artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Huler powered by Honda

Czas czytania 5 minut
Huler powered by Honda

Unikatowy to duet. Designerska hulajnoga elektryczna i walizkowy model turystycznego agregatu prądotwórczego Honda EU10i. Koncept zakłada podwójny tryb pracy, czyli zasilanie lub ładowanie.

Hulajnogi przeżywają renesans
W zatłoczonych aglomeracjach miejskich są świetną alternatywą dla komunikacji zbiorowej i samochodów. Z wyjątkowych modeli hulajnóg elektrycznych zasłynął rodzimy projektant. Wyjątkowych, bo jego konstrukcjami zainteresowała się firma Aries Power Equipment Sp. z.o.o. – Generalny Przedstawiciel koncernu HONDA Motor Co.Ltd. w Polsce. Unikatowy duet, czyli hulajnoga elektryczna i walizkowy model turystycznego agregatu prądotwórczego to wynik współpracy, który może zaskakiwać, ale przecież koncern Honda to nie tylko światowy lider w produkcji profesjonalnych silników przemysłowych, które stanowią źródło zasilania wyjątkowo popularnych dla miłośników caravaningu agregatów prądotwórczych. Co prawda, rokrocznie fabryki światowego giganta opuszcza kilka milionów napędów, ale to właśnie nakłady na innowacyjne rozwiązania stawiają japońską markę w rzędzie najlepszych dostawców najbardziej ekologicznych produktów, aplikacji i rozwiązań. Japońscy inżynierowie anonsowali nie tak dawno kompletną instalację służącą do produkcji energii elektrycznej i cieplnej. Pracują też nad zwiększeniem efektywności paneli fotowoltaicznych. Konwersja energii zawsze stanowiła dla dostawcy wiodących rozwiązań w dziedzinie zwiększenia autonomii i mobilności ciekawe źródło inspiracji. Nie inaczej jest we wspomnianym koncepcie rodem z Polski.

ReklamaHuler powered by Honda 1
Huler powered by Honda 2

+ Honda EU10i
To właśnie w Kielcach uzdolniony konstruktor projektuje i produkuje swe hulajnogi, którymi – uwaga – w pierwszym rzędzie są zainteresowani klienci z bogatych krajów UE. Okazało się, że hulajnoga interesuje również właścicieli dużych zakładów, których pracownicy pokonują spore odległości, choć równie dobrze sprawdza się na leśnych duktach. Za każdym razem nabywców przekonuje najwyższa jakość i bezkompromisowe podejście do użytych materiałów, komponentów, detali. Huler to oryginalny polski produkt stworzony dla klientów, którzy cenią też unikatowość i funkcjonalność. Nie jest produktem masowym, powstaje tylko w krótkich seriach, głównie na indywidualne zamówienie. Pierwszy projekt (marki Creatoria) i prototyp powstał w 2007 r. Po trzech latach udoskonalania projektu oraz technologii produkcji zbudowane zostały pierwsze egzemplarze testowe, a latem 2011 r. producent wykonał pierwszą serię handlową. Sprzętem można bez wysiłku poruszać się na siedząco i na stojąco, a w razie potrzeby również odpychając nogami. Duże jak na hulajnogę, bo 20-calowe koła, obszerna podłoga, komfortowe siodło i szeroka kierownica turystyczna pozwalają użytkownikowi na bezpieczną i przyjemną jazdę. W zależności od mocy silnika (dostępne są trzy wersje: 250W, 550W i 850W), Huler rozwija prędkość maksymalną 25, 35 lub 45 km/h. Zasięg Hulera to zazwyczaj kilkadziesiąt kilometrów, ale w konfiguracji z największym pakietem akumulatorów litowo-jonowych (20 Ah) można przejechać blisko 100 km, a być może już wkrótce żaden limit kilometrów nie będzie nas ograniczał. Perpetum mobile? Nie, ale we współpracy z Hondą hulajnoga zaskakuje swą funkcjonalnością.
ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
- Na pewnym etapie prac nad doskonaleniem konstrukcji pojawił się zamysł umieszczenia na wyprofilowanym bagażniku agregatu prądotwórczego. Najmniejszy model agregatu marki Honda gwarantuje ciągłość podróży, bo też pakiet baterii 10Ah LiFePO4 może być ładowany nieprzerwanie, czyli w czasie rzeczywistym. Tak doposażony model nazwaliśmy Huler „Generator” 1kW – przybliża zalety swoistej hybrydy Kuba Karwata, creatoria. Huler „Generator” 1kW może poruszać się na dystansie 60-120 km, ale w odróżnieniu do konwencjonalnych rozwiązań, właściciel nie musi zrezygnować z jazdy na czas podładowania akumulatorów. Na taki dystans wystarcza też 2-litrowy zbiornik paliwa w agregacie Honda EU10i (ten ma moc 1 kW). Wystarczy więc uzupełniać paliwo w agregacie prądotwórczym Hondy, by bez przerwy korzystać z elektrycznej hulajnogi. To nie wszystko! Wiosną ma być testowany prototyp gwarantujący użytkownikowi wybór z trzech trybów pracy: jazda tylko na baterii 10Ah LiFePO4 (zasięg około 45 km), jazda tylko na paliwie (zasięg od 60 do 120 km), ładowanie w czasie rzeczywistym i jazda na baterii (zasięg od 100 do 160 km). Zalety wersji z agregatem Honda EU10i wzbudziły zainteresowanie potencjalnych nabywców. Huler okazał się bowiem lżejszy od wersji z bateriami żelowymi (14Ah ), a jednocześnie nie niweczy możliwości wykorzystania agregatu do innych celów. Jakich?
Huler powered by Honda 4

