artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Nowe urządzenia najazdowe AL-KO - część druga

Czas czytania 2 minuty
Nowe urządzenia najazdowe AL-KO - część druga
Firma AL-KO wprowadziła w tym roku na rynek urządzenie najazdowe Guss Profi 3000 kg oraz zaczep kulowy AK 301 3000 kg.

Urządzenie najazdowe można określić jako przyrząd do sterowania układem hamowania bezwładnościowego.

Guss Profi
Gdy naciska się pedał hamulca samochodu, siła bezwładności pcha przyczepę w kierunku jazdy. W miejscu sprzęgu powstaje siła, która po przekroczeniu określonego progu wciska suwadło urządzenia najazdowego i naciska na dźwignię zwrotną. Ta za pośrednictwem drążka i cięgien uruchamia hamulce na kołach przyczepy. Podstawowe parametry urządzenia najazdowego to zakres pracy DMC (przedział dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy), skok suwadła oraz dopuszczalny nacisk pionowy na kulę haka. Ponadto na obudowie urządzenia znajdują się dane dotyczące producenta, typ urządzenia, homologacja unijna oraz data produkcji. Pozostałe parametry i wskaźniki znajdziemy w protokole z badań jednostki homologującej urządzenie. Urządzenie wejdzie na rynek w połowie roku.

Nowe urządzenia najazdowe AL-KO - część druga 1


Urządzenie najazdowe AL-KO.

AK 301
Zaczep kulowy współpracuje z urządzeniem najazdowym. Zaczep ze stabilizatorem AKS wpływa na niwelowanie tzw. wężykowania i kolebania się przyczepy. Umożliwia jazdę z większą prędkością. Łatwiej jest w sytuacjach krytycznych kierować zestawem przyczepa – samochód wyposażonym w bezpieczny zaczep kulowy. Zaczep AK 301 3000 kg wykonany jest z żeliwa sferoidalnego.

Nowe urządzenia najazdowe AL-KO - część druga 2


Zaczep kulowy AL-KO.

Pożyteczne wskazówki
ReklamaNowe urządzenia najazdowe AL-KO - część druga 3

• Należy zwrócić uwagę na dopuszczalny nacisk na kulę haka (S) urządzenia najazdowego i zaczepu kulowego, ponieważ urządzenia najazdowe i zaczepy kulowe mają z reguły różne wartości S (wartości są wybite na obudowie).
• W trakcie eksploatacji przyczepy należy stosować niższą z dwóch wartości.
• Pełne wykorzystanie dopuszczalnego nacisku na kulę haka poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy przyczepą.
• Należy sprawdzić, czy dany typ urządzenia najazdowego współpracuje z typem hamulców kół zamontowanych w przyczepie (instrukcja obsługi urządzenia najazdowego).

Więcej na: www.al-ko.pl

Oprac. Dorota Nowak
Współpraca: Jerzy Pawlaczyk


24.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News