artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia

Hiszpański kamper Joint

Czas czytania 4 minuty
Hiszpański kamper Joint
Na polskim rynku debiutuje kolejna marka samochodów kempingowych. W kwietniu 2008 roku krakowska firma RM Filipowicz sprzedaż kamperów hiszpańskiego producenta JOINT

JOINT Camping Car S.A.
JOINT Camping Car S.A. to stosunkowo młoda marka na europejskim rynku kamperów. Firma powstała w 2002 roku w wyniku aliansu między prywatnym producentem kamperów Pierluigim Alinari z uznanym europejskim holdingiem SEA Group (Societa Europea Autocaravan S.p.A.), właścicielem takich „kempingowych” marek, jak m.in. Mobilvetta, Miller, McLouis, Dream czy Sharky. Fabryka pojazdów kempingowych JOINT mieści się w Cabańas de Ebro, niedaleko Saragossy, w północno-wschodniej Hiszpanii. Po gruntownej modernizacji na przełomie lat 2004-2005, jest to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.

Hiszpański kamper Joint 1


Joint prezentowany na targach.

Fabryka
Na powierzchni ponad 15 tysięcy metrów kwadratowych powstają samochody kempingowe, które zdobywają coraz większą popularność w nie tylko w krajach Europy Zachodniej, ale także w Słowenii czy Czechach. JOINT produkuje nie tylko kampery zintegrowane, półzintegrowane czy z alkową, ale również vany kempingowe (np. na bazie Volkswagena Caravelle).

Hiszpański kamper Joint 2


Joint ma duży look bagażowy.

Trzy serie
W ofercie JOINT można wyróżnić trzy serie kamperów: największe samochody to linia Spaceline, Zorro (z alkową lub bez), seria V5 Sport lub V5 Deluxe. Vany produkowane są pod nazwą Aventura. Wszystkie pojazdy są konstruowane na płycie Fiata Ducato z silnikami o pojemności 2.0 lub 2.8 litra JTD (turbodiesiel z systemem common rail). W obu modelach kabina kierowcy i pasażera jest wyposażona w klimatyzację, obrotowe fotele z regulacją wysokości oraz pełny pakiet elektryczny (lusterka, boczne szyby). We wszystkich modelach JOINT zarówno kabina pasażerska, jak i reszta zabudowy są wyposażone w elementy poprawiające aerodynamikę. Dzięki temu udało się zmniejszyć zarówno hałas we wnętrzu, jak i zużycie paliwa.
ReklamaHiszpański kamper Joint 3

Wnętrze
Najbardziej ekskluzywna seria kamperów w ofercie JOINT to V5 Sport i V5 Deluxe. Są to wersje z sypialniami dla czterech i więcej osób (maksymalnie dla sześciu). Ciekawy sposób aranżacji wnętrza (alkowa, składane łóżka, obrotowe fotele, chowane stoliki) pozwala na dowolne wykorzystanie przestrzeni. Nieco mniejsze modele, takie jak Z330 czy Z350 (seria Zorro), również wyposażono w wiele patentów ułatwiających podróż, ale i wypoczynek już na polu kempingowym czy parkingu. Środek można szybko i łatwo zaaranżować dla swoich potrzeb. Istnieje możliwość schowania rozkładanego łóżka pod podłogę i w ten sposób uzyskanie więcej miejsc siedzących. Oczywiście każdy model ma łazienkę, kuchnię z lodówką i kuchenką, własny zasobnik wody, butle z gazem, agregat prądotwórczy (220 V), dodatkowy bagażnik na rowery itp.

Dobra jakość i przystępna cena

Na europejskim rynku samochodów kempingowych pojazdy JOINT charakteryzują się konkurencyjną ceną. Ale w tym przypadku tańszy nie znaczy gorzej wykonany. Można powiedzieć, że jest to tzw. klasa średnia. Nie można narzekać na jakość materiałów - obicia foteli, łóżek czy kanap są przyjemne w dotyku, trwałe i odporne na zabrudzenia. Meble, sprzęt AGD i inne detale wyposażenia nie odbiegają pod względem jakości od konkurencji. Z pewnością jest to zasługa niższych kosztów produkcji. Wiele elementów produkowanych jest wspólnie dla całej grupy SEA, zatem i dla pozycjonowanych wyżej niż JOINT samochodów Mobilvetty czy Millera. O ile nie można nic zarzucić jakości wykończenia przestrzeni mieszkalnej, to już kabina kierowcy budzi więcej zastrzeżeń. Plastiki na drzwiach, desce rozdzielczej czy głównej konsoli w niczym nie różnią się od dostawczych wersji Ducato.

Hiszpański kamper Joint 4

ReklamaHiszpański kamper Joint 5

Look bagażowy można wykorzystać na wiele sposobów.

Zawsze musi być coś za coś. Najtańszy dobrze wyposażony model JOIN Z330 jest dostępny już od 130 000 zł brutto. Za większy Z350 z 2,5-litrowym dieslem trzeba zapłacić 160 000 zł brutto. Cena wydaje się całkiem rozsądnie skalkulowana, co na naszym rynku jest bardzo istotnym czynnikiem. Producent na każdy pojazd udziela 3-letniej europejskiej gwarancji.
Więcej na: www.fmfilipowicz.pl

Oprac. Dorota Nowak
Zdjęcia: Joint

24.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News