artykuły

podrozePODRÓŻE
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Wakacje według Google’a. Zostajemy w kraju
  fot. Bartłomiej Ryś

Wakacje według Google’a. Zostajemy w kraju

Czas czytania 2 minuty

Analizując hasła wpisywane do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie możemy stworzyć obraz statystycznego Polaka, który wybiera się na wakacje w 2021 roku. Pomimo możliwości wyjazdu poza granice, w ostatnim miesiącu 7 na 10 wyszukiwań związanych z wyjazdami dotyczyło miejsc w Polsce. 

Dla porównania - 31% to ilość zapytań o miejsca poza Polską. Zmiana względem 2020 jest wyraźnie widoczna. Wówczas polskie kierunki przeważały stanowiąc aż 84% podróżniczych wyszukiwań. Widać to też na samych ulicach najpopularniejszych miejscowości zlokalizowanych chociażby nad Bałtykiem. W Łebie, Władysławowie i Międzyzdrojach wyraźnie zanotujemy mniejszą ilość turystów niż w 2020.

W maju 2021 roku 69% z nas do polskojęzycznej wyszukiwarki Google’a wpisywała hasła związana z wypoczynkiem w Polsce. Kierunki zagraniczne stanowiły 31%. Te dane są podobne do tych, które notowaliśmy przed wybuchem pandemii. Przykład: maj 2019 to 60% zapytań o noclegi w Polsce. 

A jeżeli zagranica to dokąd? Na pierwszym miejscu są Włochy, na drugim Chorwacja a na trzecim i czwartym odpowiednio Grecja i Hiszpania. W pierwszej ósemce znalazły się również Turcja, Egipt, Dominikana oraz Malediwy. 

Jeżeli chodzi natomiast o nasz kraj to szukamy atrakcji, które były niedostępne w 2020. Prym wiodą takie miejsca jak Energylandia, zoo we Wrocławiu czy Zamek Czocha. To odejście od trendu ubiegłorocznego, czyli poszukiwaniu miejscówek oddalonych od innych osób. 

ReklamaWakacje według Google’a. Zostajemy w kraju 1
Popularność kamperów spada?

Wiele osób przewidywało, że w momencie uruchomienia hoteli i połączeń lotniczych caravaning pójdzie „w odstawkę”. Tak się jednak nie stało. Hasło „kampery” zaliczyło wzrost popularności o 33 punktów procentowych w stosunku rok do roku. „Przyczepa kempingowa” to wzrost o prawie 100%! Glamping, czyli połączenie luksusu i namiotu - wzrost o 400%. Fraza „campingi” również zanotowała wzrost o 46% względem 2019 roku. 

Źródło: wyborcza.pl


Bartłomiej Ryś11.07.2021
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News