Wiosną dowiedzieliśmy się, że Erwin Hymer Group zapowiada wprowadzenie nowej marki kamperów. Marki dedykowanej początkującym miłośnikom tej formy podróżowania oraz tym, którzy nie zamierzają na nowy pojazd przeznaczać zbyt wiele środków. Corigon, bo o tej marce mowa, zaprezentował swoją ofertę kamperów.
Spis treści
W katalogu nowej marki znajdziemy kampervany oraz trzy serie kamperów półzintegrowanych. Dwie z nich toPure i Advanced, będące klasycznymi półintegrami zbudowanymi na bazie Fiata Ducato oraz Slim, dla których bazą jest Ford Transit. Cennik na rynku producenta rozpoczyna się od kwoty 57999€.
Coraz częśćiej za naszą zachodnią granicą doceniana jest wygoda tego samochodu pod względem m.in. lepszej widoczności z foteli w szoferce, kultury pracy silnika i co ważne - tzw. wrażenia jazdy samochodem osobowym, o czym wielokrotnie wspominają dziennikarze i osoby testujące. Ford w Polsce zadomowił się na dobre przede wszystkim z powodów finansowych i poniekąd słusznej niechęci obywateli do zasilania skarbu państwa kwotami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych w formie 18,6% akcyzy, jakimi obarczony jest zakup kampera z silnikiem o pojemności powyżej 2000 cm3. Za Forda, którego silnik tej granicy nie przekracza należy odprowadzić jedynie 3,1%.
Cieszy więc fakt, że producent tej nowej marki zaoferował pojazdy zbudowane na Fordzie Transicie, prezentując serię kamperów slim. Zabudowy slim z założenia maja być bardziej mobilne, niemal jak kampervan, a przy tym wygodne i przestronne jak kamper. Kampery Corigon na podwoziu Forda mają długość 699 cm, szerokość 214 cm i będą reprezentowały ją trzy modele: TS 70 S, TS 70 LS oraz TS 60 D. Ceny na niemieckim rynku zaczynają się od 59499€.
W modelu TS 70 LS znajdziemy klasyczną sypialnię w formie podłużnych łóżek oraz część dzienną z kanapami w układzie face to face. Łazienka typu vario, czyli ze składaną ścianą, która zmienia pomieszczenie w kabinę prysznicową.
Serię uzupełnia model TS 60 D, w którym salon również oparto na „eLce”, ale sypialnia w nim ma łóżko ustawione poprzeczne.
Seria Pure zbudowana jest na Fiacie Ducato o mocy 140KM. Będą to dwa półzintegrowane kampery o długości 7 m i szerokości 232 cm, które oznaczono podobnie jak wspomniane slim.
Model T 70 S w układzie wnętrza oferuje podłużne łóżka w sypialni, łazienkę vario i część dzienną w formie kanapy i stolika mocowanego do ściany. Całość uzupełnia kompaktowa kuchnia z lodówką o pojemności 135. Natomiast model T 70 LS jest bardzo podobny, ale tu salon oparto o dwie przeciwległe sobie kanapy, czyli popularny układ face to face. Cena bazowa na niemieckim rynku ma wynosić około 59000 €.
Seria Advanced jest przedstawiana jako kampery dla tych, którzy oczekują nieco więcej komfortu i lepszego wyposażenia, ale bez inwestowania większych środków. Tutaj stawki zaczynają się od 62799 €. Ta seria również będzie zbudowana na bazie Fiata Ducato i będzie składała się z czterech modeli: T 700 S, T 750 S, T 750 LS i T 750 LQ.
Model T 750 LQ posiada salon z kanapami face to face oraz łóżko królewskie w sypialni. Trzy pozostałe bazują na popularnym układzie z łóżkami sypialnianymi ułożonymi wzdłużnie. Te kampery są już dłuższe i mierzą do 740 cm długości i 232 cm szerokości.
Ofertę nowej marki Corigon uzupełniają modele kampervanów, które również zbudowano na bazie Fiata Ducato.
Modele CV 55 D i CV 60 D dysponują na pokładzie poprzecznym łóżkiem sypialnym, natomiast CV 60 S oferuje pojedyncze łóżka wzdłuż pojazdu. Część dzienna nie jest niczym nowym. Kuchnia wydaje się równie klasyczna. Zainstalowano w niej lodówkę kompresorową o pojemności 48 litrów. Szacuje się, że cena bazowa wyniesie od około 55000 €.
Więcej na temat poszczególnych modeli będzie można uzyskać podczas premiery, która odbędzie się podczas Caravan Salon w Düsseldorfie.
Decyzje producentów o poszerzaniu oferty kamperów zarówno na bazie Forda Transita, jak i Fiata Ducato wyraźnie pokazują, że rynek oczekuje coraz bardziej zróżnicowanych, a zarazem przystępnych rozwiązań. Wybór pomiędzy kompaktową mobilnością, a rozbudowanym komfortem sprawia, że każdy – od miłośnika krótkich wypadów po rodziny planujące dłuższe podróże – znajdzie pojazd dopasowany do swoich potrzeb. Najnowsze propozycje zachęcają nie tylko funkcjonalnością i nowoczesnym wyposażeniem, ale także konkurencyjnymi cenami, co może przyczynić się do jeszcze większej popularności caravaningu wśród polskich i europejskich entuzjastów. Z niecierpliwością czekamy więc na premierę w Düsseldorfie, by zobaczyć, jak nowe modele sprawdzą się w praktyce i które z nich podbiją serca kolejnych podróżników.
Foto: Corigon