Zaczepy ze stabilizacją oferowane są już w pełnym zakresie tonażowym i dla całego typoszeregu urządzeń najazdowych opracowanych przez firmę Knott. Producent opracował teraz model KS30 dla przyczep o masie do 3500 kg.
Zaczep kulowy to element montowany na dyszlu przyczepy, który służy do bezpiecznego łączenia przyczepy z pojazdem holującym. Dzięki swojej konstrukcji umożliwia stabilne osadzenie na kuli haka holowniczego, co zapewnia bezpieczne połączenie i płynny ruch przyczepy podczas jazdy. Dotychczas największe możliwości komfortowych podróży oferował zaczep kulowy KS30 - model ze stabilizatorem powstał m.in. dla przyczep kempingowych o DMC do 3000 kg. Teraz portfolio produktów wzbogacono o model KS30 dla przyczep o masie do 3500 kg.
Kupując przyczepę, dostajemy ją już z gotowym systemem sprzęgania. Dzięki swojej konstrukcji umożliwia stabilne osadzenie na kuli haka holowniczego, co zapewnia bezpieczne połączenie i płynny ruch przyczepy podczas jazdy. Ten jednak ulega zwyczajowego zużyciu. Statystyka jest bezlitosna – zestaw: pojazd+przyczepa najczęściej ulega poważnemu wypadkowi właśnie na skutek zaniedbań użytkownika. Bardzo ważnym zagadnieniem jest, więc zainteresowanie się odpowiednim zabezpieczeniem – o czym zapominamy - mocowania w okresu spoczynku, czyli kiedy przyczepa nie jest używana.
I tu dochodzimy do przewagi propozycji marki Knott, a konkretnie serii zaczepów KS ze stabilizacją. Zasada działania stabilizatora opiera się na zastosowaniu okładzin ciernych dociskających bezpośrednio kulę haka. W odróżnieniu od tradycyjnych zaczepów kulowych, zaczep ze stabilizatorem sprzęga przyczepę z pojazdem bez użycia smaru. Siła docisku okładzin pozwala na łatwiejsze tłumienie drgań przez to ryzyko wężykowania jest zdecydowanie mniejsze.
Jak wszystkie zaczepy, także ten oferowany jest w zestawach zawierających zaczep KS, osłonę haka pojazdu, gumę zabezpieczającą, softball’a oraz zestaw śrub i redukcji umożliwiających montaż do urządzenia najazdowego. Całość znajduje się w opakowaniu kartonowym, na którym oznaczony jest typ zaczepu, średnice suwadła, na którym możliwy jest montaż, rozmiar śrub oraz maksymalny dopuszczalny nacisk na kulę.
Producent anonsował komplety w dwóch specyfikacjach, wyróżnionych z uwagi na średnicę rur dyszla przyczepy: fi35,fi40,fi45,fi50 (nr art. 209954.001); fi50, M14/M14/M12 (nr art. 209954.003). Zaczep KS30 został przystosowany m.in. do suwadła w urządzeniach najazdowych marki Knott – mowa o modelu KFGN35, który jest mocowany do dyszla przyczepy za pomocą 4 śrub M14, maksymalny nacisk piony to 250 kg a dmc przyczepy to 2000-3500 ton.
Producent podkreśla też, że zaczepy Knott KS w połączeniu z hamulcem ANS oraz z systemem ETS PLUS to najwyższe bezpieczeństwo podczas podróży. Jest tak, bo przyczepy takie bardzo szybko tłumią drgania i nie ulegają „wężykowaniu”.
Każdy użytkownik przyczepy, który doświadczył zjawiska wężykowania przyczepy, z pewnością doceni zalety zaczepów z elektroniczną stabilizacją. Bez elektroniki stabilizującej holowaną przyczepę? Przy wyższych prędkościach, np. podczas jazdy z górki, kołysanie następuje szybciej, więc bezwładność obrotowa przyczepy staje się coraz większa i ostatecznie… lądujesz do góry nogami na poboczu drogi. Za każdym razem jest bardzo mało czasu na reakcję.
W najnowszym wydaniu, system antypoślizgowy ETS Plus maki Knott ogranicza wężykowanie, bujanie się, odrywanie kół… Efekt? Czas niezbędny do zareagowania hamulców to tylko 200ms! Elektroniczna stabilizacja przyczepy po prostu zwiększa bezpieczeństwo. System jest „odporny” na długie i strome zakręty. Gwarantuje rozpoznawanie zarówno niestabilności pojawiających się nagle (nagła zmiana toru jazdy, gwałtowny ruch kierownicą), jak i stopniowo.Fot. Knott