Mobiframe to marka eksportowa naszej rodzimej branży caravaningowej. Z jej rozwiązań korzystają producenci kampervanów na Słowacji, w Hiszpanii czy we Włoszech. A od opatentowania podłogi kompozytowej łódzka firma zdobyła przyczółki w Ameryce Północnej i w Japonii.
Najlżejsza dostępna na rynku podłoga kompozytowa, która od przyklejenia stanowi fundament domu na kołach, to oczywiście sztandarowa propozycja made in Poland, to ona szturmem zdobyła serca fanów caravaningu nie tylko w Polsce. I nic dziwnego, skoro dzięki niej pojazd bazowy zyskuje solidny fundament o bardzo dobrych właściwościach izolacyjnych.
Od przyciętej na wymiar można w sposób legalny wprowadzać modyfikacje konstrukcyjne we wnętrzu i samodzielnie dokonać konwersji pojazdów dostawczych na kempingowe. Samodzielnie budowany kampervan nie dość, że może okazać się tańszy w realizacji, to dosłownie będzie szyty na miarę. Dział techniczny firmy Mobiframe przygotuje projekt podłogi dopasowany do twojego pojazdu. Liczba i pozycja szyn aluminiowych wskazywane są przez klientów, podobnie jak faktura i kolor wykładziny PVC.
Szukasz kanapy kamperowej, obrotnicy lub wspomnianej podłogi do kampera? Ustandaryzowane propozycje możesz dobierać do konkretnego modelu auta. W portfolio marki znajdziesz gamę rozwiązań pasujących do takich pojazdów jak: VW T6, VW T5, Mercedes Vito, Ford Custom, Renault Trafic, Fiat Talento, Citroën Jumpy, Opel Vivaro, Peugeot Expert, Nissan NV200. A też do furgonów typu: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, MAN TGE, Renault Master, Opel Movano czy Iveco Daily.
Fani caravaningu najbardziej sobie cenią pierwszorzędny walor domu na kołach, tj. miejsca do snu. Tu warto podkreślić, iż kanapy Mobiframe są wyposażone w opatentowany, płynnie działający system przesuwu oraz że wszystkie oferowane produkty zostały przebadane na zgodność z wymaganiami Regulaminów ECE dla pojazdów kategorii N1 i M1. I nie może być inaczej, skoro kompozytowa podłoga jest przyklejana do oryginalnej podłogi pojazdu. To skądinąd ogromna zaleta, gdy patrzeć w przyszłość. Mobiframe idzie z duchem czasu, więc wspomniana podłoga umożliwia jej zastosowanie również w pojazdach elektrycznych, w których ze względu na umiejscowienie pakietów baterii niedozwolone jest wiercenie otworów w podłodze.
Polski producent jest dostawcą dla coraz większej liczby producentów kampervanów na całym świecie. Wspomnijmy o kilku z nich.
Van Equipped to spółka z siedzibą w Kalifornii i filią w Kanadzie. Specjalizuje się w kampervanach bazujących na furgonach MB Sprinter. Jej klienci bardzo cenią sobie swobodę aranżacji zabudowy modułów, które można dowolnie rozmieszczać. Jednego dnia możesz przesunąć siedzenie do przodu i mieć garaż na rowery czy motocykle, by po zmierzchu przesunąć kanapy do tyłu i ułożyć się do snu. A po weekendzie wymontować elementy zabudowy i zaprzęgnąć kampervana do pierwotnej roli pojazdu dostawczego!
CamperKing to dziś lider na brytyjskim rynku, gdy mowa o konwersji kampervanów bazujących na VW Transporterze. Od 2010 r. przekształca samochody dostawcze w luksusowe pojazdy kempingowe, a topową propozycją jest model Le Mans: 6-miejscowy kamper idealny do wypoczynku, spożywania posiłków i pracy zdalnej. Tu także wszystko zaczyna się od wklejenia podłogi kompozytowej.
Artykuł pochodzi z numeru 3 (117) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.