Firma Teleco wprowadziła właśnie aktualizację dla innowacyjnego klimatyzatora Ultra Comfort 6000, umożliwiając tym samym jego montaż we wszystkich nadwoziach zbudowanych na podwoziu Fiata Ducato X290, wyprodukowanych w latach 2014-2020 i wyposażonych w silniki Iveco 2,3 l lub 3,0 l.
Pojazdy te, szeroko stosowane i cenione w całej Europie (w tym modele Citroëna, Peugeota i Opla oparte na tym samym podwoziu), charakteryzują się specjalnym układem chłodnicy międzystopniowej, który wcześniej uniemożliwiał bezpośrednią instalację systemu Ultra Comfort. Aby przezwyciężyć to ograniczenie, Teleco opracowało specjalny zestaw montażowy składający się z dwóch rur o niestandardowym kształcie, wspornika montażowego, zacisków i specjalnego osprzętu.
Zestaw ten umożliwia zmianę położenia jednej z oryginalnych rur intercoolera, tworząc w ten sposób przestrzeń potrzebną do zainstalowania sprężarki Ultra Comfort za przednim zderzakiem pojazdu. Nowe komponenty zostały w całości zaprojektowane i skonstruowane przez Teleco i są produkowane przez firmę specjalizującą się w produkcji komponentów, przy użyciu tych samych materiałów i specyfikacji technicznych, co oryginalne części Fiata. W rezultacie nie jest wymagana żadna dodatkowa homologacja typu, a maksymalna niezawodność jest zapewniona.
„Ultra Comfort został pierwotnie pomyślany jako klimatyzacja nawet w vanach z wysuwanymi dachami. Szybko zrozumieliśmy, że ma znacznie szerszy potencjał rynkowy, ponieważ idealnie nadaje się również do kamperów ze stałym dachem i półzintegrowanych kamperów o długości do 6,5 metra. Obecnie kilka głównych europejskich marek oferuje go jako wyposażenie opcjonalne w swoich katalogach i jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji rynku. Zdobyliśmy również kilka nagród, w tym prestiżową Niemiecką Nagrodę Innowacji w 2024 r. i Europejską Nagrodę Innowacji w 2025 r.” — mówi Vittorio Simioli, współwłaściciel Teleco Group.
Klimatyzator Ultra Comfort 6000 można łatwo zainstalować bez modyfikacji konstrukcyjnych w pojazdach grupy Stellantis (modele Fiat Ducato serii 7, 8 i 9, a także równoważne modele Citroën Jumper, Peugeot Boxer i Opel Movano). System składa się z dwóch jednostek: jednostki wewnętrznej zintegrowanej z deską rozdzielczą pojazdu, oraz jednostki zewnętrznej podzielonej na dwa moduły, połączone elastycznymi wężami. Działa zarówno w trybie chłodzenia jak i ogrzewania (za pośrednictwem pompy ciepła), zasilany jest prądem 230 V, zużywa mniej niż 3 A, waży 28 kg i jest sterowany za pomocą pilota. Wewnętrzny przepływ powietrza osiąga do 360 m³/h, z wykorzystaniem trzech prędkości wentylatora, trybem automatycznym i zakresem temperaturowym od 16°C do 31°C.