Polski kamper Masuria został zaprezentowany po raz pierwszy 3 października 2024 roku podczas Targów Caravans Salon 2024 w Poznaniu.
Stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Masuria wzbudza emocje i każdy chciał obejrzeć ją z bliska. Zaprezentowano dwa egzemplarze z jasnym i ciemnym wnętrzem.
Na targach odbyła się również premiera nowej przyczepy Niewiadów. Szczegóły i zdjęcia w naszym artykule: Nowa przyczepa Niewiadów N-Star – premiera prosto z Targów. Ile kosztuje?
Kampery Masuria są półzintegrowane, na bazie Forda Transita. W przyszłości producent zakłada inne podwozia: Mercedes, MAN oraz samochody grupy Stellantis. Już trwają prace nad homologacją.
W kamperze znajdują się 4 miejsca do jazdy i 4 miejsca do spania.
Wymiary:
Zastosowano najpopularniejszy układ w Europie. Z przodu znajduje się kanapa w kształcie litery L oraz opuszczane łóżko.
Oddzielnie prysznic, oddzielnie toaleta, duże łóżko z tyłu, pojemny garaż.
Tylne łóżko ma wymiary 200 x 220 cm. Przednie: 200 x 160 cm.
Zastosowanie ogrzewanie Truma Combi 6, opcjonalnie ocieplany zbiornik szarej wody.
Wszystkie fronty są zaokrąglone, estetyka miała duże znaczenie dla twórców.
Jaromir Janczak dyrektor zarządzający marki Masuria mówi:
Od konkurencji odróżniają nas w szczególności: konstrukcja całej bazy, bardzo lekkie meble oraz zaginany dach.
Full opcja (z automatyczną skrzynią biegów, pełna skóra naturalna) kosztuje 435 000 zł. Są również tańsze wersje (inne wyposażenie). Najtańsza wersja z manualną skrzynią biegów kosztuje mniej niż 400 000 zł.
Zobacz nasz film, nagrany na targach, podczas premiery:
Fabryka Masurii znajduje się w Nowej Wsi pod Częstochową. Odwiedziliśmy ją we wrześniu, obejrzeliśmy maszyny, podwozia kamperów (było ich ponad 150) i poznaliśmy kulisy produkcji. Podczas wizyty rozmawialiśmy z Jaromirem Janczakiem, dyrektorem zarządzającym marki Masuria. O historii firmy opowiedział w słowach:
Jesteśmy producentem kamperów, zaczynającym swoją przygodę na rynku europejskim. Wywodzimy się z pojazdów strażackich. Od ponad 30 lat firma buduje pojazdy specjalne, w szczególności strażackie, które wymagają wyższego zaangażowania technologicznego niż same kampery. Od kilku lat przygotowywaliśmy się do tego, żeby wejść na rynek caravaningowy.
Firma posiadała zaplecze techniczne, wieloletnie doświadczenie i park maszyn.
Jaromir Janczak wyjaśnia:
Chcemy celować w markę premium, żeby nasze pojazdy były jak najwyższej klasy i miały jak najdłuższą gwarancję. W planach mamy zabudowy na Mercedesie. Jesteśmy w trakcie homologowania tego typu podwozi.
Kampery Masuria będą kierowane na rynek polski i europejski.
Co ciekawe: przedłużenie ramy, ścian, sufity, meble i wszystkie elementy wykończenia są produkowane w fabryce od podstaw. To ewenement na skalę polską i europejską.
Jaromir Janczak komentuje:
Nie widziałem drugiej takiej fabryki, która wykonywałaby wszystko sama i była totalnie niezależna pod względem części.
Zobacz nasz film nakręcony w fabryce Masurii:
Wszystkie zdjęcia użyte w artykule: Piotr Łukaszewicz, "Polski Caravaning".