artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Kanapa Mobiframe SAF42/SAF43 gwarantuje nie tylko komfort siedzenia, spania i podróżowania. Zapewnia także bezpieczeństwo podróży pojazdem bazowym, który zyskał walory kampera. Produkt jest przebadany zgodnie z regulaminami ECE dla kategorii M1 oraz N1 i ma wszelkie niezbędne certyfikaty
Kanapa Mobiframe SAF42/SAF43 gwarantuje nie tylko komfort siedzenia, spania i podróżowania. Zapewnia także bezpieczeństwo podróży pojazdem bazowym, który zyskał walory kampera. Produkt jest przebadany zgodnie z regulaminami ECE dla kategorii M1 oraz N1 i ma wszelkie niezbędne certyfikaty

Mobiframe z bogactwem certyfikowanych rozwiązań

Czas czytania 4 minuty

Prawdopodobnie słyszeliście, że Mobiframe jest producentem najlżejszej dostępnej na rynku podłogi kompozytowej z szynami aluminiowymi. Kto odwiedza targi Caravan Salon Düsseldorf, ten pewnie kojarzy duże stoisko łódzkiej firmy, która korzysta z wieloletniego know-how renomowanego ośrodka konstrukcyjno-badawczego w branży motoryzacyjnej.

Laboratorium firmy OKB to zaplecze laboratoryjne, wyposażone m.in. w stanowiska do badań pojazdów i ich części w zakresie bezpieczeństwa biernego, stanowi pierwszorzędną zaletę anonsowanych pod marką Mobiframe rozwiązań. Nad ich powstawaniem pracują wysokiej klasy specjaliści. W projektowaniu produktów skutecznie wykorzystuje się współczesne techniki i narzędzia inżynierskie takie jak bogaty zestaw oprogramowania CAD/CAM, systemy obliczeń numerycznych MES, skan 3D i wydruk 3D. 
Dobrze wyposażona prototypownia umożliwia konstruktorom eksperymentowanie na rzeczywistych obiektach. W efekcie certyfikowane rozwiązania powstają dla wielu pojazdów, które stanowią wdzięczną bazę dla budowy kampervanów. Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, MAN TGE, Renault Master, Opel Movano, Iveco Daily – te i inne furgony można kompletnie zabudować, korzystając z portfolio dedykowanych i zaprojektowanych w najdrobniejszych szczegółach rozwiązań. Dedykowane rozwiązania powstały też dla mniejszych pojazdów typu van, m.in. takich jak: VW T5/T6, Mercedes Vito, Ford Custom, Renault Trafic, Citroën Jumpy, Fiat Talento, Peugeot Expert, Nissan NV200 i Opel Vivaro.
W biurze konstrukcyjnym korzystającym z najnowszych zdobyczy inżynierii powstają systemy podłogowe, stelaże łóżek, obrotnice foteli, siedziska, fotele i kanapy z funkcją spania, a także stoliki i zabudowa meblowa. Wszystkie produkty oferowane przez Mobiframe zostały przebadane zgodnie z Regulaminami ECE dla kategorii pojazdów N1 i M1.

Mobiframe z bogactwem certyfikowanych rozwiązań 1
Podłoga nakładkowa to sztandarowa propozycja polskiego producenta i najlżejsza możliwa technologia, co ma szczególne znaczenie nie tylko dla firm zajmujących się zabudowami kamperów. Wyróżnia się także wysoką jakością wykonania, trwałością i odpornością na ścieranie. Ma też wysokie walory izolacji akustycznej i termicznej

