlenku węgla na kilometr porównaniu z silnikami poprzedniej generacji (według NEDC).

R. Dobrowolski


Rafał Dobrowolski05.02.2019
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News