artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Krótka historia marki BLUCAMP

Czas czytania 5 minut
Krótka historia marki BLUCAMP

Blucamp miał być przede wszystkim kamperem skonstruowanym na potrzeby wynajmu oraz atrakcyjnym cenowo. Trafił już do ponad 80 punktów w całej Europie. Teraz twórcy marki chcą zainteresować nią indywidualnych miłośników caravaningu.

Marka Blucamp powstała w 1999 r. we Włoszech. - Wymagania indywidualnych użytkowników kamperów różnią się od oczekiwań firm profesjonalnie wynajmujących samochody kempingowe – twierdzą specjaliści z Blucampa. Na czym polega różnica? Zdaniem twórców włoskiej marki, właściciele kamperów często oczekują rozwiązań mniej praktycznych, ale atrakcyjnych wizualnie. Natomiast firmy wynajmujące tego typu pojazdy poszukują przede wszystkim solidnej, wytrzymałej konstrukcji. Elementy wykończeniowe muszą być łatwo wymienialne. Dotyczy to zwłaszcza zderzaków, narożników i listew. Powierzchnie wyposażenia wewnętrznego nie powinny natomiast sprawiać kłopotów przy czyszczeniu. To głównie na podstawie tych wymagań, firma ESA stworzyła koncepcję oraz określiła kryteria dla idealnego samochodu kempingowego przeznaczonego do wynajmu.

Krótka historia marki BLUCAMP 1




Wytrzymałość i cena
Samochody kempingowe marki Blucamp produkowane są obecnie w kilku włoskich fabrykach. - To produkt odpowiednio wzmocniony, zdolny znieść trudy intensywnego wynajmu – uważa Krzysztof Marczewski z firmy BLUCAMP.PL, która działa na terenie Polski jako część włoskiej grupy sieci sprzedaży i wynajmu.

Krótka historia marki BLUCAMP 2



Samochody produkowane są na różnych wersjach podwozia Fiata Ducato i Forda Transita. Konstrukcja oparta jest na sztywnej ramie. W obu przypadkach są to modele z linii Sky, w których wykorzystywane są jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem. Decydując się na określony model wykonany na podwoziu Fiata, otrzymamy go z silnikiem o pojemności 2200cm3 (100 KM), 2300 cm3 (130 KM) lub najmocniejszym 3000cm3 (160 KM). Zwolennicy marki Ford mogą wybierać spośród modeli z silnikiem 2200 cm3 (110 KM), 2200 cm3 (130 KM) lub 2400 cm3 (140 KM). Najmocniejsze jednostki dostępne są tylko w największych modelach. Dodatkowo, w przypadku podwozia Ford z silnikiem 2 400cm3 otrzymujemy tylny napęd (koła bliźniacze).

ReklamaKrótka historia marki BLUCAMP 3
Krótka historia marki BLUCAMP 4



Wszystkie kampery Blucamp standardowo wyposażone są w ABS, ASR, EBD, klimatyzację kabiny, elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek, autoalarm, bagażnik rowerowy oraz relingi dachowe z drabiną. W tym roku zadebiutował model Optimist. To kamper na podwoziu Forda o gabarytach standardowego vana, co jest dużą zaletą m.in. w przypadku podróży biznesowych. Pozostałe modele samochodów kempingowych Blucamp o wymiarach rzędu 7 m długości i 2,4 m szerokości dają możliwość przewiezienia od 4 do 6 osób.

Aluminium i drewno
Zabudowa części mieszkalnej to konstrukcja aluminiowo-drewniana pokryta laminatem szklanym oraz ocieplonej i wygłuszonej styropianem. Samochody wyposażone są we wszystkie niezbędne urządzenia. Do dyspozycji mamy różnej pojemności lodówki ze zintegrowanym bądź oddzielnym zamrażalnikiem, które mogą być zasilane trzema źródłami (230 V, 12 V, gaz). Wodę ciepłą otrzymujemy dzięki bojlerowi, który jest podgrzewany gazem lub dodatkowo grzałką elektryczną. Zazwyczaj bojler jest zintegrowany z systemem automatycznego ogrzewania, który zapewnia równomierną temperaturę podczas chłodniejszych dni. Możliwe jest też zamówienie dodatkowego ocieplenia elementów instalacji wodno-kanalizacyjnej w celu przystosowania auta do warunków zimowych.

Krótka historia marki BLUCAMP 5



Obecnie z linii produkcyjnych zjeżdża 9 modeli z serii SKY (20, 22, 50, 51, 400, 431, 451, 500, 501) oraz model Optimist. Wszystkie posiadają pełnowymiarową kabinę prysznicową, tzn. brodzik z prysznicem i osobną przestrzeń (zazwyczaj drugi brodzik) z umywalką i toaletą. W ciągu 9 lat powstało już kilka tysięcy sztuk kamperów tej marki. Trafiły one do ponad 80 punktów wynajmu. W przyszłości Blucampy mają być dostępne w około 200 europejskich wypożyczalniach. Twórcy marki chcą zainteresować nią także klientów indywidualnych.

ReklamaŚT2 - motorshow 06.02-07.04
Krótka historia marki BLUCAMP 7




Tomasz Marczak
Zdjęcia: Blucamp

Wybór najważniejszych dat w historii Blucamp

1999

Początek działalności firmy

2000 – 2001
Powstają pierwsze samochody na podwoziach Fiata i Forda

Krótka historia marki BLUCAMP 8




2002
Firma rozpoczyna współpracę z Mercedesem. Powstają kampery na podwoziach tej marki.

2003
Zakończenie współpracy z Mercedesem. Zdaniem przedstawicieli Blucampa, rynek nie odpowiedział zainteresowaniem na ten typ podwozia, ze względu na wysoką cenę gotowego produktu.

2005
Blucamp nawiązuje współpracę z firmą Renault. Powstają kampery na podwoziu tej marki. Samochody na tym podwoziu powstawały specjalnie dla rynku francuskiego.

2006
Zakończenie współpracy z Renault. Według przedstawicieli włoskiej marki, podwozie Renault nie oferowało wystarczającej jakości.

Krótka historia marki BLUCAMP 9




2006
W firmie zapada decyzja o budowie kamperów wyłącznie na podwoziach Fiata i Forda.

2007
Premiera modelu Optimist.


03.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News