Kampery kojarzymy z wygodnymi, nierzadko przecież kapitańskimi fotelami w szoferce. Odczuwasz deficyt miejsc sypialnych? Masz potrzebę stworzenia dodatkowego noclegu w kabinie pojazdu? Z pomocą idzie rozwiązanie w postaci dwóch dokładanych posłań dla najmłodszych fanów caravaningu.
To co jest walorem na czas jazdy, bywa marnowaniem cennej kubatury na postoju. Mowa oczywiście o szoferkach kamperów, które na postoju z rzadka są wykorzystywane inaczej niż jako przedłużenie salonu. Regułą jest, że wygodę na czas jazdy gwarantują tu dwa fotele. Najczęściej oba kapitańskie, bo z wygodnymi podłokietnikami, są obracane na postoju. I to warunek konieczny prezentowanego tu rozwiązania.
Teraz możesz dodać dwa łóżeczka dziecięce do dowolnego kampera z obrotowym siedzeniem! Ulepsz swoją przygodę z kamperem dzięki opatentowanemu rozwiązaniu o nazwie Cabbunk. Stwórz dodatkową przestrzeń do spania bez uszczerbku dla komfortu, jakości i bezpieczeństwa – przekonuje pomysłodawca, firma Patented Cabbunk Ltd.
Te podwójne prycze wystarczą dla komfortowego snu dla dzieci i młodzieży. Posłania wykonane są z bardzo mocnej i zmywalnej tkaniny Cordury. Każde z dwóch łóżek ma szerokość 55 cm i długość rzędu 150-160cm – faktyczna długość posłań zależy od szerokości szoferki. Osobne zestawy łóżek zaprojektowano dla kamperów Mercedes Sprinter i Volkswagen Crafter. Nieco dłuższe skrojono na potrzeby Fiata Ducato czy Peugeota Boxera. Są też dla typoszeregu VW T4,5,6. Interesujące nas rozwiązania znajdziemy na stronie producenta, a też np. na witrynie sklepu internetowego Reimo w cenie od 425 EUR.
Funkcjonalność piętrowych posłań Cabbunk
Każde z łóżek waży tylko 3,5 kg i gwarantuje maksymalny udźwig do 70 kg. To akurat zasługa mocnych, teleskopowych rurek stelaża o średnicy 32 mm. Wystarczy 30 sekund, by w ten sposób powstały piętrowe łóżka w poprzeczek szoferki.
Od zamówienia upatrzonego zestawu, wystarczy tylko wykonać kilka nieskomplikowanych czynności. Aby móc korzystać z walorów obu łóżek, trzeba tylko umocować (na rzepy) dwa profile w okolicach słupków B pojazdu – cały montaż obywa się bez wiercenia! Drugim punktem wsparcia są obrócone tyłem do kierunku jazdy oparcia foteli w szoferce. Odtąd wystarczy włożyć teleskopowy stelaż posłań w zaczepy zamontowane na słupkach B (lub na styku zabudowy - w przypadku kamperów z alkową czy w połowie zintegrowanych). Obojętnie jaki kamper, obie szyny gwarantują regulację wysokości posłań, co w połączeniu z regulacją pochyłu oparć foteli i ich systemem przesuwu, pozwala wypoziomować i naprężyć tkaninę.
Na prezentowanych filmikach instruktażowych montaż i demontaż obu łóżek przebiega w ekspresowym tempie. Za każdym razem wystarczy ok. 30 sekund, by aktywować lub dezaktywować piętrowe łóżka – a wtedy łatwo takie schować w dedykowanych pokrowcach.
Prezentowane rozwiązanie przekonuje prostotą montażu i stanowi ciekawy przykład racjonalizacji kubatury kampera, np. w sytuacji, gdy zabudowa nie gwarantuje snu "powiększonej" załodze, bo zachodzi potrzeba przenocowania gości. W komentarzach nie brak zachwytów typu: możemy teraz podróżować naszym niedużym kampervanem VW T5 bez konieczności rozkładania dachu sypialnego, by w błyskawiczny sposób powstały łóżka dla dwójki dzieci – co za genialne rozwiązanie na czas zimowego caravaningu!
Fot. Patented Cabbunk Ltd / Reimo