Dowolność aranżacji i jednostkowa (ręczna) produkcja zdobyła klienteli pomysłodawcy.

Ekokonwersja
Od razu pojawia się pytanie, czy dołożenie agregatu prądotwórczego nie niweczy ekologicznych walorów elektrycznej hulajnogi?
- Nasza hulajnoga jest nadal ekologiczna. Generalnie lubię testować i sprawdzać swoje konstrukcje z nowymi i wiodącymi na rynku aplikacjami, które służą autonomii i zwiększają niezależność z dala od przyłączy 230V – dodaje Kuba Karwata. Zwróćmy uwagę, moc maksymalna agregatu marki Honda wynosi 1kW, a zużycie paliwa raptem 15 gram na każdy pokonany kilometr! Agregat posiada bowiem regulator obrotów tzw. Eco Throttle, który znacznie zmniejsza zużycie paliwa.
- Nie bez powodu niewielkie rozmiary, bardzo mała waga oraz niski poziom głośności nadały EU10i miano agregatu turystycznego – wyjaśnia Marcin Wodzyński, menedżer produktu odpowiedzialny za sprzedaż agregatów prądotwórczych Honda w Polsce. – Do tego dochodzi bardzo wysoka jakość generowanego prądu, możliwość równoległego połączenia dwóch agregatów w celu podwojenia mocy oraz 12-woltowe wyjście prądu stałego, co czyni naszą najmniejszą „walizkę” ciekawym wyposażeniem kamperów i przyczep kempingowych. W końcu wśród miłośników caravaningu znajdziemy osoby, dla których Huler będzie ciekawym środkiem lokomocji po powrocie z wojaży. Walizkowy agregat, tak jak szybko montujemy na bagażnik Hulera, tak szybko możemy z niego zdemontować.
Co ważne, w trybie ECO, czyli gdy obroty silnika spalinowego są mniejsze, walizkowa obudowa Hondy EU10i nie przenosi drgań, które mogłyby wpływać na komfort podróży. Czy tak faktycznie jest? O tym dowiemy się najpewniej wkrótce, kiedy wiosną będziemy uczestniczyć w testach „Hulera powered by Honda”.
Huler powered by Honda 5

Agregat prądotwórczy Hondy stanowi alternatywne źródło zasilania, więc można go w dowolnej chwili zabrać na pokład przyczepy lub kampera.

Treść: Rafał Dobrowolski


Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News