Wiodące targi caravaningowe rozpoczynają się już w sierpniu. Mobiframe będzie jednym z około 700 wystawców w stolicy caravaningu. Niżej kilka słów o produktach, które zrewolucjonizowały podejście do samodzielnej zabudowy upatrzonej bazy typu furgon czy przeszklony van. 
Prawdopodobnie słyszeliście, że Mobiframe jest producentem najlżejszej dostępnej na rynku podłogi kompozytowej z szynami aluminiowymi. Ale czy wiecie, że każda taka podłoga docinana jest pod kształt pojazdu wraz z przyklejoną wysokiej jakości wykładziną oraz z rdzeniem, który izoluje termicznie oraz akustycznie? Co więcej, dostarczony produkt jest gotowy do szybkiej instalacji w pojeździe! Liczba oraz pozycja szyn aluminiowych wykorzystanych w projekcie podłogi zależy od potrzeb klientów, tak samo jak kolor i wzór wybranej wykładziny. 
Nie bez znaczenia będzie, że takie podłogi są kompatybilne z najwygodniejszym systemem przesuwu kanap dostępnym na rynku, który również jest w ofercie Mobiframe. Wybierając podłogi „uszyte na miarę” przez tę markę, nie musisz się zastanawiać nad doborem kompatybilnych elementów. Te i kolejne komponenty zabudowy, by wspomnieć system siedzisk, zostały przebadane zgodnie z regulaminami Europejskiej Komisji Gospodarczej (ECE) oraz amerykańskimi normami bezpieczeństwa pojazdów FMVSS.
Podłoga kampera to fundament. Jest elementem niezbędnym, zajmującym powierzchnię kilku metrów kwadratowych. To na niej opiera się cała zabudowa pojazdu. Samodzielna zabudowa jest z pewnością ciekawym wyzwaniem. Ale na pewno nie warto ryzykować niepowodzenia, poczynając od… fundamentów domu na kołach! Z różnych względów po prostu nie warto rozważać zamysłu samodzielnej budowy podłogi w kamperze. I to nie tylko mając na uwadze wymogi homologacyjne dla pojazdów pełniących funkcje kempingowe.

Mobiframe z bogactwem certyfikowanych rozwiązań 2
Począwszy od szkiców i analiz koncepcyjnych, poprzez wzornictwo, opracowanie wirtualnego modelu 3D, testy i symulacje numeryczne, po wykonanie prototypów, badania homologacyjne, przygotowanie dokumentacji i uruchomienie produkcji – to wszystko jest w kompetencjach firmy Mobiframe, która pracuje dla satysfakcji podejmujących się samodzielnej konwersji pojazdu, jak również dla renomowanych firm z branży motoryzacyjnej i caravaningowej

Przymierzając się do realizacji zabudowy meblowej pojazdu typu furgon, trudno nie rozpocząć od planowanej aranżacji foteli i kanap. A te muszą być odpowiednio zamocowane w dedykowanej temu zadaniu podłodze. I tu prym wiedzie polski producent. Najlżejsza (tylko 4,7 kg) dostępna na rynku podstawa do instalacji foteli kategorii M1 oraz N1 jest kompatybilna i przetestowana z wieloma fotelami. Jest dostępna z różnymi wysokościami i szerokościami nóg i może być opcjonalnie zainstalowana z obrotnicą 360°. Ten ostatni walor sprawia, że na postoju w ciągu kilku sekund można utworzyć komfortowy salon z miejscami za stołem. Stelaż blatu stołu również może być przesuwany w szynach wspomnianej podłogi.
Kolejną sztandarową propozycją jest model RAM03. To rama z pojedynczymi siedzeniami, instalowana w tylnych rzędach kampera. Oferowana jest z fotelami, które mają regulowane oparcie i możliwość rozsunięcia od siebie podczas jazdy, co zapewnia większy komfort podróżowania. 
Kanapy do kampera SAF42/SAF43 to topowe produkty w ofercie producenta, z których skwapliwie korzystają nie tylko podejmujący się samodzielnej budowy kampera. Kanapy te z powodzeniem stosują producenci pojazdów kempingowych. Każda z nich z funkcją spania oraz systemami ISOFIX i Top Tether gwarantuje prosty i intuicyjny system rozkładania. A jakie są ich rozmiary? SAF 42 dostępna jest w szerokościach 86 cm, 97 cm, 100 cm i 112 cm. SAF 43 ma szerokość posłania 118 cm, 120 cm, 126 cm i 150 cm.

Fot. Mobiframe

Artykuł pochodzi z numeru 4 (118) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator11.10.2024
Artykuł powstał we współpracy z marką Mobiframe
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News