Jest wytrzymały i lekki, waży od 20 do 30 procent mniej niż podobnej klasy produkty z włókna szklanego. Nowy podnoszonych dach sypialny Vela firmy Lippert Components trafi do sprzedaży już we wrześniu.
Dzięki temu rozwiązaniu można rozbudować kampera o dodatkową sypialnię z podwójnym łóżkiem o wymiarach 200 x 130 cm. Konstrukcja powstała przy wykorzystaniu tzw. techniki termoformowania „dwóch arkuszy” oraz zgłoszonego do opatentowania rozwiązania do odprowadzania gorącego/zimnego powietrza.
Podczas gdy większość tego typu rozwiązań wykonana jest z włókna szklanego, zastosowanie produktu formowanego termicznie ma wiele zalet, z których najważniejsze są łatwa produkcja i mniejsza waga.
Lorenzo Manni, dyrektor handlowy LCI RV Europe:
Podnoszony dach wykonany techniką termoformowanych podwójnych arkuszy pozwala uzyskać znacznie wyższe niż przeciętne zdolności produkcyjne. W przypadku włókna szklanego jedna forma oznacza, że możemy wykonać tylko jedną sztukę dziennie, a zatem więcej jednostek dziennie zawsze będzie odpowiadać zapotrzebowaniu na więcej form. Dzięki naszej technologii podwójnych arkuszy możemy wykorzystać jedną formę i nadal zwiększać moce produkcyjne.
Nie wchodząc w techniczne szczegóły, produktem końcowym jest dach, który waży o 20-30% mniej niż podobne rozwiązania konkurencji.
LCI zaprojektowało również zapewniający więcej miejsca system podnoszenia. Z kolei wnęka w podstawie umożliwiła producentowi zaproponowanie ekskluzywnego i zgłoszonego do opatentowania rozwiązania, które wpycha do tej przestrzeni gorące lub zimne powietrze, w zależności od klimatu na zewnątrz. Poprawia to jakość powietrza w górnym pomieszczeniu i nadaje mu temperaturę bardziej zbliżoną do temperatury wnętrza kampera pod nim.
LCI postawiło sobie za cel zaprojektowanie produktu, który nie byłby tylko „zwykłym” przedłużeniem kampera, ale prawdziwym dodatkowym pomieszczeniem, z oświetleniem obwodowym, lampkami do czytania, gniazdami do ładowania smartfonów i nawiewami. Tkanina dachu, wyprodukowana we Włoszech, jest zmywalna i zdejmowana, a ponadto posiada certyfikat zgodności z amerykańską normą FMVSS302 dotyczącą palności.Jak zapewnia Luigi Gozzi, dyrektor techniczny LCI RV Europe, przy projektowaniu dachu szczególna uwaga poświęcona została jego wytrzymałości i trwałości.
Przeprowadziliśmy testy spadających stalowych kulek o średnicy dwóch cali i wadze 0,5 kg, które zrzucaliśmy z wysokości czterech metrów. Wyniki testu udowodniły, że pęknięcia nie wystąpią nawet w przypadku nietypowej burzy gradowej. Z kolei testy w komorze klimatycznej dowiodły, że nasz dach bez problemu wytrzyma 20 lat eksploatacji w skrajnych temperaturach.
Podnoszony dach Vela będzie początkowo dostępny dla Fiata Ducato, Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera z dachem H2.