artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI
Co nas grzeje zimą?

Co nas grzeje zimą?

Czas czytania 4 minuty

Jak bardzo pogoda potrafi wpłynąć na nasze postrzeganie caravaningu, wiedzą tylko ci, którzy choć raz zasmakowali podróżowania zimą. To, na co latem większość z nas nie zwraca uwagi, zaczyna nabierać niebagatelnego znaczenia w chłodniejszych porach roku.

Standardowa dwu-trzycentymetrowa grubość ścian zespolonych z pianą XPS, nieco grubsza podłoga i sufit czy też tak bardzo popularne ogrzewanie gazowe Truma o mocy 4 czy 6 kW w zupełności wystarczają w cieplejszym sezonie.

Co jednak, gdy temperatura zaczyna spadać poniżej zera? Pojawiają się pierwsze oznaki zamarzniętych zbiorników szarej wody albo odkrywamy, że nieoczekiwanie uaktywnił się zawór Frost Control. Jednocześnie na rynku wzrasta zapotrzebowanie na elektryczne maty grzewcze i osłony termiczne szyb.

Co nas grzeje zimą? 1

Firma S-Camp deklaruje, że wszystkie dostępne w ofercie pojazdy posiadają homologację zimową do -25ºC, więc ich budowa – przy zachowaniu podstawowych zasad, jak na przykład wymiana opon – pozwala na bezpieczne podróżowanie zimą. Dodatkowo dzięki oferowanemu przez S-Camp wyposażeniu dodatkowemu, jak elektryczne ogrzewanie zbiornika szarej wody, maty termiczne, czy zatankowanie butli gazowej propanem, możemy bezpiecznie, w optymalnych warunkach, nieco redukując zużycie energii korzystać z naszych pojazdów i przyczep przez cały rok. W tej konwencji użytkownikom bardziej wymagającym i nieuznającym kompromisów, w myśl zasady utrzymania najwyższej jakości i komfortu podróżowania w sezonie zimowym, S-Camp proponuje rozwiązania Alde i AL-KO.

ReklamaCo nas grzeje zimą? 2
Pierwsze to doskonale znany system centralnego, wielopunktowego ogrzewania dostępny w oferowanych przez firmę pojazdach klasy premium, takich jak Concorde i Carthago. System połączony z instalacją wymiany ciepła silnikowego idealnie sprawdza się zarówno w mroźnym klimacie Skandynawii, jak i podczas zimowego postoju w Białce Tatrzańskiej. Praktycznie wszystkie wyższe modele Carthago z linii C-Line, E-Line i S- Plus oraz wszystkie pojazdy Concorde wyposażone są w to ogrzewanie, gotowe na ekstremalne warunki. Rozmieszczone w pojeździe kaloryfery oraz specjalne kanały doprowadzają ciepłe powietrze nawet do wnętrza szafek, nie pozwalając na wychłodzenie czy zamarznięcie trzymanych tam rzeczy. Dodatkowo silnikowy wymiennik ciepła znacząco ogranicza zużycie energii niezbędnej do ogrzania pojazdu w czasie jazdy.

Co nas grzeje zimą? 3

Drugim czynnikiem zwiększającym bezpieczeństwo i komfort jazdy czy postoju jest system zawieszenia AL-KO występujący w dystrybuowanych przez S-Camp pojazdach marki Carthago. Podwozia te to symbol najwyższej jakości na caravaningowym odcinku mobilności. Lekkie, trwałe, skonstruowane z ocynkowanej ogniowo ramy, ze specjalnie opracowanym przez inżynierów AL-KO układem jezdnym z szerokim rozstawem kół i niezależnym zawieszeniem.

Całość sprawia, że prowadzenie nawet największych kamperów staje się lekkie i przyjemne, co przekłada się na bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Dodatkowym atutem jest nisko zawieszona konstrukcja pozwalająca na zabudowę z pełnowartościową podwójną podłogą, która dodatkowo ogrzewana izoluje pojazd oraz zbiorniki wody szarej i czystej przed czynnikami zewnętrznymi.

Co nas grzeje zimą? 4

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Te i wiele innych rozwiązań ułatwiających podróżowanie oraz zwiększających nasze bezpieczeństwo zimą można znaleźć we wszystkich kilkudziesięciu pojazdach dostępnych od ręki w centrum i showroomie S-Camp w Bieruniu. Znajdują one zastosowanie zarówno w kamperach zaliczanych do segmentu premium, takich jak Concorde i Carthago, jak i tych bardziej przystępnych cenowo, pozwalających jednak w pełni cieszyć się pięknem caravaningu. Wymieńmy marki Roller Team, Ci, Dethleffs, Elnagh, McLouis czy Hobby, których oficjalnym przedstawicielem w Polsce jest S-Camp.


Szymon Kwiatkowski10.01.2023
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News